همایش مدیران بنیاد حفظ آثار- 28/ سرهنگ طاهرخانی به دفاع پرس خبر داد؛

پیشرفت 80 درصدی پروژه ساخت حرم‌های شهدای گمنام قزوین

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین با بیان اینکه در استان قزوین، 64 شهید گمنام تشییع و به خاک سپرده شدند، گفت: پروژه ساخت حرم‌های شهدای گمنام 80 درصد عملیاتی شده است.
کد خبر: ۲۷۳۴۴۳
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱ - 10January 2018

پروژه ساخت حرم‌های شهدای گمنام قزوین 80 درصد عملیاتی شده استسرهنگ پاسدار «مهدی طاهرخانی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین در حاشیه همایش مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس اظهار داشت: ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان قزوین در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در سال‌جاری با همکاری مسئولان استان، در زمینی به وسعت 4 هکتار و با زیربنای 5 هزار متر مربع عملیات ساخت این مرکز آغاز شد.

سرهنگ طاهرخانی در ادامه گفت: فعالیت دیگری که در استان قزوین در رابطه با دفاع مقدس در حال انجام است، تدوین دانشنامه جامع دفاع مقدس است. حدود 700 مدخل در این رابطه شناسایی شده و پس از برگزاری جلسات کارشناسی، 286 مدخل به تصویب رسید که مقالات آن توسط مراکز علمی و فرهنگی در حال تهیه است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین خاطرنشان کرد: در حوزه ادبیات دفاع مقدس نیز کار جمع‌آوری خاطرات رزمندگان جهت چاپ کتاب را سرعت بخشیده‌ایم که در شش ماهه نخست سال‌جاری، متون 15 کتاب جهت چاپ آماده شد که البته افزایش کیفیت کتاب‌ها نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی همچنین بیان داشت: در استان قزوین، 64 شهید گمنام تشییع و به خاک سپرده شدند که پروژه ساخت حرم‌های شهدای گمنام 80 درصد عملیاتی شده است. تکمیل این پروژه در اولویت قرار دارد.

سرهنگ طاهرخانی به همکاری این اداره کل با نهادهای فرهنگی و هنری استان قزوین نیز اشاره کرد و بیان داشت: تفاهم‌هایی با این نهادها برای ساخت و تولید آثار فرهنگی و هنری به عمل آمده است که امیدواریم تا پایان سال مجموعه تفاهم‌ها عملی شود.

وی عنوان کرد: در مناسبت‌های دفاع مقدسی نیز برنامه‌های مختلفی در سراسر استان برگزار می‌شود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قزوین گفت: تعاملات بسیار خوبی با مسئولان استان داریم و این تعاملات موجب شده است، شاهد رشد فعالیت‌های فرهنگی در حوزه نشر آثار دفاع مقدس و تسریع در ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس قزوین باشیم.

انتهای پیام/ 211

نظر شما
پربیننده ها