همایش مدیران بنیاد حفظ آثار-4/ مجتهدزاده تاکید کرد؛

لزوم بهره‌گیری از آموزه‌های دفاع مقدس در مدارس و دانشگاه‌ها

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس با تاکید بر لزوم بهره‌گیری از آموزه‌های دفاع مقدس در مدارس و دانشگاه‌ها، گفت: این سازمان نشست‌هایی را با موضوع زنان و دفاع مقدس در دانشگاه‌های تهران، شهید بهشتی، امام صادق و تربیت مدرس برگزار کرده که مورد استقبال دانشجویان قرار گرفته است.
کد خبر: ۲۷۳۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲ - 07January 2018

لزوم بهره‌گیری از آموزه‌های دفاع مقدس در مدارس و دانشگاه‌هابه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، «مریم مجتهدزاده» رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس در همایش مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اظهار داشت: با مدیران و مشاوران امور ایثارگران و امور بانوان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها جلساتی را برای توسعه و ترویج فرهنگ دفاع مقدس را برگزار کرده‌ایم.

وی افزود: در استان‌ها نیز باید برنامه‌ریزی شود تا از مشارکت دستگاه‌ها و نهادها بهره ببریم.

مجتهدزاده همچنین گفت: لازم است در دانشگاه‌ها و مدارس با بهره‌گیری از آموزه‌های دفاع مقدس، هویت بخشی به جوانان و نوجوانان صورت بگیرد. ما باید ارتباطمان را با مراکز آموزشی به‌طور واقعی تقویت کنیم تا اثرگذاری آن را در جامعه شاهد باشیم. در این رابطه جلساتی برگزار و تفاهم‌نامه‌هایی به امضا رسیده است که باید مورد استفاده قرار گیرند.

وی ادامه داد: سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس نشست‌هایی را با موضوع زنان و دفاع مقدس در دانشگاه‌های تهران، شهید بهشتی، امام صادق و تربیت مدرس برگزار کرده که مورد استقبال دانشجویان قرار گرفته است.

مجتهدزاده خاطرنشان کرد: با فرهنگسراها نیز ارتباط برقرار کرده‌ایم و چند طرح جهت ترویج سبک زندگی جهادی در دستور کار قرار گرفته است. توسعه سبک زندگی جهادی نیازمند جهان بینی مبتنی بر آموزه‌های اسلامی و ایرانی است.

وی با تاکید بر اینکه گفتمان ایثار باید در جامعه احیا شود، گفت: در اجرای طرح‌ها ارتباط با تمامی اقشار مختلف جامعه مدنظر است؛ طرح «خورشید خانه‌ات باش» با این راهبرد اجرا می‌شود.

رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس در خصوص همایش «اسوه‌های صبر و مقاومت» گفت: این همایش به دنبال معرفی الگوی زن اسلامی و نه شرقی و غربی به جامعه است. از نگاه اسلام، زن هم باید به خانه‌داری، همسرداری و تربیت فرزندان توجه داشته باشد و هم باید در عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی حماسه خلق کند. الگوی زن مسلمان دارای عفاف و حجاب و روحیه ایثار و مشارکت اجتماعی است و این الگو باید به خوبی تببین شود.

وی افزود: تبیین این الگو نیازمند همکاری و همیاری پژوهشگران، نویسندگان و اندیشمندان است. الگوهایی که در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس رشد یافتند، آینده شان مشخص است و تباهی نداشته‌اند.

مجتهدزاده در پایان از اجرای طرح «تسنیم» توسط این سازمان خبر داد و هدف از اجرای این طرح را معرفی زنان الگوی مسلمان ایرانی به جهان و شناخت زنان الگوی مسلمان دیگر کشورها عنوان کرد.

انتهای پیام/ 211

نظر شما
پربیننده ها