با حضور سرلشکر صالحی؛‌

مراسم تشییع پیکر امیر موسوی قویدل برگزار شد

مراسم تشییع پیکر مطهر امیر سرتیپ «سیدعلی اکبر موسوی قویدل» صبح امروز با حضور جانشین رییس ستاد کل نیروهای مسلح در شهرک امید برگزار شد.
کد خبر: ۲۷۲۳۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰ - 31December 2017

به گزارش خبرنگار دفاعی و امنیتی دفاع پرس، مراسم تشییع پیکر پاک امیر سرتیپ «سیدعلی اکبر موسوی قویدل» از فرماندهان ارشد ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس صبح امروز با حضور سرلشکر صالحی جانشین رییس ستاد کل نیروهای مسلح در مقابل منزل وی در شهرک امید برگزار شد.

در این مراسم امیر سرتیپ سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش، سردار سرتیپ بسیجی بهمن کارگر رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، امیر سرتیپ محمودی معاون اجرایی ارتش، امیر سرتیپ ناصر آراسته مشاور نظامی فرماندهی كل‌ نيروهای مسلح‌ در امور زمينی، امیر سرتیپ دادبین فرمانده اسبق نیروی زمینی ارتش، امیر سرتیپ سید حسام هاشمی جانشین هیئت معارف جنگ، سردار سرتیپ محمد رودکی، امیر سرتیپ دوم ولی‌وند فرمانده دانشگاه دافوس،  و جمعی از کارکنان سازمان عقیدتی سیاسی و نیروی زمینی ارتش حضور داشتند.

امیر سرتیپ موسوی قویدل از فرماندهان و پیشکسوتان دوران سراسر افتخار دفاع مقدس بود که در سوم مهرماه سال ۵۹ و همزمان با شروع جنگ تحمیلی در سمت معاون عملیات لشکر ۲۱ حمزه سیدالشهدا (ع) در طراحی و اجرای بسیاری از عملیات‌های آفندی و پدافندی نیروی زمینی ارتش از جمله طریق القدس، بیت المقدس، فتح المبین و رمضان نقش موثری بر عهده داشته و افتخارات زیادی از خود بر جای گذاشت.

وی پس از شهادت شهید سرلشکر فلاحی و در زمان فرماندهی شهید صیاد شیرازی در نیروی زمینی ارتش به عنوان معاون عملیات این نیرو منصوب شد و در این جایگاه نیز منشاء آثار و خدمات ارزشمندی بود.

امیر موسوی قویدل در سال ۶۲ با صدور حکمی از سوی مقام معظم رهبری که در آن زمان رییس جمهور کشورمان بودند به عنوان نخستین رئیس ستاد قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) منصوب شد و پس از دوران دفاع مقدس نیز به کار تحقیق و پژوهش پرداخت و به عنوان استاد در پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس و دانشگاه‌های فرماندهی و ستاد ارتش و سپاه پاسداران با جدیت فراوان به امر آموزش افسران و فرماندهان جوان نیرو‌های مسلح پرداخت و آثار گران‌بهایی را تدوین کرد تا اینکه به عنوان استاد نمونه حوزه دفاع مقدس از دستان مبارک مقام معظم رهبری لوح تقدیر دریافت کرد.

وی علی‌رغم اینکه در دوران دفاع مقدس در سانحه بالگرد هوانیروز مجروح شد؛ اما هیچ‌گاه به دنبال گرفتن جانبازی نرفته و با وجود رنج‌های آثار جراحت سانحه، نیازی به معرفی خود به عنوان جانباز نمی‌دید.

این فرمانده پیشکسوت ارتش جمهوری اسلامی ایران همچنین به عنوان مشاور عالی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تا زمان حیات پربرکت خود در امر گسترش معارف دفاع مقدس و تدوین آثار مرتبط با حماسه‌های هشت سال دفاع مقدس مشغول انجام وظیفه بود و سرانجام پس از سال‌ها خدمت صادقانه و خالصانه به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، در تاریخ هفتم دی ماه در سن ۸۱ سالگی به خیل همرزمان شهیدش پیوست.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار