در نشست خبری بسیج اصناف مطرح شد؛

مشارکت اصناف در ساخت سکونتگاه‌های دائم برای زلزله‌زدگان غرب کشور

اصناف و بازاریان علاوه بر نقشی که در ساخت و ارسال کانکس جهت اسکان موقت زلزله‌زدگان داشته‌اند در ساخت سکونتگاه‌های دائم برای زلزله‌زدگان نیز مشارکت دارند.
کد خبر: ۲۷۰۳۲۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷ - 13December 2017

مشارکت اصناف در ساخت سکونتگاه‌های دائم برای زلزله‌زدگان غرب کشوربه‌ گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، «غلامرضا حسن‌پور» رییس سازمان بسیج اصناف در نشست خبری با اشاره به اینکه قرارگاه مرکزی خدمات‌رسانی شهید جعفری به فرمان فرمانده کل سپاه و با مسئولیت سردار فضلی تشکیل شد، اظهار داشت: این قرارگاه به منظور مدیریت یکپارچه کمک‌های اصناف، بازاریان و‌ خیرین و تلاش جهت ساخت منازل مسکونی برای زلزله‌زدگان کرمانشاه تاسیس شد.

وی در ادامه با بیان اینکه با هماهنگی نهاد‌ها خوشبختانه در ساعت‌های اولیه این‌ حادثه توانستیم فعالیت‌های خوبی داشته باشیم به ارائه گزارشی در خصوص این فعایت‌ها پرداخت و گفت: راه‌اندازی آشپزخانه مرکزی با عنوان شهید عراقی در مناطق زلزله‌زده و توزیع غذای گرم بین مردم، برپایی واحد سیار نانوایی و ‌توزیع نان گرم در بین مردم، ارسال چادر و لوازم اولیه مورد نیاز زلزله‌زدگان به منطقه غرب کشور، اعزام گروه‌های جهادی خیرین، اصناف و بازاریان توسط بسیج اصناف استان‌ها به مناطق زلزله‌زده و انعقاد تفاهم‌نامه برای ساخت منزل برای خیرین از جمله این اقدامات هستند.

حسن‌پور از ارسال 716 کانکس به مناطق زلزله‌زده خبر داد و گفت: به همت‌ اتاق‌های اصناف، اتحادیه‌ها صنفی و خیرین اصناف و بازار و برخی تجار کمک‌های نقدی و غیرنقدی که مجموعاً حدود 19 میلیارد تومان می‌شد، جمع آوری شد.

در ادامه این نشست فقهیی رییس مجمع بسیج اصناف کشور با اشاره به اینکه اصناف در صحنه‌های مختلف با تمام ظرفیت حضور داشته‌اند، اظهار داشت: اصناف در زمان انقلاب اسلامی‌ و هشت سال دفاع مقدس نقش خود را به‌ خوبی ایفا کردند و در حال حاضر هم در حوادث مختلف حضور دارند.

وی ادامه داد: با توجه به نقش اصناف در طول تاریخ از رسانه‌ها می‌خواهیم که این نقش را به نسل‌های آینده منتقل کنند.

فاضلی رییس اتاق اصناف کشور نیز با بیان اینکه در جای جای تاریخ حضور اصناف را می‌بینیم و اصناف در برنامه‌های مختلف حضور داشته است، گفت: اتاق اصناف در زمان‌های مختلف در امدادرسانی پرچم‌دار بوده است.

وی با اعلام این خبر که ساخت منازل مسکونی در بعضی از روستا‌های مناطق زلزله‌زده به اتاق اصناف کشور واگذار شده است، گفت: نیروهای اصناف در حال حاضر در مناطق زلزله‌زده حضور دارند و کار بازسازی و تعمیرات را انجام‌ می‌دهند.

فاضلی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر کمک‌رسانی در مناطق زلزله زده هنوز ادامه دارد، گفت: کمک 20 میلیارد ریالی، ارسال 454 کانکس جهت اسکان موقت، ساخت 175 کانکس دیگر جهت ارسال، تهیه و ارسال هزاران قطعه چادر مسافرتی، ارسال بیش از 100 تن خرما، بیسکویت، برنج و‌ دیگر غلات، آماده‌سازی و ارسال حدود یک هزار دستگاه بخاری و میلیون‌ها دست البسه، پوشاک و پتو از جمله اقدامات اتاق‌های اصناف کشور است.

انتهای‌ پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار