تهیه کننده دفاع مقدس به دفاع پرس خبر داد؛

ساخت مستند داستانی سرداران شهید «شیرسوار»، «طوسی» و «بردبار»

«امیرحسین میرچی» گفت: مستند داستانی شهیدان «جعفر شیرسوار»، «برادران طوسی» و «محمد رحیم بردبار» در مازندران ساخته می‌شود.
کد خبر: ۲۷۲۷۷۱
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷ - 04January 2018

ساخت مستند داستانی سرداران شهید«شیرسوار»، «طوسی» و «بردبار» در مازندران«امیرحسین میرچی» تهیه کننده و مجری طرح گروه تلویزیونی «روایت موج عشق» در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاع پرس در ساری، از ساخت مستند داستانی سرداران شهید «جعفر شیرسوار»، «محمدحسن، محمدحسین و محمد‌ابراهیم طوسی» و «محمد رحیم بردبار» در استان مازندران خبر داد و اظهار داشت: این سه مستند قرار است در شهر‌های «ساری»، «نکا» و «قائمشهر» ضبط شود.

وی با بیان این‌که ۲ مستند مربوط به شهیدان طوسی و شیرسوار هر کدام در سه قسمت ۳۵ دقیقه‌ای تدوین و تولید خواهد شد، افزود: فیلم مستند داستانی شهید «محمد رحیم بردبار» نیز در ۲ قسمت ۳۵ دقیقه‌ای در دست تولید است.

میرچی از مشارکت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در ساخت و تولید این فیلم خبر داد و گفت: تاکنون ۷۴ مستند داستانی با موضوع شهدای لشکر ۲۵ کربلای مازندران با همکاری این اداره‌کل تولید شد که بعضی از آن‌ها از آنتن سیمای جمهوری اسلامی پخش شد.

وی در ادامه از حضور چهره‌های هنری شاخص سینما و تلویزیون در بخش فیلم این مجموعه خبر داد و افزود: همچنین این مستند به روایت‌گری هنرمند متعهد «سید جواد هاشمی»، کارگردانی «سید رحیم حسینی»، نویسندگی «حسین مختاری» و آهنگ‌سازی «ناصر چشم آذر» تهیه خواهد شد.

این تهیه کننده دفاع مقدس با اشاره به محل ضبط و فیلم‌برداری این مستند، گفت: قسمت داستانی آن در شهرک سینمایی دفاع مقدس تهران ضبط خواهد شد و مستند آن در مازندران فیلمبرداری می‌شود.

وی با بیان این‌که سعی ما بر این است تا این مجموعه‌ها را به زودی به مرحله پایانی برسانیم، ادامه داد: برای ساخت هر کدام از این مجموعه‌ها به یک ماه زمان نیاز است.

میرچی همچنین از ساخت فیلم سینمایی «فاطمه تارینگو» با همکاری این اداره‌کل خبر داد و افزود: فیلم‌نامه این کار آماده پیش تولید است.

وی اضافه کرد: گروه تلویزیونی «روایت موج عشق» مستند داستانی «مرصاد» را با موضوع سردار «اسدالله ناصح» با همکاری اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران تولید کرد.

این تهیه کننده دفاع مقدس همچنین خاطرنشان کرد: فیلمانه سربال «آن ده نفر» بر اساس زندگی نامه شهید «محمدرضا ابراهیمی» توسط «حسین مختاری» نوشته و با تهیه کنندگی گروه تلویزیونی روایت «موج عشق» تولید شد.

وی عنوان کرد: گروه روایت «موج عشق» در نظر دارد پس از تولید این مستند‌ها، مرحله دوم اثر خود را با موضوع شهدای شرق مازندران از جمله سردار شهید «ابوعمار» تهیه کند.

میرچی در پایان تهیه و تولید مستند داستانی شهدای استان‌های مازندران، گیلان و گلستان را هم جزو برنامه کاری آینده خود اعلام کرد و خاطرنشان کرد: همچنین در نظر داریم در این سه استان شمالی کشور، مستند شهدای مدافع حرم، شهدای غواص و شهدای هشت سال دفاع مقدس در عملیات‌های مختلف را تولید کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار