حماسه مردم ورامین در دهم دی‌ماه 57

حرکت مردم ورامین در روز دهم دی 57 که با سرکوب وحشیانه نیروهای نظامی رژیم شاهنشاهی روبرو شد، باعث شد آنان مصمم‌تر از گذشته به مسیر انقلابی خود تا 22 بهمن همان سال و پیروزی انقلاب اسلامی ادامه دهند.
کد خبر: ۲۷۲۲۶۶
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۹ - 31December 2017

حماسه مردم ورامین در دهم دی‌ماه 57به گزارش دفاع پرس از تهران، مردم شهرستان ورامین که از پیشگامان انقلاب اسلامی و والسابقون مبارزه با رژیم شاهنشاهی در قیام 15 خرداد سال 1342 بودند، تا زمان پیروزی کامل انقلاب و شکست و فروپاشی رژیم طاغوتی در 22 بهمن 57 از پای ننشستند.

روز 10 دی ماه سال 1357 روزی تاریخی و حماسه ساز در سلسله مبارزات مردم شهیدپرور این شهرستان علیه رژیم دیکتاتوری پهلوی بود.

در این روز مردم مبارز و انقلابی با تعطیل کردن بازار و بستن مغازه ها، از حسینیه «بنی فاطمه» این شهرستان به حرکت افتاده و در حالی که تصاویری از تمثال مبارک معمار کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی (ره) را در دست داشتند، شعارهایی علیه رژیم خودکامه پهلوی و در حمایت از حضرت امام (ره) سر می‌دادند.

تظاهر کنندگان بعد از عبور از میدان مرکزی شهر که امروزبه میدان امام (ره) نامگذاری شده، وارد خیابانی شدند که بعد از پیروزی انقلاب بواسطه ارج نهادن به مقام شامخ شهدای انقلاب، به خیابان شهدای 10 دی نامگذاری شد.

عمال رژیم صفاک پهلوی که پیشینه مردم انقلابی ورامین را در قیام 15 خرداد سال 42 در ذهن خود تداعی می‌کردند، سعی کردند به هرشکل ممکن از ادامه تظاهرات و حرکت مردم جلوگیری به عمل آورند. لذا تیراندازی به سمت مردم خشمگین آغاز شد که در این بین «حسن کریمی» 39 ساله که از دبیران آموزش و پرورش و از فعالان انقلابی بود، به ضرب گلوله به شهادت رسید.

مردم خشمگین پیکر پاک این شهید را به عنوان سند جنایت رژیم در دست گرفته و به تظاهرات خود ادامه دادند.

عمال رژیم که از این حرکت انقلابیون به وحشت افتاده بودند، سراسیمه حجم آتش خود را برروی آنان گسترده‌تر کردند که موجب شهادت دو تن دیگر از معترضین به نام های «مسعود میرزائی» و «محمدحسین شیرازی» و مجروحیت چندین نفر دیگر شد.

حرکت مردم ورامین در این روز که با سرکوب وحشیانه نیروهای نظامی رژیم شاهنشاهی روبرو شد، باعث شد آنان مصمم‌تر از گذشته به مسیر انقلابی خود تا 22 بهمن سال 1357 و پیروزی انقلاب اسلامی ادامه دهند.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار