سعدالله زارعی:

امام خمینی (ره) پیوند دهنده شریعت و مردم بود / انقلاب امام نقطه آغاز بیداری اسلامی

کارشناس مسائل بین الملل درباره نقش امام خمینی (ره) در بیداری اسلامی در منطقه گفت: مقدس،غرب ستیزی و صهیونیزم ستیزی ومبارزه با استکباررا از جنبه های اصلی بیداری اسلامی دانسته ودر ادامه گفت با تکیه بر این دو عنصر است که می توان انقلاب بیداری را به پیش برد.
کد خبر: ۲۷۴
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۷:۳۰ - 03June 2013

امام خمینی (ره) پیوند دهنده شریعت و مردم بود / انقلاب امام نقطه آغاز بیداری اسلامی

سعدالله زارعی در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری دفاع مقدس در خصوص نقش امام (ره) در بیداری اسلامی گفت: قبل از حضرت امام (ره) نه در میان شیعه و نه در میان اهل تسنن حرکت و جنبش خاصی دیده نمی شود و مسلمانان امیدی که بتوانند حکومتی اسلامی تشکیل دهند و از شریعت اسلامی دفاع کنند نداشتند.

وی حضرت امام را به عنوان بنیان گذار حکومت دینی معرفی کرد و ادامه داد: حضور مردم و مشارکت آنها را  در حکومت دینی نقش موثری داشته است.

کارشناس مسائل بین الملل تاکید کرد: امام خمینی (ره) به عنوان پیوند دهنده بین شریعت و مردم خواند که حکومت مبتنی بر شریعت را برای مردم به ارمغان اورده است ومی توان امام (ره) را به عنوان نقطه آغازین بیداری اسلامی خواند.

زارعی در ادامه افزود:غرب ستیزی و صهیونیزم ستیزی و مبارزه با استکبار از جنبه های اصلی بیداری اسلامی است و با تکیه بر این دو عنصر است که می توان انقلاب بیداری را به پیش برد.

این پژوهشگر و محقق  حوادث ملت های مسلمان را متشکل از  چندعنصر دانست و تاکید کرد: نفی حکومت های موروثی وسلطنتی و در واقع دیکتاتوری یکی از مشخصات این انقلاب هاست.

وی در ادامه با تاکید بر این که ایجاد حکومت مردمی و مردم سالاری  که برنامه انقلاب اسلامی نیز بوده است از دیگر اهداف این انقلاب ها می باشد.

زارعی بعد سوم این انقلاب ها را جبران عقب ماندگی در این کشور ها دانست و ادامه داد: جهان عرب احساس می کند به دلیل سیطره غرب و وجود دیکتاتورهای داخلی نتوانسته اند به موقعیت و جایگاه مطلوبی دست پیدا کنند که رهایی آرزوی این انقلاب هاست.

کارشناس مسائل بین الملل جنبه ی دیگر حرکت مردم در بیداری اسلامی را پیوند شریعت و دین دانست و گفت: ما شاهد پیروزی اسلام گراها در اکثر کشورهای اسلامی هستیم که این مورد نیز از مشخصه ی اصلی انقلاب اسلامی ما نیز بوده است.

این پژوهشگر و محقق در پایان تاکید کرد: وحدت و همگرایی اسلامی وعربی در کشورهای منطقه خواسته می شود و مردم  خواهان شکل گیری اتحاد بین المللی اسلامی هستند مانند آنچه در انقلاب اسلامی در ایران رخ داد.  

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار