همایش مدیران بنیاد حفظ آثار-24/ سردار اشتری:

ترویج فرهنگ دفاع مقدس راه مقابله با آسیب‌های اجتماعی است

فرمانده نیروی انتظامی راه مقابله با آسیب‌های اجتماعی را ترویج فرهنگ دفاع مقدس و گسترش روحیه‌ ایثارگری، جهاد و شهادت دانست.
کد خبر: ۲۷۳۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۷ - 08January 2018

ترویج فرهنگ دفاع مقدس راه مقابله با آسیب‌های اجتماعی استبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، سردار سرتیپ «حسین اشتری» فرمانده نیروی انتظامی در همایش مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در حال برگزاری است، اظهار داشت: توسعه فرهنگ دفاع مقدس تضمین کننده‌ی آینده‌ی نظام اسلامی است.

وی ادامه داد: هر مقدار که روحیه‌ی ایثارگری، جهاد و شهادت در جامعه گسترش یابد و به نسل‌های آینده منتقل شود، انقلاب اسلامی در نظام جمهوری اسلامی ایران بیمه خواهد شد و کشور پیشرفت می‌کند.

سردار اشتری با اشاره به تاثیر ترویج فرهنگ دفاع مقدس در کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقای امنیت کشور بیان داشت: راه مقابله با آسیب‌های اجتماعی ترویج فرهنگ دفاع مقدس است.

فرمانده ناجا با بیان این‌که دفاع مقدس برای کشور ما برکات بسیاری را به همراه داشته است، عنوان کرد: پس از دفاع مقدس شاهد توطئه‌ها و فتنه‌هایی علیه انقلاب اسلامی بوده‌ایم؛ این توطئه‌ها از همان دهه ۶۰ آغاز شد، که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی مراسم سالگرد ارتحال امام به آن اشاره داشتند و فرمودند برخی می‌خواهند جای جلاد با شهید را عوض کنند. در یک دهه اخیر نیز شاهد فتنه‌هایی بودیم که پیچیده‌ترین آن فتنه ۸۸ بود. در روز‌های اخیر نیز فتنه‌ای برپا شد؛ اما تمام این فتنه‌ها با روحیه ایثارگری مردم خنثی شده است.

وی تاکید کرد: با وجود این توطئه‌ها پیشرفت‌های بسیاری نیزدر کشور حاصل شده است که از جمله می‌توان به موفقیت‌های علمی و هسته‌ای اشاره کرد؛ خاطرات شهدای هسته‌ای و علمی کشور نشان می‌دهد که این موفقیت‌ها در سایه‌ی روحیه‌ی جهادی و فرهنگ دفاع مقدس به دست آمده است.

فرمانده نیروی انتظامی در خصوص مدیریت جهادی نیز گفت: هر جا در کشور از یک مدرسه تا در سطح کلان مدیریت خوبی را شاهد بوده‌ایم، «مدیریت جهادی» بوده است که این مدیریت جهادی نیز در دفاع مقدس موجب پیروزی‌های بزرگی شد.

سردار اشتری با اشاره به وحدتی که در دوران دفاع مقدس بین نیرو‌های مسلح و مردم و حتی ادیان و مذاهب گوناگون برای دفاع از وطن وجود داشت، گفت: امروز که حدود سه دهه از دفاع مقدس می‌گذرد، شاهد جان‌فشانی‌های مردم و بخصوص جوانان در صحنه‌ی دفاع از حرم هستیم. شهدای مدافع حرم از دفاع مقدس الگو گرفتند و داعش را شکست دادند؛ از این‌رو ماموریت مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بسیار مهم است.

وی در پایان ضمن اعلام آمادگی برای همکاری ناجا با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، از مدیران بنیاد خواست تا به نقش و جایگاه نیروی انتظامی که شامل ژاندارمری، شهربانی و کمیته انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس می‌شود، بیشتر پرداخته شود و یاد و خاطره ۱۲ هزار شهید نیروی انتظامی که ۸ هزار شهید مربوط به دوران دفاع مقدس است در سراسر کشور زنده نگه داشته شود.

بنا بر این گزارش، پیش از سخنان سردار اشتری سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از همکاری و همراهی نیروی انتظامی در جهت حفظ آثار دفاع مقدس و نشر ارزش‌های آن تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها