دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل:

«جنگ نرم» و «تهاجم فرهنگی» مهم‌ترین تهدید علیه کشور است

«ناصر عتباتی» گفت: «جنگ نرم» و «تهاجم فرهنگی» مهم‌ترین تهدید علیه کشور است و سازمان‌هایی مانند بسیج رسانه می‌توانند با آموزش دقیق و فراگیر به فعالان عرصه رسانه، در مقابل این تهاجم قد علم کنند.
کد خبر: ۲۷۲۰۱۷
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۶ - 27December 2017

جنگ نرم و تهاجم فرهنگی مهمترین تهدید علیه کشور است

به گزارش دفاع پرس از اردبیل، «ناصر عتباتی» دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل، امروز (چهارشنبه) در دیدار با رئیس سازمان بسیج رسانه استان، طی سخنانی اظهار داشت: در عصر حاضر رسانه‌ها و وسایل ارتباط جمعی از اهمیت بسیار بالایی در نقل و انتقال اطلاعات بهره‌مند هستند و حساسیت این حوزه به حدی است که دشمنان برای «تهاجم فرهنگی» و «جنگ نرم» از تاثیرگذاری آن غافل نمی‌شوند.

وی گفت: جنگ نرم و تهاجم فرهنگی مهم‌ترین تهدید علیه کشور است و سازمان‌هایی مانند بسیج رسانه می‌توانند با آموزش دقیق و فراگیر به فعالان عرصه رسانه در مقابل این تهاجم قد علم کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل بیان کرد:‌ خارج از بحث تهاجم فرهنگی و جنگ نرم نیز شاهد وجود جرائم مختلفی در فضای مجازی هستیم، به طوری که انواع تهمت‌ها و تهدیدها در فضای مجازی وجود دارد و قسمت عمده آسیب‌های اجتماعی نیز به دلیل عدم آگاهی حقوقی مردم است.

عتباتی تصریح کرد: اگر مردم از حقوق خود آگاه باشند، آسیب‌های اجتماعی کاهش می‌یابد که رسانه‌ها نقش به‌سزایی در آشنا کردن مردم با حقوق خود دارند و فضای مجازی نیز با صدها شبکه و کانال‌های متفاوت در حوزه‌های مختلف هم به عنوان یک فرصت و هم تهدید حساب شود.

وی افزود: باید فرصت‌های مثبت استفاده از فضای مجازی برای مردم و خانواده‌ها تبیین شود تا بتوانیم از این فضا برای ترویج باورهای دینی و اخلاقی و مبارزه با بی‌بند و باری استفاده کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل اظهار داشت: برخی از جرائم در فضای مجازی و وجود کانال‌هایی با محتوای غیراسلامی سبب تهدید جامعه می‌شوند و دادستانی نیز با دقت جرائم و تخلفات فضای مجازی به ویژه در حوزه اخلاقی را رصد می‌کند و با متخلفان به شدت برخورد قانونی می‌شود.

عتباتی خاطرنشان کرد: فعالان فضای مجازی و مدیران کانال‌ها و گروه‌ها در این فضاها باید در چارچوب قانون حرکت کرده و از تهمت‌زنی بر علیه یکدیگر خودداری کنند، چرا که به طور قطع در صورت وجود بار حقوقی، برخورد قانونی با آن‌ها انجام می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار