در جلسه هیات مدیره موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مطرح شد؛

موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس پاتوقی برای پیشکسوتان و دانشجویان باشد

در جلسه هیات مدیره موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مطرح شد تا این موزه به پاتوقی برای دانشجویان نظامی و غیرنظامی و پیشکسوتان جنگ تحمیلی تبدیل شود.
کد خبر: ۲۷۰۶۴۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۵ - 16December 2017

موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس پاتوقی برای پیشکسوتان و دانشجویان باشدبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، امیر سرتیپ دوم «ابراهیم گلفام» رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران و عضو هیات مدیره موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در جلسه هیات مدیره موزه که عصر امروز (شنبه 25 آذر) با حضور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد، اظهار داشت: بازدید امروز سرلشکر باقری از موزه، دلگرمی برای اعضای هیات مدیره بود تا مسیر را با جدیت و همت بیشتری ادامه بدهیم.

وی خاطرنشان کرد: برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس باید از ابزار رسانه و فضای مجازی استفاده کرد و امروز فضای مجازی رقیبی جدی برای رسانه‌های ماست؛ لذا لازم است ضمن هدایت فضای مجازی به خوبی از این فضا بهره ببریم.

امیر گلفام با بیان اینکه موزه به عنوان یک رسانه در کنار کتاب، سینما و تلویزیون می‌تواند در جامعه نقش آفرین باشد، تصریح کرد: جلوگیری از فراموشی دفاع مقدس و تحریف آن موضوع مهمی است که باید در تولیدات رسانه‌ای و در موزه به آن توجه کرد.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش تاکید کرد: نمادهایی که در موزه به کار گرفته می‌شود و اقداماتی که در این موزه صورت می‌گیرد، باید به گونه‌ای باشد که هر بازدیدکننده‌ای که حوادث دوران دفاع مقدس را درک کرده است، اعم از فرمانده و رزمنده، در قضاوت خود دیده‌ها را منطبق بر واقعیات بداند.

وی در ادامه در خصوص اینکه از فضای موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس باید برای تربیت دانشجویان نظامی استفاده کرد، گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته دانشجویان دافوس ارتش در طی مدت آموزشی خود از این مکان استفاده خواهند کرد و امید است دیگر دانشجویان نظامی نیروهای مسلح نیز برای انجام کارهای پژوهشی و تحقیقاتی از این فضا و امکانات موجود در این موزه بهره‌گیری کنند.

امیر گلفام با اشاره به پایین بودن درصد پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دکترا که با موضوع دفاع مقدس نگاشته شده است، گفت: لازم است دانشجویان نظامی جهت نگارش پایان نامه با موضوع دفاع مقدس ترغیب شوند.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش با تاکید بر اینکه وحدت را باید در موزه به نمایش بگذاریم، گفت: لازم است در این رابطه از پیشکسوتان نیروهای مسلح، انجمنی تشکیل شود.

«محسن انصاری» عضو دیگر هیات مدیره موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز در این جلسه بیان داشت: در دوره جدید هیات مدیره موزه بر دو موضوع «انقلاب اسلامی» و «نقش یگان‌های رزمی تهران در دفاع مقدس» توجه داریم. امید است در ادامه به خوبی به موضوع انقلاب اسلامی بپردازیم.

وی افزود: موضوع نقش یگان‌های رزمی تهران در دفاع مقدس نیز در دستور کار قرار دارد و حضور بسیاری از فرماندهان در تهران می‌تواند در آماده‌سازی این بخش از موزه تسریع صورت بگیرد.

انصاری بیان داشت: پیشکسوتان دفاع مقدس باید موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را پاتوق خود بدانند و با هماهنگی با هیات‌های گردان‌های رزمی، هیات رزمندگان و... این کار انجام شود.

وی اجتماعی کردن موزه را امری مهم دانست و گفت: این روند رو به رشد بوده اما مطلوب نیست و باید با ارائه راهکارهایی به افزایش میزان بازدیدکنندگان این موزه پرداخت.

«محمود صلاحی» نیز در این جلسه بر لزوم تقویت بخش «انقلاب اسلامی» موزه تاکید کرد و گفت: مبانی این بخش در بیانات مقام معظم رهبری تبیین شده است و باید برای اجرای آن در موزه، پروژه‌هایی را تعریف کرد.

انتهای پیام/ 211

نظر شما
پربیننده ها