قائم‌مقام ستاد بازسازی عتبات عالیات خبر داد؛

استقرار ۸۰۰ موکب ایرانی در مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی

«جمشید گودرزی» با بیان این‌که امسال ۸۰۰ موکب ایرانی در مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی استقرار یافتند، گفت: یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر اسکان و اقامت شبانه در مرز‌های ایران و عراق و در داخل کشور عراق توسط موکب‌ها انجام شد و یک میلیون و ۴۰۰ هزار وعده غذایی نیز توسط دستگاه‌های خدمات‌رسان در هر وعده غذایی برای زائرین طبخ شد.
کد خبر: ۲۷۰۸۵۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶ - 18December 2017

استقرار ۸۰۰ موکب ایرانی در مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی

به گزارش دفاع پرس از کرج، همایش تجلیل از خادمین و خیرین اربعین حسینی، صبح امروز (دوشنبه) در سالن مؤسسه «نهال و بذر» کرج برگزار شد.

«جمشید گودرزی» قائم‌مقام ستاد بازسازی عتبات عالیات در این همایش، با قدردانی از ائمه جمعه، ائمه جماعت، مردم و تمام دستگاه‌هایی که در سفر اربعین حسینی همکاری و خدمت‌رسانی انجام داد‌ه‌اند، اظهار داشت: با برنامه‌ریزی که برای سفر اربعین حسینی انجام شد خدمات مناسبی برای زائرین در شهر‌های کربلا معلی و نجف اشرف توسط این ستاد صورت گرفت.

وی با بیان این‌که ۱۱ میلیون نفر اسکان در طول اربعین حسینی انجام شد، افزود: یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر اسکان و اقامت شبانه در مرز‌های ایران و عراق و در داخل کشور عراق توسط موکب‌ها انجام شد و یک میلیون و چهار صد هزار وعده غذایی توسط دستگاه‌های خدمات رسان در هر وعده غذایی برای زائرین طبخ شد.

وی با بیان اینکه هزار و ۸۰۰ موکب ایرانی در اربعین حسینی استقرار یافت، ادامه داد: استان البرز در قالب ۴۰ موکب به زائرین اربعین حسینی خدمات زیادی انجام داد و ۳۵ هزار نفر وعده غذایی را تحت پوشش داشتند که فعالیت‌های بسیار خوبی توسط ستاد عتبات البرز صورت گرفت و امسال برای موکب‌ها شناسنامه و پروانه موقت فعالیت صادر شد و برای اربعین سال ۹۷ برنامه مشترکی نیز با موکب‌های خدمات‌رسان عراق انجام می‌شود تا خدمات بیشتری به زائرین ارائه شود.

گودرزی اضافه کرد: از مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی ستاد بازسازی عتبات عالیات ساخت صحن فاطمه الزهرا (س) و عقیله بنی‌هاشم است که تکیه بیشتر این ساخت و ساز‌ها بر کمک‌های مردمی استوار است و امسال شانزدهمین مراسم پیاده‌روی اربعین بعد از سقوط صدام و رژیم بعث است که این موضوع سبقه یک فرهنگ طولانی در بین شیعیان و مردم عراق دارد.

وی با تاکید بر اینکه امروز گستردگی بیشتری در این امر وجود دارد و مشارکت در اربعین حسینی سبب وحدت بین مسلمانان می‌شود، عنوان کرد: مهم‌ترین موضوع در پیاده روی اربعین این است که عراق میزبان اصلی زائرین است و بیشتر گسترش موکب‌های مشترک ایرانی و عراق اهمیت دارد که تلاش شد در حوزه کیفیت و کمیت خدمات مناسب و متعددی به زائرین در موکب‌ها ارائه شود.

قائم مقام ستاد بازسازی عتبات عالیات خاطرنشان کرد: دوره‌های آموزشی برای خادمین و موکب‌داران از نظر فرهنگی، بهداشتی و ... صورت گرفت و باید سرویس‌های بهداشتی و حمام در مسیر پیاده روی اربعین بیشتر شود و امسال در اکثر موکب‌های اربعین بخش‌های فرهنگی فعال شد و روحانیون برای اقامه نماز جماعت نیز استقرار یافتند.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار