وصیت‌نامه شهید رمضانعلی عبدی/‌ ای خواهر! حجاب تو اسلحه تو است

شهید عبدی در وصیت‌نامه خود آورده است:‌ «ای خواهر! حجاب تو اسلحه تو است. حجاب تو از خون شهید کوبنده‌تر است.»
کد خبر: ۲۷۲۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳ - 02January 2018

وصیت‌نامه شهید رمضانعلی عبدی/‌ای خواهر! حجاب تو اسلحه تو است

به گزارش خبرنگار ساجد، شهید «رمضانعلی عبدی» سال ۱۳۳۷ چشم به جهان گشود. وی با آغاز جنگ تحمیلی عازم جبهه حق علیه باطل شد و سرانجام ۱۲ دی ۱۳۶۰ در منطقه طویله عراق به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

متن وصیت‌نامه‌ای را که از این شهید والامقام به یادگار مانده است، در ادامه می‌خوانید:

«بسم الله الرحمن الرحیم

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تَکُونُوا کَالَّذِینَ کَفَرُوا وَقَالُوا لِإِخْوَانِهِمْ إِذَا ضَرَبُوا فِی الْأَرْضِ أَوْ کَانُوا غُزًّى لَّوْ کَانُوا عِندَنَا مَا مَاتُوا وَمَا قُتِلُوا لِیَجْعَلَ اللَّهُ ذَٰلِکَ حَسْرَةً فِی قُلُوبِهِمْ ۗ. وَاللَّهُ یُحْیِی وَیُمِیتُ ۗ. وَاللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِیرٌ (سوره آل عمران/ آیه ۱۵۵)‌

ای گرویدگان به دین اسلام شما مانند آنان که راه کفر و نفاق پیمودند نباشید که گفتند برادران و خویشان ما به سفر نرفته و یا به جنگ حاضر نمی‌شدند و به چنگ مرگ نمی‌افتادند. این آرزو‌های باطل را خدا حسرت دل‌های آنان خواهد کرد و خداست که حیات بخشد، بمیراند و به هر چه کنید آگاه است.

روزی که پا به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گذاشتم برای پیروزی اسلام و جمهوری اسلامی در این راه خدمت می‌کردم و زمانی شهادت را انتخاب کردم که به کردستان رفتم و شهادت تنها آرزوی من هست و از خداوند بزرگ می‌خواهم که شهادت را نصیب من گرداند. حرف‌های برادر خود را گوش بدهید.

خدایا! به امام خمینی طول عمر بیشتری عطا بفرما. خدایا! به تمام جوان‌های اسلام ایمان بیشتری بده تا بتوانند در راه اسلام کار کنند. خط امام را به همه ما‌ها نشان بده و به ما بفهمان که خط امام کدام است. به مردم ایران و جوانان مسلمان نشان بده تا بدانند خط امام کدام است تا خط امام را در پیش گیرند.‌ای خواهر! حجاب تو اسلحه تو است. حجاب تو از خون شهید کوبنده‌تر است.‌ای برادر! با دشمنان جهاد کن. با سلاح ایمان پشتیبانی از امام خمینی، بنیان‌گذار جمهوری اسلامی و این رهبر بزرگوار روحانیت مبارز ایران بنمایید.

به پدر و مادرم بگویید که برای من گریه نکنند، چون در راه خدا می‌روم در راه اسلام. پدر و مادر عزیز و مهربانم! به ریا نمی‌روم و از شما می‌خواهم که بعد از من نگویید بچه ما رفت و کشته یا شهید شد و نگویید بچه من، بگویید امانت خدا بود و دادیم به خدا. در واقع ما امانت خدا هستیم و از خدای بزرگ خواستاریم که مردم مسلمان بتوانند فرزندانی مثل فرزندان حسین تربیت بنمایند و بتوانند راه حسین را ادامه بدهد و یا راه حسین را پیشه خود رسانند. پدر و مادر عزیز و مهربان! اگر سعادت داشتید امانت خود را به خدا پس می‌دهید.

وقتلا فی سبیلک توفیق لنا. خدایا به ما توفیق بده تا در راه تو کشته شویم.

ولاتقولوا لمن فی سبیل الله اموات بل احیاء ولکن لا تعرون

و آن کسی که در راه خدا کشته شد، مرده نپندارید بلکه او زنده ابدیست ولیکن همه شما این حقیقت را در نخواهید یافت.

خدایا مرا شهید زنده بدار و شهید بمیران.

برو مادر بخواب آرام گلاب آن رخ ماهت

برای من مشو دلتنگ که فرزندت شد راحت

شادی کن به مرگ من برای اینکه من شادم

خداحافظ که من رفتم و گه‌گاهی کنید یادم

پاسدار انقلاب اسلامی

رمضانعلی عبدی»

انتهای پیام/ 181

نظر شما
پربیننده ها