حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد:

معضلات فرهنگی ما با صبر جمعی به فرصت تبدیل خواهد شد/ قدرت کنونی ملت‌های مسلمان ثمره صبر جمعی است

عضو هیأت عالی حل اختلاف قوای سه‌گانه، صبر جمعی را راه حلی برای معضلات فرهنگی خواند و افزود: معضلات فرهنگی ما با صبر جمعی به فرصت تبدیل خواهد شد و همه جریان‌های سیاسی معتقد به نظام، به راه امام و رهبری معظم و عالی‌قدر انقلاب، باید در کنار هم و باهم قدم بردارند و همچون مشت گره شده در برابر مشکلات ایستادگی کنند.
کد خبر: ۲۷۲۲۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶ - 30December 2017

آمریکا و رژیم صهیونیستی بر اهداف نامشروع خود پافشاری دارندبه گزارش دفاع پرس از مازندران، حجت‌الاسلام «سید محمدحسن ابوترابی‌فرد» عضو هیأت عالی حل اختلاف قوای سه‌گانه و تنظیم روابط مجلس شورای اسلامی، در راهپیمایی حماسه ۹ دی مازندران حماسه این روز بزرگ را برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی خواند و اظهار داشت: این ملت، آراسته به ایمان است و خواهرانی که چادر را نماد باور‌های ایمانی خود قرار دادند و مردانی که به نور ایمان، توحید، رسالت، ولایت و امامت نورانی هستند، امروز در راهپیمایی حماسه ۹ دی حضور یافتند تا اتحاد خود را بار دیگر به جهانیان اعلام کنند.

وی با بیان این‌که خداوند با اهل ایمان سخن می‌گوید و آنان را به صبر سفارش می‌کند، بیان کرد: صبرفردی به همراه صبر جمعی از مفاهیمی است که در قرآن به‌ آن سفارش شده و هیچ جامعه و انسانی نمی‌تواند در عالم به سعادت، عزت و قدرتی دست یابد مگر آن‌که راه درست را تشخیص داده و بر آن صبر کند.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد ادامه داد: اهل ایمان باید در راه شناخت، بصیرت و معرفت قدم بردارند و ایمان را نماد معرفت، عقلانیت و بصیرت بدانند.

وی با اشاره به این‌که کسانی که راه درست را شناختند و به ریسمان قرآن و اهل بیت (ع) چنگ زدند و وظیفه خود را تشخیص دادند در آن وظیفه ثابت قدم هستند، تأکید کرد: در حالی که جامعه با مشکلات اقتصادی روبه‌رو است، باید با فکر و مشورت راه درست را نتخاب کرد و در این راه صابر بود.

عضو هیأت عالی حل اختلاف قوای سه‌گانه خطاب به جوانان توصیه کرد که صبر را در تمامی مراحل زندگی سر لوحه کار خود قرار دهند و یادآور شد: چهره‌های فاخر علمی همچون شهید شهریاری که برای کشور اقتدار آفریدند و در راه دانش صبر و تلاش کردند، در هدف خود برای دستیابی به مدارج بالاتر ثابت قدم بودند، آن‌چه که جوانان امروز باید بدان توجه کنند و بدانند، این است که هیچ انسانی بدون صبر به نتیجه نمی‌رسد.

وی با تأکید بر این‌که همه باید اهل صبر باشند و با اتکا به این آموزه راه درست را انتخاب کنند، تصریح کرد: رزمندگان ما که اقتدار را برای ملت در دوارن مقدس خلق کردند و در دفاع از حریم زینب کبری (س) حماسه آفریدند، آنانی هستند که با هوا و هوس خود جنگیدند و برای مقابله با دشمن به سوی میدان نبرد قدم برداشتند.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد با بیان این‌که اگر صبر نبود انقلاب ما در دفاع مقدس و با این همه فراز و نشیب به پیروزی نمی‌رسید، بر صبر جمعی تأکید کرد و یادآور شد: در کنار صبر فردی، جامعه باید از صبر جمعی برخوردار باشد تا موفقیت به دست بیاید و مردم باید در کنار هم باشند و با اتحاد است که قدرت خلق می‌شود.

وی به صفوف فشرده سپاه اسلام و نمایش قدرت آن در منطقه اشاره کرد و افزود: به واسطه صبر جمعی است که مردم با هم در صحنه‌ها حضور می‌یایند و قرآن نیز به مسلمانان صبر را توصیه می‌کند.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد، ملت‌های مسلمان منطقه را خطاب قرار داد و گفت: ملت ایران، عراق، سوریه، یمن، لبنان و همه ملت اسلام اگر می‌خواهید به قدرت برسید، صابر باشید و همه با هم صبر کنید.

وی با اعلام این مطلب که سیلی نواخته شده بر صورت آمریکا را می‌بینید، اظهار داشت: آمریکا و ابر قدرت‌ها با همه توان در مقابل ملت عراق، سوریه و یمن ایستادند و دلار، سلاح و سرویس‌های اطلاعاتی و جاسوسی خود را به کار گرفتند، اما چون ملت‌های مسلمان در کنار هم بودند شکست خوردند.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد، با اشاره به این‌که ملت عراق نظام جمهوری اسلامی ایران و فرماندهی معظم کل قوا و سردار پرتوان اسلام سردار سلیمانی‌ها را با تمام وجود در کنار خود حس کرد، ادامه داد: ملت سوریه، عراق و ملت قهرمان لبنان عالم هوشمند و بصیری همچون «سید حسن نصرالله» را که نماد مقاومت و اقتدار ملت عرب است را در کنار خود می‌دید.

وی با اشاره به این‌که قدرت کنونی ملت‌های مسلمان ثمره حضور و صبر جمعی است، عنوان کرد: همه با هم صبر و استقامت کردیم و در این محاصره طولانی و بمباران‌های هوایی ملت یمن با اتکا به ایمان و صبر فردی و همراه با ملت ایران، لبنان و سوریه در کنار هم ایستادند.

عضو هیأت عالی حل اختلاف قوای سه‌گانه، صبر جمعی را راه حلی برای معضلات فرهنگی خواند و افزود: معضلات فرهنگی ما با صبر جمعی به فرصت تبدیل خواهد شد و همه جریان‌های سیاسی معتقد به نظام، به راه امام و رهبری معظم و عالی‌قدر انقلاب، باید در کنار هم و باهم قدم بردارند و همچون مشت گره شده در برابر مشکلات ایستادگی کنند.

وی با بیان این‌که با صبر جمعی مشکلات را می‌توان از میان برداشت، خاطر نشان کرد: صبر فردی همراه با صبر جمعی از قدرت و ظرفیت بالاتری بهره‌مند می‌شود و اهل ایمان نیز باید توجه داشته باشند که دشمنان آن‌ها صبر زیادی دارند و با پافشاری بر آن از توطئه‌های خود دست بر‌نمی‌دارند.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد به شرایط حساس کنونی منطقه اشاره کرد و گفت: آمریکا با تمام قدرت در کنار چکمه‌پوشان رژیم صهیونیستی ایستاده و بر اهداف نامشروع خود پای می‌فشارد و حاضر نیست از موقعیت حساس سیاسی، اقتصادی و منطقه‌ای ایران چشم بپوشد.

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که دشمنان در تاراج ثروت و اقتدار ملت اسلام ایستاده‌اند و از همه توان خود بهره می‌برند، افزود: در حالی که دشمن صف‌آرایی کرده و با تمام توان بر بسیج سپاه خود بر علیه ملت‌های مسلمان صبر می‌کند، ملت ایران و مردم مازندران باید هوشیار باشند.

وی خطاب به شرکت‌کنندگان در راهپیمایی حماسه ۹ دی، گفت: مبادا صبر شما کمتر باشد، با ایستادگی بر دشمنان غلبه نمایید همان‌طور که فرماندهان قدرتمند سپاه، ارتش و نیروی انتظامی در هشت سال دفاع مقدس ایستادند و کمر دشمن را به خاک افکندند.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد به فداکاری‌های مدافعان حرم اشاره کرد و افزود: مدافعان حرم با ایستادگی خود دشمنان، تروریست‌ها و مزدوران آمریکا را از منطقه و از بن برکندند و این ثمره ایستادگی و صبر جمعی بود.

وی با بیان این‌که ما آغاز راه هستیم و تنها چهل سال از عمر انقلاب‌مان گذشته است، یادآور شد: با قدرت‌هایی روبرو هستیم که بیش از چند قرن از عمر استعمارگری آنان سپری شده و چند ۱۰۰سال است که ثروت‌های منطقه را تاراج کرده‌اند.

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دنیای غرب بیش از ۴۰۰ سال است که با تجاوز، کشتار و تحمیل جنگ‌های اول و دوم ملت‌های منطقه، آسیا و کشور‌های دیگر را تحت فشار قرار داده و ثروت‌های آنان را به یغما برده و اجازه رشد به این ملت‌ها را نداده است.

وی مقام معظم رهبری را رهبری عالی‌قدر، هوشمند و مدیری قدرتمند برای امت اسلام خواند و بیان داشت: دغدغه رهبر معظم انقلاب صبر جمعی ملت ایران و امت اسلام برای پیروزی بر استکبار جهانی و محو رژیم صهیونیستی و خلق قدرت برای امت اسلام است و این نیاز به عزم، اراده، استقامت و صبر دارد.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد یادآور شد: به فرموده مقام معظم رهبری، انقلاب اسلامی را محقق ساختیم و نظام اسلامی را هم با قدرت سامان دادیم و در قدم سوم که دولت اسلامی است باید ارکان این کشور که قوای سه‌گانه هستند مدیران، مسئولان و برنامه‌های آنان براساس آموزه‌های رحمانی و دینی باشد که این امر با سهولت به دست نمی‌آید.

عضو هیأت عالی حل اختلاف قوای سه‌گانه، خاطرنشان کرد: جوانان، علما و دانشگاهیان باید در کنار هم و با هم حرکت کنند تا دولت اسلامی در سایه حضور و مشارکت آنان و در اندازه مورد انتظار قرآن محقق شود و در این راه باید بدانیم که دولت اسلامی مقدمه‌ای برای جامعه اسلامی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار