پدر شهید «رحمانی» در گفت‌وگو با دفاع پرس مطرح کرد؛

«علیرضا» برای همیشه به ساحل نجات رسید/ خواسته شهید حفظ حجاب و ارزش‌های اسلامی بود

پدر شهید مفقودالاثر دوران دفاع مقدس گفت: پیام شهدا حراست از ارزش‌ها و پشتیبانی از ولایت فقیه است؛ فرزندم در عرصه دفاع از کشور پیشتاز بود و در این راه در ساحل نجات آرام گرفت.
کد خبر: ۲۶۹۹۰۴
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷ - 25December 2017

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، شهدای دانشجو پیروان راستین حضرت امام خمینی (ره)، انسان‌هایی که اهل علم و عمل بودند و رشد همه جانبه‌ای داشتند؛ نسلی انقلابی، پرکار و با ایمانی راسخ که با همه توانایی‌ها و ظرفیت‌های خود به دفاع از کشور پرداختند. شهید «علیرضا رحمانی» یکی از دانشجویان پیرو ولایت فقیه و اسلام راستین، جوانی با اعتقاد و با روحیه جهادی که پیش از انقلاب وارد عرصه مبارزه با رژیم شاه می‌شود و خود را به دو بال علم و ایمان مزین می‌کند.

پدر شهید «قاسم رحمانی» که انسانی متدین، دیندار و انقلابی است و بسیار آرام و به ضرورت سخن می‌گوید و بیشتر اهل کار و عمل است؛، براستی این‌چنین پدرانی تربیت کنندگان شهدا هستند. در ادامه ماحصل گفت‌وگوی خبرنگار دفاع پرس با پدر شهید رحمانی را می‌خوانید:

دفاع پرس: از کودکی علیرضا بگویید؟

علیرضا سال ۱۳۴۵ در تهران متولد شد و در سال ۱۳۵۵ برای زندگی به «رفسنجان» عزیمت کردیم. علیرضا در دوران مدرسه همیشه شاگرد ممتاز بود. از زمان کودکی در برنامه‌های هیات و جلسات مذهبی نیز فعالیت داشت.

دفاع پرس: شهید در دوران انقلاب چه کارهایی را انجام می‌داد؟

در دوران انقلاب در تظاهرات شرکت داشت؛ در مدرسه نیز علیه طاغوت فعالیت می‌کرد و شب‌ها به همراه من به مسجد می‌‌آمد؛ مباحث دینی را به سرعت می‌آموخت، به عنوان نمونه یک روز به محل کار من آمد و یکی از همکاران از علیرضا در مورد اصول دین و 12 امام سوال کرد، همه را بی‌کم و کاست پاسخ داد و فرد سوال کننده به من نگاهی کرد و گفت: تا به حال پیش نیامده بود از فردی در این موارد سوال کنم و جواب دقیق و درست بدهد. وی بسیار باهوش و علاقه‌مند به مباحت دینی بود، در این زمینه بیشتر و زودتر از سن خود رشد کرد و با تربیت دینی و انقلابی شخصیت علیرضا شکل گرفت.

دفاع پرس: از چه سنی علیرضا به کارهای دینی می‌پرداخت؟

از سن هفت سالگی نماز می‌خواند و روزه می‌گرفت و اگر سحر وی را بیدار نمی‌کردیم، بدون سحری روزه می‌گرفت.

دفاع پرس: در مورد فعالیت‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شهید بگویید؟

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان حضرت امام خمینی (ره) وی یکی از نیروهای فعال بسیج شد و بیشتر اوقات خود را در بسیج و به آموزش اسلحه در مدارس مشغول بود. علیرضا عضو مرکزی انجمن اسلامی دانش آموزی دبیرستان شهید انصاری بود و در مدرسه نیز فعالیت می‌کرد.

 فرزندم برای همیشه به ساحل نجات رسید/خواسته پدر شهید حفظ حجاب و ارزشهای اسلامی است

دفاع پرس: در چه زمینه‌های دیگری فرزندتان فعالیت می‌کرد؟

طراحی تصاویر امام خمینی (ره) به همراه شهیدان رجایی و باهنر در دبیرستان، برگزاری مسابقه علمی و فرهنگی در دبیرستان از جمله ابتکارات و اقداماتی است که از شهید به یادگار مانده است.

دفاع پرس: در مورد ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری شهید بگویید؟

شهید به هیچ وجه به دنبال کسب امتیازات ویژه و خاص نبود؛ همه کارها را برای رضای الهی و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و حمایت از ولایت فقیه انجام می‌داد. هیچ‌گاه در امتحانات ویژه رزمندگان شرکت نکرد و با وجود دشوار بودن رشته تحصیلی (ریاضی و فیزیک) که شرکت مستمر در کلاس درس را ایجاب می‌کرد، وی مانند سایر هم کلاسی‌های خود امتحان می‌داد و هیچ‌گاه خود را رزمنده معرفی نمی‌کرد. وی از مطرح کردن نام خود در کارها پرهیز و متنفر از این کار بود. فردی صادق و واقعیت‌گرا و از شعار بدون عمل دوری می‌کرد. پیروی از ولایت را بر خود فرض و مخالفت با آن را گناهی نا‌بخشودنی می‌دانست. علیرضا هرگز اهمیتی به غذا و مکان خواب خود نمی‌داد، تمیز و مرتب لباس می‌پوشید؛ ولی علاقه‌ای به پوشیدن لباس نو نداشت و نمی‌خواست به واسطه لباس، احترام و توجهی را به سوی خود جلب کند. ارزش‌ها و حقیقت واقعی انسانی در باطن و ظاهر وی نمودار بود، جوانی با احساس مسوولیت و همیشه درحال انجام خدمت و کمک به دیگران بود.

دفاع پرس: چه سالی پسرتان دیپلم گرفت و بعد از آن چه می‌کرد؟

علیرضا در سال ۱۳۶۳ دیپلم گرفت و همان سال در دانشگاه فردوسی مشهد در رشته دبیری شیمی پذیرفته شد؛ اما در دوره دبیرستان و با شروع جنگ به جبهه رفت و به فرمان امام به عنوان یک بسیجی لبیک گفت. علیرضا حدود ۲۰ ماه در دوران دفاع مقدس به صورت بسیجی داوطلب خدمت و در عملیات‌های رمضان، والفجر یک حضور داشت. در دوران دانشجویی مرتب به همراه سایر دانشجویان از دانشگاه به جبهه اعزام می‌شدند، بیشتر اوقات بعد از عملیات که به مرخصی می‌آمد متوجه می‌شدیم علیرضا در جبهه بوده است.

دفاع پرس: علیرضا سابقه مجروحیت نیز داشت؟

در عملیات والفجر یک مجروح شد و مدتی در بیمارستان‌های تبریز و تهران بستری بود؛ وی از ناحیه دست، ساق پا و سینه مورد اصابت ترکش قرار گرفت و مدتی نیز تحت درمان بود و بعد از بهبودی دوباره به جبهه رفت.

دفاع پرس: درمورد حضور وی در عملیات کربلای ۴ برایمان بگویید؟

سرانجام در دی ماه سال ۱۳۶۵ در عملیات «کربلای ۴» در منطقه «ام‌الرصاص» در جریان عملیات که علیرضا مسوولیت مخابرات گردان ۴۱۰ غواصان لشکر «۴۱ ثارالله» را به عهده داشت و همانند همیشه پیشتاز عرصه نبرد بود و در جریان عملیات، آتش سنگین دشمن به قایق آنها اصابت کرده و وی مفقودالاثر می‌شود و برای همیشه در تاریخ ایران ماندگار و به ساحل امن الهی می‌رسد. تاکنون پیکر وی بازنگشته است.

فرزندم برای همیشه به ساحل نجات رسید/خواسته پدر شهید حفظ حجاب و ارزشهای اسلامی است

دفاع پرس: پیام شما به عنوان پدر شهید مفقودالاثر دوران دفاع مقدس برای جامعه اسلامی چیست؟ چه انتظاری از جامعه و به ویژه جوانان دارید؟

«ارزنده‌ترین زینت زن حفظ حجاب است»؛ این سخن و خواسته حضرت فاطمه زهرا (س) از بانوان جامعه اسلامی است، خواسته‌ام رعایت حجاب و توجه به پیام خون شهداست. شهدا حراست از ارزش‌ها و پشتیبانی از ولایت فقیه را خواستار بوده و هستند؛ آن‌ها برای حفظ حجاب و قداست جامعه از همه هستی خود گذشتند. باید همه برای داشتن جامعه‌ای پاک و ارزشی در راستای تربیت نسلی انقلابی و جهادی همت بگماریم تا بتوانیم پاسدار واقعی خون شهدا باشیم.

انتهای پیام/ 191

نظر شما
پربیننده ها