بیانیه علمای بحرین در واکنش به صدور احکام ظالمانه آل خلیفه

علمای بحرین طی بیانیه‌ای اعلام کردند: نظامی کردن بحران بحرین نتیجه‌ای جز غرق شدن نظام در خون بیگناهان و به هلاکت رسیدن حاکم مستبد و یارانش در دریای خونی که خود ریخته‌اند نخواهد داشت.
کد خبر: ۲۷۱۷۴۹
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۹ - 25December 2017

بیانیه علمای بحرین در واکنش به صدور احکام ظالمانه آل خلیفهبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، علمای شیعیان بحرین در واکنش به صدور شش حکم اعدام برضد جوانان بحرینی در دادگاه نظامی بحرین بیانه‌ای صادر کردند.

این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

(وَسَیَعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَیَّ مُنْقَلَبٍ یَنْقَلِبُونَ).

سیستم قضایی نظامی شش تن را بنحوی محکوم به اعدام نموده است که این اقدام بیشتر شبیه یک نمایش است‌. آری شیوه نظامیان برای قتل شهروندان عادی بدینگونه است: بازداشت مخفیانه و ربوده شدن متهمان برای مدت بیش از یکسال، قطع کلی ارتباط آنان با خارج از بازداشتگاه، عدم اطلاع هیچ فردی از وضعیت آنان و سپس مشاهده شدن آنان بر روی صندلی چرخدار در اثر شکنجه، و اکنون صدور حکم اعدام، حبس و سلب تابعیت توسط قاضی فاسد و اهانت به آنها، خانواده هایشان و احساسات ملت.

این محاکمه ظالمانه از نظر شرعی و دینی باطل بوده و هیچ گونه تناسب و تعلقی به اسلام، قرآن و سنت ندارد. این محاکمه طبق قوانین کشور و همچنین قوانین، موازین و معاهده های بین المللی ای که حکومت به آنها التزام دارد باطل است. ما خواستار الغای فوری این محاکمه هستیم.

ما نظامی کردن بحران بحرین را محکوم نموده و خواستار متوقف شدن کشاندن شهروندان عادی به دادگاه‌های نظامی و پایان یافتن سلطه افراد حاکمه بر دادگاه‌ها چه نظامی و چه غیر نظامی هستیم.

این تجربه بسیار خطیر است و موجب ملتهب شدن بیشتر کشور و افزایش واکنش ها خواهد شد. ظلم بیشتر به نفع کشور نیست، آنچنان که در زمانی نه چندان دور دیده ایم ورود سیستم‌های نظامی به بحران‌های ملت ها نتیجه‌ای جز غرق شدن نظام در خون بیگناهان نخواهد داشت، و باعث به هلاکت رسیدن حاکم مستبد و یارانش در دریای خونی خواهد شد که خود ریخته‌اند.

خداوندا فرج زندانیان آزاده ما را برسان و هر خطری را از آنها دور بدار.

منبع: مهر

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار