پیش بینی برگزاری 34 برنامه محوری در هفته دفاع مقدس در همدان

معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان گفت: هفته دفاع مقدس بهانه‌ای برای انتقال ارزش‌های ایثار و شهادت به نسل‌های آینده است.
کد خبر: ۲۷۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۶ - 07September 2014

پیش بینی برگزاری 34 برنامه محوری در هفته دفاع مقدس در همدان

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از همدان، «محمد ابراهیم الهی تبار» معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان در ستاد استانی بزرگداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: مردم استان همدان از همان ابتدای شروع جنگ تحمیلی تا انتهای آن در جنگ حضور داشتند.

وی با بیان اینکه رزمندگان استان همدان در جبههها درگیر جنگ و خانوادههای آنها در منازل درگیر جنگ بودند، افزود: استان همدان در دوران دفاع مقدس یک پارچه درگیر جنگ بود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با اشاره به اینکه گروههای مختلف از استان همدان در جنگ شرکت کردند، عنوان داشت: سپاه، بسیج، پایگاه شهید نوژه و پادگان قهرمان همه در هشت سال دفاع مقدس درگیر بودند.

الهی تبار ادامه داد: رزمندگان همدانی هر کدام خالق حماسهای بودند که در تاریخ جنگ ماندگار شد.

وی با اشاره به اینکه هفته دفاع مقدس فرصت مناسبی برای گرامیداشت و ارج نهادن به مقام شهدا و رزمندگان است، اظهار داشت: در هفته دفاع مقدس بهانهای برای برگشتن به خویشتن خویش و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و نشان دادن ارزش های دفاع مقدس و انتقال آن به نسل های آینده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان بیان داشت: در اجرای برنامههای هفته دفاع مقدس باید هر آنچه که در توان داریم، انجام بدهیم و هر چقدر که اعتقاد داریم باید رشادتهای رزمندگان در جامعه انعکاس داده شود، باید برای آن تلاش کنیم.

الهی تبار ابراز داشت: ستاد استانی و شهرستانی برای اجرای برنامههای هفته دفاع مقدس تشکیل شده و هر کدام از دستگاهها علاوه بر مرکز استان در شهرستانها نیز برنامههای متعددی را برای این هفته در نظر گرفتهاند.

وی با بیان اینکه فرمانداران در شهرستانها باید متولی برگزاری برنامههای هفته دفاع مقدس باشند، افزود: در این زمان باید برنامههایب را اجرا کرد تا در همه جا عطر شهدا به مشام برسد.

سرپرست اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه برای هفته دفاع مقدس 34 برنامه محوری در نظر گرفته شده است، افزود: نگرانی دشمن از توجه به فرهنگ عاشورا و کربلا است و در سالهای جنگ استان همدان به لحاظ مساحت و وسعت نقش ویژهای را به یادگار گذاشته است.

خلیل الهی تبار با بیان اینکه به تعبیر فرماندهان دوران دفاع مقدس در هشت سال دفاع مقدس استثنا بوده است، اظهار داشت: از همان روزها آغازین جنگ، دلاوران و رزمندگان همدانی در برابر دشمن قد علم کردند.

وی بیان داشت: حضور گروههای مردمی و رزمندگان، بسیجیان استان همدان همواره در جبههی جنگ مشهود بود و پایگاه شهید نوژه، پادگان قهرمان و سپاه استان همدان در جنگ نقشی پر رنگ را ایفا کردند.

الهی تبار گفت: برنامههای مختلفی از سوی دستگاههای استان همدان برای بزرگداشت هفته دفاع مقدس در سال جاری پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه این برنامهها با هدف نهادینه سازی آثار و ارزشهای دفاع مقدس، تبیین درسها و عبرتها از جنگ و تبیین قدرت دفاعی کشور برگرفته از دوران دفاع مقدس برگزار میشود، اظهار داشت: در این برنامهها راهبردهایی چون توجه به فرامین مقام معظم رهبری، توجه به نقش قومیتها و اقشار جامعه و واکاوی و برجسته سازی عملیاتهای بزرگ در نظر گرفته شده است.

الهی تبار ادامه داد: از جمله برنامهها میتوان به انجام تبلیغات محیطی، دیدار با ایثارگران، برگزاری یادواره شهدا، تجلیل از خانوادههای شهدا، برگزاری صبحگاه مشترک و تجلیل از پیشکسوتان نام برد.

سرپرست اداره کل حفظ آثار ونشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان برگزاری مراسم رژه و سان نیروهای مسلح را از دیگر برنامههای هفته عنوان کرد و ابراز داشت: هر یک از دستگاههای استان همدان برنامههای مختلفی را برای این هفته در نظر گرفته است.

الهی تبار بیان داشت: افتتاح خبرگزاری دفاع مقدس، برگزاری 35 برنامه ورزشی ونمایشگاه عکس و برپایی تئاتر و نمایشهای خیابانی و برگزاری جشنواره فیلم مقاومت و خاطره گویی ایثارگران و پخش برنامه زنده از باغ موزه توسط صدا و سیما از دیگر برنامهها است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار