مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

برگزاری نمایشگاه عکس «خانواده شهید» نشان دهنده موج ایثار خانواده شهداست

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: ثبت لحظاتی از زندگی والدین شهدا نشان دهنده ایثار و فداکاری خانواده آنها است.
کد خبر: ۲۷۴۰۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱ - 15January 2018

برگزاری نمایشگاه عکس«خانواده شهید» نشان دهنده موج ایثار خانواده شهدا استبه گزارش دفاع پرس از مشهد، سردار سرتیپ دوم پاسدار «اکبر نجاتی» مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی امروز با حضور در نگارخانه رضوان از نمایشگاه عکس‌ مستند اجتماعی، تحت عنوان «خانواده شهید» بازدید کرد.

وی در حاشیه بازدید از این نمایشگاه با اشاره به این مطلب که برگزاری این نمایشگاه ­ها برای آگاه ­بخشی جامعه است اظهار داشت: ثبت لحظاتی از زندگی والدین شهدا، نشان دهنده ایثار و فداکاری خانواده شهدا است. والدین شهدا با تمام دلبستگی‌هایی که به فرزندانشان داشتند و آنها را پشتوانه خود می­ دانستند علی‌رغم اینکه تکلیفی هم نداشتند، اما برای حفظ اسلام و انقلاب که خاستگاه آن ایران اسلامی بود ایثار کردند و از فرزندانشان گذشتند و آنها را به جبهه اعزام کردند.

سردار نجاتی خاطرنشان کرد: برگزاری این نمایشگاه­‌ها نشان دهنده موج ایثار خانواده شهدا است. تصاویر این نمایشگاه بیانگر این حقیقت است که شهدا از خانواده­ های متوسط و مستضعف جامعه بودند، ولی وقتی پای دفاع از ارزشها به میان آمد با از جان گذشتگی، گرانبهاترین سرمایه خود را که وجود شریفشان بود در طبق اخلاص گذاشتند و خدا نیز خریدار متاع وجودی­شان شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: نکته مهم دیگری که در این تصاویر دیده می­‌شود دینداری و تقیدات دینی خانواده شهدا است که پایه اصلی تربیت فرزندان شهیدشان بوده و آنها را در جهت اعتلای کلمه الله سوق داده است. همچنین باید گفت دینداری و مستضعف بودن خانواده شهدا باعث شد تا فرزندانشان در روز واقعه به میدان بیایند و از انقلاب اسلامی دفاع کنند.

سردار نجاتی در پایان تصریح کرد: مسئولان جمهوری اسلامی باید قدردان خانواده معظم شهدا باشند و در سالگرد شهادتشان با حضور در منزل این عزیزان ضمن تجلیل از خانواده معظم آنها از نزدیک در جریان مشکلات آنها قرار گرفته و در جهت رفع مشکلات اقدام کنند.

نمایشگاه عکس مستند اجتماعی «خانواده شهید» به همت انجمن عکاسان خراسان رضوی و انجمن عکس بسیج هنرمندان خراسان رضوی دایر شده است. در این نمایشگاه 65 تابلو عکس از 62 دانشجو و هنرجوی دانشگاه‌­های «الزهراء»، مؤسسه آموزش «عالی اقبال لاهوری»، مؤسسه آموزش عالی «حکیم طوس»، مؤسسه آموزش عالی«فردوس» و هنرستان «هنرهای زیبا» مشهد در نگارخانه رضوان واقع در خیابان کوهسنگی - کوهسنگی 17 به نمایش در آمده است.

این نمایشگاه که شنبه 23 دی ­ماه افتتاح شده تا پنجشنبه 28 دی­ ماه صبح ­ها از ساعت 9 الی 12 و عصرها از ساعت 17 الی 20 پذیرای علاقه‌مندان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار