استاد حوزه علمیه قم:

شهید نواب صفوی زندگی خود را بر مبنای قرآن کریم ساخته بود

حجت‌الاسلام سید حسین مومنی گفت: شهید نواب صفوی برای تمام مردم و به خصوص مسئولین می‌تواند یک الگو باشد زیرا تمام افکار و عقاید زندگی خود را از آیات و روایات قرآن کریم به دست آورده بود.
کد خبر: ۲۷۴۳۴۲
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۱ - 16January 2018

شهید نواب صفوی زندگی خود را بر مبنای قرآن کریم ساخته بودبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی امشب در مراسم بزرگداشت شهید حجت‌الاسلام والمسلمین سید مجتبی نواب صفوی که در شبستان امام خمینی (ره) حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، با اشاره به اینکه شهیدانی مانند شهید نواب صفوی باید به عنوان برترین الگوها با مردم معرفی شوند، اظهار داشت: این الگوها تمام افکار و اعمال خود را از آیات و روایات قرآن کریم به دست آورده‌اند و اگر مسئولان بتوانند افکار و اعمال خود را به این افراد نزدیک کنند مردم در شرایطی بسیار مطلوب‌تر زندگی خواهند کرد.

وی با بیان اینکه شرایط سخت دوران طاغوت در عقاید و انگیزه‌های شهید نواب هیچ تاثیری نداشته است، عنوان کرد: شهید حجت الاسلام والمسلمین مجتبی نواب صفوی در زمان حکومت ستم شاهی به دنبال پیاده کردن حکومت و قوانین اسلامی در جامعه بود که سرانجام در همین راه نیز به شهادت رسید.

این استاد حوزه علمیه با تأکید بر اینکه افرادی که برای تحقق مبانی اسلامی در جامعه تلاش می‌کنند از هیچ چیزی نمی‌ترسند و آماده شهادت در این مسیر هستند، مطرح کرد: رژیم طاغوت برای اینکه انتقام خود را از شهید نواب صفوی گرفته باشد او را به دار زد و برای اینکه مردم هیچ یادی از او نکنند این عمل را شبانه انجام داد ولی زمانی که یک نفر برای رضایت خداوند کاری را انجام می‌دهد و به شهادت می‌رسد تا سالیان دراز در یاد همه مردم می‌ماند.

وی با اشاره به اینکه افراد شاه به شهید نواب صفوی تولیت آستان قدس رضوی را پیشنهاد دادند به شرطی که بر مبنای قوانین آن‌ها باشد ولی ایشان قبول نکردند، خاطرنشان کرد: اسلام و حکومت اسلامی دغدغه اصلی شهید نواب صفوی بود که موجب شد بذر نفرت از شاه و کاخ‌نشینان در دل این شهید بزرگوار کاشته شود.

مؤمنی با بیان اینکه پایه گذار اصلی حکومت اسلامی و انقلاب در میان مردم شهید نواب صفوی بودند، تصریح کرد: اهمیت به فرمایشات الهی، توسل به اهل بیت (ع)، اطاعت از قرآن و شب زنده داری از ویژگی‌های بارز این شهید است که مقام معظم رهبری و امام خمینی (ره) بارها ابراز کرده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار