پناهیان: مساجد باید به سمت حل مشکلات معیشتی مردم قدم بردارند

استاد حوزه و دانشگاه گفت: مساجد باید به سمت حل مشکلات معیشتی مردم قدم بردارند.
کد خبر: ۲۷۲۴۷۸
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۳ - 31December 2017

پناهیان: مساجد باید به سمت حل مشکلات معیشتی مردم قدم بردارندبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان ظهر امروز در سلسله نشست‌های «اجازه فتنه نمی‌دهیم» که در مسجد جامع شهرک رجایی مشهد برگزار شد اظهار داشت: غرض از امتحانات الهی، بیرون انداختن منافقان از جامعه است و در میان فتنه‌ها عده‌ای ریزش دارند و به فرموده امام صادق (ع) کسانی که ریزش دارند، نمی‌خواهند حق را ببینند.

وی با بیان اینکه سرعت امتحانات الهی در آخرالزمان بیشتر می‌شود، گفت: از آنجایی‌که مردم توانایی امتحان پس دادن بیشتری را در آخرالزمان دارند، سرعت امتحانات الهی بیشتر می‌شود؛ این امتحانات مقوله عجیب و مهمی هستند و تقریباً از همه امامان معصوم در این مورد روایت داریم.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه فتنه منافق را مشخص و مؤمن را عزیز می‌کند، گفت: در فتنه 88 بعضی می‌گفتند دیگر نظام به‌سوی بی‌ثباتی رفته درصورتی‌که عزت رهبری را بیشتر کرد. روایت است که در آخرالزمان اموال و اولاد شما هم فتنه هستند چراکه معمولاً در این موارد امتحانات پیچیده‌ای از شما گرفته می‌شود.

پناهیان خاطرنشان کرد: اگر ما به حرف‌های مقام معظم رهبری گوش‌داده بودیم و به اقتصاد مقاومتی می‌پرداختیم، وضع معیشتی مردم اکنون به این شکل نبود.

وی با اشاره به اینکه اکنون حقانیت هر حرفی سریع روشن می‌شود، تصریح کرد: رهبری در حین مذاکرات گفتند  به این مذاکرات خوش‌بین نیستم و این امر به‌سرعت روشن شد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه امتحانات الهی شرایطی را ایجاد می‌کند که فرد باید ظاهراً کار غیرمنطقی انجام دهد، گفت: پشت این کار غیرمنطقی در واقع حکمتی نهفته است، مثلاً سکوت امام علی(ع) هم به‌ظاهر غیرمنطقی بود اما در واقع حکمت داشت.

پناهیان با بیان اینکه اکنون می‌خواهند بحث نارضایتی عمومی را عامل آشوب‌های شهری قرار دهند، اظهار داشت: حمایت‌های دشمن از برخی در داخل کشور به خاطر ضعف‌های آنان است، در این شرایط و با وجود همه ضعف‌ها باید حمایت کنیم چراکه دشمن به دنبال سرنگونی نظام و دولت است.

وی با تأکید بر اینکه اگر در کشور بی‌ثباتی پدید آید وضعیت ما بسیار بدتر از سوریه می‌شود، افزود: دشمنان ما دوست دارند ما را نابود کنند چراکه ما داریم دشمنانمان را نابود می‌کنیم.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه از نهاد مسجد درست استفاده نکرده‌ایم، گفت: خودمان با سبک زندگی که برایمان درست‌شده به فساد دامن می‌زنیم؛ امیدوارم که این درخواست مردم برای رفع مشکلات تبدیل به یک انرژی و اقدام و همگرایی و قدرتمندتر کردن مردم شود تا مشکلات را به دست خودشان حل کنند.

وی با اشاره به نقش مساجد در قبل و بعد از انقلاب، اظهار کرد: قبل از انقلاب مسجد پایگاه جمع شدن نیروها برای توجیه شدن بود و بعد از انقلاب مسجد کمیته‌ها را تشکیل داد که جریانی شبیه به نیروی انتظامی بود و نظم را به شهرها آورد.

پناهیان با تأکید بر اینکه امروزه مساجد باید به سمت حل مشکلات معیشتی مردم قدم بردارند، گفت: ما باید سبک زندگی خود را تغییر دهیم مثلاً با همین وضع آشوب اقتصادی وقتی زلزله شد، میلیاردها تومان از جانب مردم کمک شد.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار