مریم مجتهدزاده:

نگاه فراجناحی به فرهنگ دفاع مقدس اولین گام مثبت در نشر آن است

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس در نشست مدیران و مشاورین کل امور شاهد و ایثارگران و زنان و خانواده دستگاه‌های اجرایی گفت: زمانی می‌توانیم بگوییم حرکتی مثبت در راستای دفاع مقدس انجام داده‌ایم که فراجناحی به آن نگاه شود.
کد خبر: ۲۷۱۷۹۷
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵ - 26December 2017

نگاه فرا جناحی به دفاع مقدس اولین گام مثبت در نشر این فرهنگ استبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، نشست مدیران و مشاورین کل امور شاهد و ایثارگران و زنان و خانواده دستگاه های اجرایی صبح امروز (سه شنبه پنجم دی ماه) با حضور مریم مجتهدزاده رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس و نمایندگان سازمان ها و نهادها در سالن شهید صیاد شیرازی ستاد مرکزی راهیان نور برگزار شد.

مریم مجتهدزاده در این نشست با بیان اینکه در ادوار گذشته نقش زنان در دفاع مقدس مغفول مانده بود، اظهار داشت: حضور رزمندگان به واسطه حمایت همسران و مادرانشان بوده است. از روی دیگر زنان حضور مستقیم خود در حوزه پشتیبانی و امدادی دفاع مقدس را به نمایش گذاشتند.

وی تصریح کرد: امام راحل و مقام معظم رهبری نقش پیش‌بَرندگی در پیدایش و استمرار انقلاب را مدیون زنان می دانند.

مجتهدزاده ضمن تشریح ارکان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس افزود: جلسه شورای راهبردی سازمان زنان از دستگاه های مختلف با حضور معصومه ابتکار، نسرین سلطان خواه، مرضیه وحید دستجردی، زنان اثرگذار در حوزه های فرهنگی و نمایندگان سازمان ها و نهاد ها برگزار و مصوب شد که باشگاه دختران با مسئولیت سازمان زنان در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس شکل بگیرد.

مجتهدزاده بیان کرد: یکی از وظایف بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مسئله سیاستگذاری، هماهنگی، راهبری و حمایت است تا دستگاه ها ظرفیت خود را همچون سال های دفاع مقدس که همه اقشار وارد میدان شدند، در اختیار قرار دهند.

وی دفاع مقدس را فراجناحی دانست و گفت: دفاع مقدس جناحی نیست و زمانی می توانیم بگوییم حرکتی مثبت در راستای دفاع مقدس انجام داده ایم که فراجناحی به آن نگاه شود.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس بیان داشت: بسیاری از مشکلات امروز نتیجه دوری از فرهنگ دفاع مقدس است که باید آن را به نسل جوان منتقل کنیم تا با حماسه های آن دوران آشنا شوند.

همچنین در این نشست فاطمه قربان معاون سازمان نشر آثار و نشر ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس اهداف و ماموریت های این سازمان را تبیین کرد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار