یادواره ۱۸۷۰ شهید ترور کردستان در دانشگاه کردستان برگزار شد

یادواره ۱۸۷۰ شهید ترور کردستان امروز با حضور دریابان شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در دانشگاه کردستان برگزار شد.
کد خبر: ۲۷۰۹۰۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۸ - 18December 2017

یادواره ۱۸۷۰ شهیدترور کردستان در دانشگاه کردستان برگزار شدبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، امروز (دوشنبه 27 آذر) یادواره ۱۸۷۰ شهید ترور کردستان با حضور دریابان شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی، دبیرکل بنیاد هابیلیان، خانواده‌های شهدا و جمعی از مسئولان استانی در محل تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد.

دانشگاه کردستان به عنوان دانشگاه مادر استان میزبان یادواره‌ای است که با هدف حرکت عظیم فرهنگی در راستای زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهیدان ترور استان کردستان برای نهادینه‌شدن فرهنگ ایثار و شهادت و حرمت‌نهادن به ساحت شهیدان والامقام برگزار شد.

در این مراسم از کتاب «یادنامه شهدای ترور استان کردستان» و خیابانی به نام شهید شاخص ترور «شهید ماموستا شیخ الاسلام» رونمایی شد.

کتاب یادنامه شهدای ترور کردستان رونمایی شد

همچنین در این مراسم، از کتاب «یادنامه شهدای ترور کردستان» که دایره‌المعارفی است از خلاصه زندگی‌نامه قریب به 300 شهید مظلوم ترور استان کرستان، با حضور دبیر شورای عالی امنیت ملی و جمعی از مسئولان استانی در مراسم یادبود 1870 شهید ترور کردستان رونمایی شد.

این اثر به همت و قلم «محمد سلیمانی» تدوین شده که در آن زندگی‌نامه قریب به 300 شهید مظلوم ترور استان که بی‌دفاع و غالباً در خانه‌های خود در انتظار خانواده و در حالی که هیچ فرصتی برای دفاع از خود را نداشته‌اند جمع‌ ‎ آوری و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت.

در مقدمه این کتاب به نقل از سرتیپ دوم پاسدار مراد حسنی آمده است: ساده نیست بیان شرح حال فرزندان صدیق این مرز و بوم که در کمال اخلاصر و یقین کامل، حضور در جبهه‌های حق علیه باطل را بر خود واجب دانستند و یک لحظه درنگ نکردند و لبخند زنان به استقبال شهادت بفتند.

منبع: ایسنا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار