ضرغامی:

ولایت فقیه نظام را در مقابل همه فشارها بیمه کرده است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: امروز دنیا متحیر است که چگونه در جمهوری اسلامی با وجود همه این فشارها بعد از 40 سال حوادثی مانند حوادث سوریه و یمن رخ نمی‌دهد و وقتی بررسی می‌کنند، می‌بینند که ساختار این نظام بر پایه ولایت فقیه شکل گرفته و این رمز پایداری نظام ما است.
کد خبر: ۲۷۲۲۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲ - 30December 2017

ولایت فقیه نظام را در مقابل همه فشارها بیمه کرده است/ اعتراض مردم به مشکلات اقتصادی به معنای ضدیت با نظام نیستبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از یاسوج، عزت‌الله ضرغامی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی امروز در همایش بزرگداشت حماسه 9 دی در مصلای بزرگ شهر یاسوج اظهار داشت: حضور حماسی مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در این همایش در برهه کنونی که رسانه‌های معاند علیه نظام و انقلاب تبلیغ می‌کنند، سبب یأس و ناامیدی دشمنان است

وی افزود: حماسه 9 دی که سال 88 توسط ملت ایران خلق شد بعد از 22 بهمن و 13 آبان، انقلاب سوم است چون اوج بصیرت، فهم، درک و رفتار عقلانی به صورت خودجوش و فراگیر در بین همه آحاد مردم ایران را نشان داد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در سال 88 اکثر کسانی که حتی به موسوی و کروبی رای داده بودند، وقتی رفتار فتنه‌گران را دیدند از آنها جدا شده و علیه آنها موضع‌گیری کردند.

ضرغامی با بیان اینکه فتنه ویرانگر است، گفت: به گفته حضرت امیرالمؤمنین (ع) در فتنه گرد و غبار ایجاد شده، حق و باطل در هم آمیخته می‌شود و حتی برخی از خواص بی‌بصیرت وارد اردوگاه دشمن می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه فتنه 88 یک فتنه پیچیده بود، عنوان کرد: ما هر چه با فتنه‌گران صحبت می‌کردیم و هر چه رهبری مماشات می‌کرد فایده نداشت و متاسفانه عده‌ای از خواص نیز که احساس کردند از دایره تصمیم‌گیری در حال خارج شدن هستند و به فکر ماندن بر مناصب قدرت بودند به هر قیمتی حتی به بهانه تقلب با دشمن همسو شدند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در آن زمان به بنده می‌گفتند که به موسوی تریبون دهید تا صحبت‌های خود را از صدا و سیما عنوان کند. بنده هم آن زمان در صحبتی که با موسوی داشتم گفتم هیچ مانعی برای صحبت شما از تریبون تلویزیون وجود ندارد و اگر سخنان شما در راستای جمع کردن این کشتارها و تجمعات خیابانی است، هیچ ایرادی وجود ندارد و او هم عنوان کرد تا همه این سخنان پخش نشود بنده اجازه پخش نمی‌دهم.

ضرغامی ابراز کرد: ما دیدیم تمام این سخنان خلاف صریح قانون انتخابات بود، اما در هر صورت به خاطر جلوگیری از بهانه دادن دست اینها ما آن را پخش کردیم اما میرحسین موسوی این را هم قبول نکرد که صحبت‌های او به صورت ضبط شده پخش شود و یا همراه با مجری مقابل دوربین قرار گیرد چرا که معلوم بود او چه می‌خواهد بگوید، می‌خواست پمپاژ ناامنی، دروغ‌پردازی و عوام‌فریبی بکند اما فاصله رای فاصله‌ای نبود که بگویند تقلب شده است.

وی تأکید کرد: موسوی و کروبی اگر عقل سیاسی داشتند توصیه رهبری را گوش داده و اعلام می‌کردند کسانی که پارچه‌های سیاه تکیه امام حسین (ع) را آتش زدند با ما نیستند، آنها این را نگفتند و اعلام کردند که اینها امت خداجویی بودند که در دفاع از ما وارد صحنه شدند.

رئیس اسبق صدا و سیما با بیان این سوال که چطور می‌شود انسان تا این اندازه به انحراف برود، گفت: کسانی که در دنیا در مقابل حق و حقیقت و دفاع از ولایت و ارزش‌های دینی سکوت کرده و لال شدند تجسمش این است که آنها در آن دنیا هم لال شده و زبانشان بسته می‌شود.

ضرغامی با بیان اینکه رهبری به سران فتنه توصیه کردند که با مطرب فراری، ضد انقلاب و غیره مرزبندی کنند، عنوان کرد: آنها این کار را انجام ندادند، این در حالی بود که آنها هر چه داشتند از ولی فقیه و انقلاب بود.

وی ابراز داشت: امروز دنیا متحیر است که چگونه در جمهوری اسلامي با وجود همه این فشارها بعد از 40 سال حوادثی مانند حوادث سوریه و یمن رخ نمی‌داد و وقتی بررسی می‌کنند، می‌بینند که ساختار این نظام بر پایه ولایت فقیه شکل گرفته و این رمز پایداری نظام ما است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: حماسه 9 دی از این جهت مهم و ارزشمند است که شما مردم عزیز در این گرد و غبار فتنه که عده‌ای گول خوردند و برخی خواص نماد انحراف شدند راه را پیدا کردید.

ضرغامی افزود: البته رهبری هم فرمودند که حضور مردم در تظاهرات و مناسبت‌های مختلف به این معنی نیست که مشکلات نداشته و از ما گله ندارند، مشکلات فقر و گرانی بخشی به تحریم، بخشی یه سوءمديريت‌ها و بخشی به رانت‌خواری‌ها مربوط است و مردم اینها را می‌دانند.

وی ادامه داد: مردم گله زیاد دارند و نسبت به مواردی چون فقر، بیکاری، گرانی، تورم و رکود ناراضی هستند، اما اگر جایی هم نسبت به این موارد اعتراض کردند همانند تجمعاتی که سپرده‌گذاران موسسات مالی و اعتباری دارند را نباید سیاسی و یا تجمع ضدانقلاب تلقی کرد چرا که اینها عموماً به دنبال سرمایه بر باد رفته خود تجمع می‌کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: برخی خیال نکنند که اگر اعتراضاتی وجود دارد با نیت برخورد با نظام است، هرگز اینگونه نیست، اگر هم مشکلی در کشور وجود دارد و نسبت به نهادها و برخی دستگاه‌ها صورت می‌گیرد آدم‌ها و نهادها که معادل کل نظام نیستند، اگر لازم است که اشکالات کشور به درستی گفته شود و در راستای اصلاح سازنده انجام می‌گیرد دشمنان از آنها و از حق به باطل تعبیر اشتباه نکنند.

ضرغامی عنوان کرد: در جایی که پرونده‌های کلان اقتصادی مطرح شده و بی‌تدبیری در برخی حوزه‌ها دیده می‌شود و مردم می‌بینند که رهبری تنها بوده و فرمايشاتی که می‌کنند در برخی مسئولان تاثیر ندارد، در برخی جاها خودشان را صدایشان را بلند می‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها