مشاور عالی نماینده ولی‌ فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

بصیرت باطل‌السحر هر فتنه‌ای است

سردار «یدالله جوانی» با اشاره به اینکه امروز بیش از هر زمان دیگری لازم است تا ملت ایران بصیرت خود را افزایش دهند گفت: باطل‌السحر هر فتنه‌ای بصیرت است.
کد خبر: ۲۷۲۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۰ - 31December 2017

بصیرت باطل‌السحر هر فتنه‌ای است‌به گزارش دفاع پرس از سمنان، سردار «یدالله جوانی» در سمنان، اظهار داشت: نماد شدن 9 دی به خاطر این بود که این حماسه یک حماسه تماماً مردمی بود و خالق این حماسه خود مردم بودند.

وی با بیان اینکه هیچ شخص و گروه و حزبی در رقم خوردن حماسه نهم دی‌ ماه 88 نقش نداشتند تصریح کرد: این خود مردم بودند که آن را رقم زدند؛ تا جایی که حتی مقام معظم رهبری نیز فرمودند اتفاقی که در 9 دی 88 افتاد خارج از اراده ما بود.

مشاور عالی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اهمیت توجه به ابعاد مختلف رقم خوردن حماسه 9 دی اضافه کرد: در این روز مردم با نصرت و عنایات الهی با یک اعتقاد دینی و تکلیف و عمل به وظایفی که داشتند به صحنه آمدند تا بتوانند توطئه دشمن را در فتنه 88 خنثی کنند.

سردار جوانی افزود: این حضور مردم در واقع هم به نشانه بصیرت و هوشمندی، هوشیاری و ولایتمداری و دشمن‌شناسی و حرکت تکلیف مدارانه و حضور به هنگام در صحنه آنان است و همین سبب می‌شود که خود آنان همه‌ساله سالروز این حماسه را گرامی بدارند.

وی با اشاره به اینکه مردم سمنان همواره در عرصه‌های مختلف دفاع از انقلاب و ولایت پیشگام و حاضر بوده‌اند عنوان کرد: امروز نیز شاهد این حضور باشکوه مردم استان سمنان از اقشار مختلف و نیز مسئولان این استان در مراسم پاسداشت حماسه 9 دی بودیم و این جای تقدیر دارد.

مشاور عالی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بصیرت را باطل‌السحر همه فتنه‌ها دانست و خاطرنشان کرد: به همین دلیل است که سالروز 9 دی به‌عنوان روز بصیرت و میثاق امت با ولایت نام‌گذاری شده است.

سردار جوانی با اشاره به اینکه اگر مردم لحظه‌به‌لحظه بر بصیرت خود بیفزایند آسیب نمی‌بینند تصریح کرد: لازمه این بصیرت رصد صحنه‌ها و تحولات است و مردم باید جریان‌ها و گروه‌ها و افراد و تحولات را رصد کرده و آن را مطالعه و تحلیل کنند.

وی با یادآوری این سخن امام خمینی (ره) که میزان حال فعلی افراد است و تکرار مکرر آن از سوی مقام معظم رهبری تأکید کرد: مردم باید به این نکته توجه کنند؛ چراکه در جامعه فتنه را فقط و فقط کسانی می‌توانند ایجاد کنند که یک سابقه مثبت دارند. اگر مردم وضعیت فعلی خواص را رصد کرده و بشناسند که آیا این خواص در خط ارزش‌ها و امام حرکت می‌کنند و پایبند به ارزش‌ها هستند یا خیر؟ قطعاً این افراد نمی‌توانند فتنه به وجود بیاورند.

به عقیده مشاور عالی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دشمن همواره علیه ملت ایران در حال فتنه‌انگیزی است و وظیفه مردم در خنثی‌سازی فتنه‌های پیش روی دشمنان، بالا بردن بصیرت و توجه به آن است.

سردار جوانی با بیان اینکه در فتنه سال 88 توطئه‌های پیچیده دشمنان در کشورمان به‌گونه‌ای رقم خورد که آنان فکر می‌کردند که جمهوری اسلامی ایران پایان سال 88 را نمی‌بیند عنوان کرد: اما وقتی حماسه بزرگ 9 دی 88 رقم خورد و دشمن استحکام ملت ایران را برای دفاع از ولایت و نظام و ارزش‌های خود دیدند؛ بار دیگر ناامید شدند.

وی با اشاره به اینکه در جریان فتنه 88، دشمنان خارجی، جریان فتنه، عوامل نفوذی داخل کشور، منافقان، اپوزیسیون، سلطنت‌طلبان و همه معاندان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به صحنه آمدند تا در مردم تزلزل ایجاد کنند خاطرنشان کرد: اما همه این دشمنان ملت ایران ناگهان دیدند که مردم با بصیرت ایران وارد صحنه شدند و باید گفت که دست قدرت خداوند در خلق این حماسه از سوی ملت ایران مشهود بود.

مشاور عالی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حماسه 9 دی 88 را یک معجزه الهی برای ملت ایران خواند و با بیان اینکه این روز به همین دلیل یوم‌الله است یادآور شد: باید با افزایش بصیرت و درست گرفتن از فتنه 88 همه توطئه‌ها و فتنه‌های آینده را خنثی کنیم.

سردار جوانی با اشاره به اینکه تبعیت از ولایت می‌تواند در خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان بسیار کارساز باشد و دشمن نیز به این موضوع پی برده است خاطرنشان کرد: اگر با ولایت باشیم؛ دشمن با 20 سال برنامه‌ریزی برای توطئه‌های خود نیز نمی‌تواند هیچ غلطی انجام دهد و امروز لازم است همین باور و اعتقاد راسخ را در صحنه داشته باشیم تا بتوانیم از موانع عبور کنیم.

وی با تأکید بر اینکه دشمن اکنون نیز به دنبال راهبردهای جدید برای فتنه‌انگیزی در جامعه ماست بیان کرد: دشمن به این نتیجه رسیده است که یا باید در ایران با دروغ‌پردازی و به بهانه‌های مختلف اغتشاش و ناآرامی به راه بیندازد یا اینکه وضعیتی ایجاد کند که مسئولان جمهوری اسلامی مذاکره مجدد با استکبار و در رأس آن آمریکا را بپذیرند و به برجام‌های گوناگون تن دهند.

مشاور عالی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به تکاپوی رسانه‌های معاند برای برهم زدن آرامش و وحدت و آسایش مردم ایران به بهانه‌های جدید مانند مسائل اقتصادی، گرانی، بیکاری، تورم، معیشت و مواردی ازاین‌دست تأکید کرد: گرچه مسئولان کشور امروز باید با تلاش بیش‌ازپیش این مشکلات را حل کنند؛ اما باید بدانیم که دشمن دلسوز ما نیست و تنها به دنبال گرفتن وحدت موجود در جامعه است.

سردار جوانی با اشاره به اینکه دشمن هیچ‌گاه دست از فشار به جمهوری اسلامی ایران و ملت آن برنمی‌دارد و این فشارها و توطئه‌ها را چه با وی مذاکره کنیم و چه نکنیم ادامه می‌دهد عنوان کرد: مشکلات موجود در کشور تنها به دست مسئولان ما حل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه باید باروحیه جهادی، افزایش صادرات و کاهش قاچاق و واردات و عمل به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و نیز توجه به ظرفیت‌های کشور به سمت حماسه اقتصادی و جهاد اقتصادی در کشور رفته و جنگ اقتصادی دشمن را نیز مانند دیگر جنگ‌ها با شکست مواجه کنیم افزود: نباید فکر کنیم که اگر در موضوعی به خواست دشمن توجه کردیم؛ دشمن نیز تحریم‌ها را برمی‌دارد و راه را باز می‌کند و شکوفایی اقتصادی در کشور ایجاد می‌شود؛ چراکه دشمن با هویت ما و عدالت، دین، استقلال‌خواهی و انقلابی‌گری، شعارها و آرمان‌خواهی ملت ما مشکل دارد.

مشاور عالی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به موارد مطرح‌شده از سوی کشورهای غربی و ایادی منطقه‌ای آنان درباره حقوق بشر در ایران و توان موشکی کشورمان خاطرنشان کرد: موشک مشکل اصلی دشمنان با ما نیست و مشکل دشمنان با موشک ما این است که ما به دنبال حق‌طلبی هستیم در غیر این صورت چگونه است که آمریکا باوجوداینکه عربستان پدر معنوی داعش بوده و چیزی به نام حقوق بشر را قبول ندارد؛ با این کشور مذاکره کرده و به این کشور سلاح می‌فروشد؟

سردار جوانی، موشک، نفوذ راهبردی، مقاومت، سپاه و مواردی ازاین‌دست را عوامل اقتدار جمهوری اسلامی ایران دانست و اضافه کرد: باید هوشیاری خود را حفظ کنیم؛ چراکه دشمن به بهانه تحریم‌ها به دنبال گرفتن عوامل اقتدار جمهوری اسلامی ایران و ملت بزرگ آن است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار