شهید حیدری‌زاده: سرپیچی از امام امت، مانند تنها گذاشتن امام زمان (عج) است

شهید «مرتضی حیدری‌زاده» در فرازی از وصیت‌نامه خود آورده است: «اکنون مسئولیتی بزرگ بر دوش شماست و آن هم یاری امام امت است و شما باید بدانید که اگر خدای نخواسته از فرمان امام امت سرپیچی کنید، مانند آن است که امام زمان (عج) را تنها گذاشته باشید».
کد خبر: ۲۷۴۶۹۰
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۲ - 23March 2023

وصیت‌نامه شهید مرتضی حیدری زاده/‌ای امت اسلام شما نباید جنگ را فراموش کنید

به گزارش خبرنگار ساجد دفاع‌پرس، شهید «مرتضی حیدری‌زاده» یکم فروردین سال ۱۳۴۵ در «آران و بیدگل» چشم به جهان گشود. وی با آغاز جنگ تحمیلی عازم جبهه حق علیه باطل شد و سرانجام سوم خرداد سال ۱۳۶۱ طی عملیات «بیت‌المقدس» در «خرمشهر» به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

متن وصیت‌نامه‌ای از این شهید والامقام به یادگار مانده است که در ادامه آن را می‌خوانید:

بسم الله الرحمن الرحیم

«مِنَ المُؤمِنينَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيهِ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن يَنتَظِرُ وَما بَدَّلوا تَبديلًا»

با درود و سلام بیکران به امام امت اسلام و رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران امام خمینی (مدظله‌العالی) وصیت‌نامه‌ام را با سخنی از رسول اکرم (ص) آغاز می‌کنم.

هیچ قطره خونی همچون قطره خونی که در راه خدا ریخته می‌شود، نزد خدا محبوب نیست. آری هر انقلاب خون می‌خواهد؛ اما انقلابی که رهبریش قاطع چون امام امت باشد، بیش‌تر خون می‌خواهد. ما به فرمان رهبر کبیرمان در برابر تجاوزگران می‌ایستیم و با آنان نبرد می‌کنیم و سرانجام شهادت را انتخاب می‌کنیم. اکنون که در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل می‌جنگیم، هر لحظه فریادم رساتر می‌شود که «اللهم ارزقنی توفیق الشهادت فی سبیله» پس‌ ای خدای بزرگ! توفیق شهادت را نصیبم گردان تا بر تجاوزگران و منافقان ثابت شود که ما اگر هزاران جان هم می‌داشتی، در راه دفاع از اسلام و میهن عزیزمان به رهبر انقلاب هدیه می‌کردیم. اکنون‌ ای خدای بزرگ! تو را شکر و سپاس می‌کنم که سرانجام شهادت در راهت را نصیبم گردانیدی.

اما وصیتم به تو‌ ای مادر مهربان! چون کوه استوار باش که داغ دل فرزندت تو را نلرزاند و اگر خواسته باشی در شهادتم گریه کنی، بر پسر فاطمه، حسین مظلوم گریه کن که روز عاشورا فریاد زد «هل من ناصر ینصرنی» آیا کسی هست مرا یاری دهد؟ اما کسی نبود که پسر فاطمه را یاری دهد.

اما تو‌ ای پدر مهربانم! خدا را شکر کن و بر خود ببال و افتخار کن که فرزندت به ندای «هل من ناصر ینصرنی» حسین در کربلای ایران پاسخ داد و به یاری فرزند پیغمبر برخواست و جان خود را فدای اسلام کرد.

اما شما‌ ای امت اسلام و‌ ای ملت سلحشور ایران! اکنون مسئولیتی بزرگ بر دوش شماست و آن هم یاری امام امت است و شما باید بدانید که اگر خدای نخواسته از فرمان امام امت سرپیچی کنید، مانند آن است که امام زمان (عج) را تنها گذاشته باشید و در روز قیامت در برابر خدا مدیون شهیدان و پدر و مادر شهیدان مسئول خواهید بود و شما نباید جنگ را فراموش کنید؛ زیرا جنگ نعمتی بس عظیم است. به امید پیروزی هر چه زودتر لشکریان ظفرمند اسلام بر مزدوران پلید آمریکا و برگزاری نماز وحدت در کربلا و قدس به امامت امام خمینی.

والسلام

مرتضی حیدری‌زاده

امضا: ۱۳۶۱/۱/۲۶»

انتهای پیام/ 181

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار