آغاز عملیات شناسایی هویت پیکر ۵۵ شهید تازه تفحص شده

ابراهیم رنگین، رئیس ستاد معراج شهدای مرکز گفت: پیکر‌های مطهر ۵۵ شهید تازه تفحص شده امروز به معراج شهدای مرکز در تهران منتقل شده‌اند.
کد خبر: ۲۷۱۹۸۵
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۳ - 27December 2017

آغاز عملیات شناسایی هویت پیکر ۵۵ شهید تازه تفحص شدهبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، سرهنگ «ابراهیم رنگین» رئیس ستاد معراج شهدای مرکز با اشاره به آغاز کار شناسایی هویت پیکر‌های مطهر شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس گفت: پیکر‌های مطهر ۵۵ شهید تازه تفحص شده امروز چهارشنبه ششم دی ماه ۹۶ از معراج شهدای اهواز به معراج شهدای مرکز در تهران منتقل شده‌اند.

وی افزود: کار شناسایی پیکر‌های مطهر شهدا از این پس آغاز می‌شود و فرآیند نمونه‌گیری، آزمایش DNA، مراحل ژنتیکی و کار‌های کارشناسی در این زمینه پیگیری می‌شود. مشخصات شهدایی که هویت آن‌ها بعد از مراحل کارشناسی شناسایی می‌شوند، بعد از اتمام عملیات شناسایی هویت شهدا اعلام خواهد شد.

رنگین با اشاره به امکان زیارت عمومی شهدای تازه تفحص شده در حسینیه شهدای معراج شهدای تهران گفت: به زودی پیکر مطهر تعدادی از شهدای تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس جهت زیارت عموم مردم تهران در معراج شهدای تهران آماده خواهند شد.

رئیس ستاد معراج شهدای مرکز در ادامه تصریح کرد: بعد از انجام کار شناسایی، زمان تشییع و تدفین پیکر‌های مطهر شهدایی که شناسایی می‌شوند و پیکر‌های مطهر شهدای گمنام، در سراسر کشور اعلام خواهد شد.

۲۷ آذرماه ۹۶ پیکر مطهر ۵۵ شهید دوران دفاع مقدس از مرز شلمچه وارد میهن اسلامی شد. پیکر‌های مطهر این شهدا ساعت ۹ صبح در مرز شلمچه با حضور عموم مردم خرمشهر و آبادان برگزار شد. پیکر مطهر این شهدا پس از ورود به کشور به معراج شهدای اهواز منتقل شدند. طبق اعلام سردار سید محمد باقرزاده، فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح این شهدا به تک دشمن در سال ۶۷ در منطقه زبیدات مربوط می‌شوند که از این تعداد ۳۰ شهید مربوط به تک دشمن به تفکیک ۲۰ شهید مربوط به ژاندارمری (ناجای فعلی) و ۱۰ شهید مربوط به ارتش جمهوری اسلامی ایران می‌شود. در مقابل ۴۶ جسد کشته شدگان رژیم بعث عراق تحویل داده شد.

عملیات تفحص در سایر جزایر اروند که حدود ۹ جزیره و مناطقی از جمله منطقه عمومی شلمچه حدفاصل شلمچه تا کوشک، جزایر مجنون شمالی و جنوبی، شرق دجله و زبیدات را شامل می‌شود همچنان ادامه دارد. علاوه بر آن در منطقه عمومی شرق بصره محدوده نهر کتیبان ۲۳ شهید کاوش شده که به عملیات‌های خیبر و رمضان مربوط می‌شوند همچنین در غرب رودخانه اروند نیز ۲ شهید کاوش شده که به عملیات کربلای ۴ مربوط می‌شوند.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها