سردار نقدی اعلام کرد:

استقبال چشمگیر مردم از پایگاه‌های ساحلی بسیج/ شبکه ارشاد بسیج عملیاتی شده است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: به منظور تغییر فضای عمومی، پایگاه‌های فعالیت‌های متنوع فرهنگی در نقاطی از سواحل مازندران برپا و فعال شده است که در همین مدت کوتاه با استقبال چشمگیر مردمی مواجه شده است.
کد خبر: ۲۷۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۳ - 04September 2013

استقبال چشمگیر مردم از پایگاه‌های ساحلی بسیج/ شبکه ارشاد بسیج عملیاتی شده است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان گلستان که در سالن بصیرت بسیج آن استان برگزار شد گفت: با تشکیل ساختار جدید بسیج به عنوان سازمان بسیج مستضعفین همراه با مطالبه مردم و مسئولین از بسیج پیرامون امر به معروف و نهی از منکر، ضمن آسیب شناسی روش اجرایی در گذشته و استخراج نقاط ضعف آن، روش جدید امر به معروف و نهی از منکر تدوین، نهایی و اجرایی شده است.

سردار نقدی ضمن برشمردن نقاط ضعف روش قبلی و نیازهای امروز پیرامون امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اظهار داشت: طرح نوین بسیج در امر به معروف و نهی از منکر با قابلیت تکرار توسط مردم آن است که بر اساس محبت و گفت و گو با اولویت اطرافیان و سپس افراد ناشناسو خارج از محل انجام میشود.
 
وی مساجد را پایه طرح ایجابی بسیج در امر به معروف و نهی از منکر دانسته و تصریح کرد: شورای امر به معروف و نهی از منکر محله با احصاء منکرات رایج و معروفات مفقود مانده در محله خود و شناسایی زمینه ها، افراط مرتبط و روش های موثر پیرامون آن برای امر به معروف و نهی از منکر اقدام می کند و اولویت اول بسیج در امر به معروف و نهی از منکر حفظ نظام و ارزش ها است.
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین آثار روش ایجابی بسیج در امر به معروف و نهی از منکر را پایدار و ماندگار عنوان کرد و افزود: با ارائه انتقاداتی نسبت به این شیوه، ضمن بررسی بیشتر توانستیم طرح خود را تکمیل و حتی برای مکان های عمومی و گردشگری نیز برنامه اجرا نماییم. چون در فضایی که فساد و منکر غالب است امر به معروف و نهی از منکر اثری ندارد پس در قدم اول باید فضای عمومی این مکان ها را تغییر داد.
 
وی شناسایی نقاط مشخص عمومی و گردشگری در هر استان را یاد آورشده و افزود: به منظور تغییر فضای عمومی، پایگاه های فعالیت های متنوع فرهنگی در نقاطی از سواحل مازندران برپا و فعال شده است که در همین مدت کوتاه با استقبال چشمگیر مردمی مواجه گردیده است چراکه مردم شاهد آرامش و امنیت بیشتر برای خانواده خود و تفریح و گردشگری سالم هستند.
 
جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج ضمن تاکید به مدیران دستگاه های مختلف برای برپایی و تقویت این پایگاه ها در سایر نقاط تاکید نموده و خاطر نشان کرد: در مقابله با افرادی که در انجام یک منکر پافشاری و حتی شبکه گسترده تشکیل داده اند، شبکه ارشاد بسیج در روش ایجابی امر به معروف و نهی از منکر عملیاتی شده است.
 
وی انتشار داستانهای موفق روش ایجابی بسیج در امر به معروف و نهی از منکر را برای اطلاع سایر مردم از رسانه ها یادآور شده و ادامه داد: اگر کسانی که با روش ایجابی بسیج امر به معروف و نهی از منکر می شوند همچنان به کار خود ادامه دهند ضمن اطلاع از مذمت و گناه بودن آن کار، گزارش آن توسط بسیج جهت برخورد قهری و اعمال حاکمیت به دستگاه های مسئول ارائه می شود.
 
سردار نقدی در پایان با اشاره به امر به معروف و نهی از منکر تخصصی در اقشار و اصناف مختلف به صورت ایجابی توسط بسیج ابراز داشت: ترویج و درج تصاویر ارزشی و ملی بر روی لوازم التحریر مصرفی کشور یکی از آثار این روش می باشد و در آینده برای تولید لباس با طرح های مناسب اقدام میشود.
نظر شما
پربیننده ها