عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

درک قرآن منهای اهل بیت (ع) ممکن نخواهد بود

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه ما قرآن را در کنار امیرالمومنین (ع) و ائمه اطهار داریم، گفت: درک قرآن منهای اهل بیت ممکن نخواهد بود و برای بهره‌گیری از آن باید زندگی با طهارت و تقوا داشته باشیم.
کد خبر: ۲۷۳۶۲۵
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱ - 11January 2018

درک قرآن منهای اهل بیت (ع) ممکن نخواهد بودبه گزارش دفاع پرس از مازندران، آیت‌الله «حسین گنجی» عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم امروز در مراسم افتتاحیه هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن ویژه کارکنان و خانواده‌های نیروی انتظامی منطقه دو کشور که در ستاد فرماندهی ناجای استان مازندران برگزار شد، اظهار داشت: ترک گناه شرط فهم و درک قرآن است.

عضو جامع مدرسین حوزه علمیه قم  گفت: هر آیه‌ای از قرآن پیامی دارد و اگر بخواهیم از روایات استفاده کنیم، باید ویتامینش را بگیریم.

وی گفت: اگر انسان می خواهد بداخلاقی‌اش تبدیل به خوش رفتاری شود، باید همواره ذکر صلوات داشته و قرآن بخواند تا تمام خستگی‌هایش رفع شود.

آیت الله گنجی با بیان اینکه با گوش دادن به قرآن تمام زمان و مکان انسان زود می‌گذرد، افزود: انسان باید اسرار قرآن را بفهمد و این کار نیاز به طهارت نفسانی و قلب و بدن پاک دارد.

این عالم برجسته در ادامه با بیان اینکه نوشتن قرآن بر پوست انسان مرده حرام است، افزود: فهم و درک قرآن بر قلب مرده حرام است و محال است دل آلوده، اسرار قرآن را بفهمد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به اینکه ما قرآن را در کنار امیرالمومنین (ع) و ائمه اطهار داریم، افزود: درک قرآن منهای اهل بیت ممکن نخواهد بود و برای بهره‌گیری از قرآن باید زندگی با طهارت و تقوا داشته باشیم.

آیت‌الله گنجی متذکر شد: شرط فهم قرآن و استفاده معرفتی از قرآن ترک گناه است چرا که گناه دل را می‌میراند و دل مرده مثل پوست حیوان مرده است که قرآن در آن اثر نمی‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها