مشاور وزیر ارشاد در امور روحانیت تاکید کرد؛

ضرورت استفاده از ابزار هنر برای تبیین دین اسلام

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور روحانیت گفت: علمای اسلام باید با ابزار هنر برای دعوت مردم به دین مبین اسلام استفاده کنند.
کد خبر: ۲۷۲۰۸۲
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸ - 28December 2017

ضرورت استفاده از ابزار هنر برای تبیین دین اسلامبه گزارش دفاع پرس از زنجان، حجت‌الاسلام حشمتی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور روحانیت در نخستین همایش داعیان راستین در زنجان، اظهار داشت: در سوره احزاب علما دارای خصوصیاتی هستند براساس این سوره، محور اصلی مبلغان ترس و معرفت خداوند متعال است.

وی با بیان اینکه علما در رساندن حقایق و معارف از کسی جز خداوند متعال نمی ترسند و در بیان حقایق کوتاهی نمی‌کنند، بیان داشت: تا اقصی نقاط کشور اشخاص پاک طینت و عالمان و دانشمندانی وجود دارند که در عمق روستاهای کشور در کنار مردم زندگی می کنند.

حشمتی با بیان اینکه بیشتر علمایی که در روستاها زندگی می کنند، گمنام هستند، تصریح کرد: باید از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان تشکر کرد که برای نخستین بار پس از گذشت 40 سال به عمق روستاها رفته و از علما تجلیل می کند.

وی ادامه داد: روحانیون همواره در کنار مردم هستند و مشکلات آنها را حل کرده و به خوبی ها دعوت می کنند.

حشتمی با بیان اینکه زنجان از دیرباز دارای علمای بزرگی بوده که همواره در کنار مردم بوده اند، افزود: امروز رسالت روحانیت کم نشده و به دلیل فعالیت دشمن، افزایش یافته است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور روحانیت با اشاره به اینکه دعوت کردن به خوبی و معارف اسلامی مشی بزرگان اسلام است، تصریح کرد: روش های تبلیغ در حال حاضر تغییر کرده و فضای مجازی در این زمینه دخیل است.

وی برضرورت آشنایی با تکنولوژی از سوی علما تاکید کرد و گفت: با استفاده از تکنولوژی می توان مردم را به خوبی‌ها دعوت کرد.

حجت‌الاسلام حشمتی ابراز داشت: گذشت و عفو، پایبند نبودن به دنیا از جمله خصلت های خوبی است که باید با ابزار هنر مردم را به دین اسلام دعوت کرد.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور روحانیت بر ضرورت توجه به نیازهای جوانان از سوی مبلغان تاکید کرد و متذکر شد: نوع سخن گفتن و مکالمه با جوانان فرق دارد که باید این نیازها را درک کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها