ولید معلم:‌ هنوز بسیار زود است از پیروزی سخن بگوییم

وزیر خارجه سوریه با تأکید بر لزوم خروج نیروهای آمریکا و ترکیه از سوریه، گفت: توطئه علیه این کشور همچنان ادامه دارد؛ اما شکل‌های مختلفی به خود گرفته است.
کد خبر: ۲۷۱۱۷۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵ - 20December 2017

ولید معلم:‌ هنوز بسیار زود است از پیروزی سخن بگوییمبه گزارش گروه بین الملل دفاع پرس،‌ «ولید معلم» وزیر خارجه سوریه اظهار داشت: حاکمیت سوریه مقدس است و به هیچ وجه نمی‌توان از آن دست کشید.

معلم در توضیح آخرین تحولات میدانی و سیاسی سوریه و کشورهای عربی در پارلمان این کشور گفت: برخی می‌گویند که با نابودی گروه تروریستی داعش، پیروزی محقق شده است، ولی در واقع هنوز بسیار زود است که از پیروزی سخن گفته شود.

وی با بیان اینکه توطئه بین المللی علیه سوریه همچنان ادامه دارد، تأکید کرد: این توطئه شکل‌های مختلفی به خود گرفته است، هر چند تعداد کشورهایی که در این توطئه مشارکت داشتند، بسیار کاهش یافته ولی خشونت تروریستها در مناطقی که حضور دارند، افزایش یافته است.

خبرگزاری سانا به نقل از وزیر خارجه سوریه گزارش داد: هدف از ادامه حمایت آمریکا از تروریست‌ها طولانی کردن بحران سوریه است که این مسئله نیز در راستای اجرای برنامه‌های رژیم صهیونیستی است که نمی‌خواهد ببنید سوریه به صورت کامل در برابر تروریسم پیروز شده است.

معلم با بیان اینکه حمایت آمریکا از تروریست‌ها نمی‌تواند پیروزی‌های ارتش سوریه در برابر داعش را مخدوش کند، درباره مناطق کاهش تنش اظهار داشت: این مناطق برای برهه زمانی شش ماهه معین شده است که قابل تمدید است، ولی تروریست‌ها گهگاهی آن را نقض می‌کنند؛ ولی ارتش سوریه پاسخ این نقض‌ها را می دهد.

وی تصریح کرد: اینکه مناطق کاهش تنش به صورت کنونی باقی بماند، در مرحله آتی غیر قابل قبول است؛ زیرا هدف پاکسازی همه اراضی سوریه از لوث تروریست‌هاست.

وزیر خارجه سوریه با اشاره به اینکه همچنان در برابر سوریه چالش‌ها و پرونده‌هایی مانند حضور برخی از گروه‌ها در شمال این کشور وجود دارد، خاطر نشان کرد: این گروه‌ها اسب تروای تجاوزات آمریکا به شمار می‌روند.

معلم با تأکید بر لزوم خروج نیروهای آمریکایی و ترکی از سوریه، اعلام کرد: بیانیه معارضان در نشست «ریاض 2» به منزله مین برای کنفرانس ژنو بود و همین مسئله علت عدم حصول هر گونه پیشرفتی در روند این مذاکرات شد.

وی با بیان اینکه هیئت مذاکره کننده سوریه به «آستانه» خواهد رفت، اظهار داشت: مشورت و تماس برای فراهم سازی مقدمات کنفرانس «سوچی» همچنان ادامه دارد.

این مقام سوری در پایان در انتقاد از استانداردهای دوگانه اتحادیه اروپا علیه سوریه تأکید کرد: این اتحادیه سوریه را تحریم می‌کند و همزمان برای کودکان این کشور اشک می‌ریزد.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار