مجتهدزاده مطرح کرد؛

نقش انقلاب اسلامی در ایجاد الگوی جدید از زن در جهان

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس گفت: انقلاب شکوهمند اسلامی ایران الگوی جدیدی از زن خانواده و فعال در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، آموزشی و فرهنگی را به جهانیان نشان داد.
کد خبر: ۲۷۳۷۹۴
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶ - 13January 2018

نقش انقلاب اسلامی در ایجاد الگوی جدید از زن در جهانبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، «مریم مجتهدزاده» روز گذشته 22 دی ماه در همایش «خانواده متعالی، چالش‌ها و فرصت‌ها» که در شهر آران و بیدگل، اظهار داشت: زن از دیدگاه انقلاب اسلامی می تواند افزون بر حفظ سنگر خانواده، در صحنه‌های سیاسی و اجتماعی هم موفق باشد و این امر به طور مناسب در دوران دفاع مقدس مشاهده شد چرا که از فضای خانواده در نبود همسران خود صیانت کرده و مانع بروز بسیاری از آسیب ها شدند تا راه شهدا با ایفای نقشی زینبی ادامه یابد.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس افزود: آسیب‌هایی که به بسیاری از کشورها در جنگ‌های جهانی وارد شد، هنوز آثارش ادامه دارد و بسیاری از آنها در نتیجه عملکرد زنان آن جامعه هاست.

وی افزود: مردان در دوران جنگ تحمیلی با خیالی آسوده از حضور و نقش موثر مادران، همسران، خواهران و دختران در جبهه نبرد حق علیه باطل حضور یافتند و اکنون نیز زنان برجسته‌ای در کشور وجود دارند که نقش‌های شاخصی ایفا می‌کنند.

مجتهدزاده گفت: زنان در انقلاب اسلامی برای تمدن نوین اسلامی و زمینه سازی تعجیل فرج حضرت امام زمان (عج) حرکت می‌کردند و امروز مدیریت و هدایت خانواده را به عنوان نخستین بنیان تاثیرگذار و سازنده جامعه برعهده دارند که منشا مسائل روانی، تربیتی، فرهنگی و اجتماعی است.

وی با تاکید بر مسئولیت آموزش و پرورش جهت تربیت کودکان و نوجوانانی مسئولیت پذیر برای نقش آفرینی در آینده کشور بیان کرد: تشکیل ستادی ویژه از نمایندگان دادگستری، آموزش و پرورش، فرماندار و بخشدار، حوزه های علمیه و ائمه جمعه در شهرستان‌ها جهت تدوین و پیگیری برنامه‌های عملی در راستای تبیین الگو و نقش زن موفق ضروری است.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها