دریادار رستگاری در جمع خبرنگاران عنوان کرد؛

بی‌تاثیری تحریم‌ها در صنایع نظامی/ قابلیت‌های ایران در حوزه ساخت انواع شناور‌ها

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع گفت: اگر به شرکت‌ها و صنایع داخلی اعتماد کافی داشته باشیم، می‌توانیم در چند سال آینده به عنوان یکی از تولیدکنندگان و صادرکنندکان شناور‌های دریایی در منطقه و فرامنطقه نقش‌آفرین باشیم.
کد خبر: ۲۷۵۴۷۹
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲ - 24January 2018

تحریم‌ها در صنایع نظامی تاثیرگذار نبوده است/ قابلیت‌های ایران در حوزه ساخت انواع شناور‌هابه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر دریادار امیر رستگاری رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع در حاشیه افتتاح نخستین نمایشگاه بین‌المللی جامع دریایی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: امروز توفیق بازدید از صنایع دریایی کشور را در این نمایشگاه داشتم که بیانگر توسعه، توانمندی و ابتکار و نوآوری جوانان این مرز و بوم است.

وی افزود: امروز صنایع داخلی ما قادر است بسیاری از نیاز‌ها را در حوزه صنایع دریایی با تکیه بر توان بومی تولید کند و در اختیار سازمان‌های مربوطه قرار دهند.

دریادار رستگاری ادامه داد: امروز به مرحله‌ای از توانمندی رسیدیم که می‌توانیم سیستم‌های ناوبری، سامانه‌های کمک ناوبری و انواع الکترو موتور‌ها و انواع کمپرسور‌ها را در داخل توسط صنعت‌گران چیره دست کشور تولید کنیم.

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع همچنین تصریح کرد: امروز کشور ما به توانمندی طراحی و تولید پلتفرم‌های دریایی نیز رسیده است و فکر می‌کنم که اگر بهره‌برداران ما به صنعت‌گران داخلی اعتماد کنند، این‌ها قادر خواهند بود، انواع شناور‌های به روز دنیا را در بازه زمانی تعیین شده طراحی و تولید کنند.

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع خاطرنشان کرد: به‌ نظر من امروز کشور در حوزه صنایع دریایی دارای توانمندی‌های بسیار خوبی است و شرکت‌های دانش بنیان بسیار خوبی را داریم که همگام با مرز‌های دانش حرکت می‌کنند و تولیدات آن‌ها شایستگی رقابت با تجهیزات روز دنیا را دارد.

وی افزود: اطمینان دارم اگر اعتماد کافی به شرکت‌ها و صنایع داخلی شود در چند سال آینده می‌توانیم به عنوان یکی از تولید کنندگان و صادر کنندکان شناور‌های دریایی در منطقه و فرامنطقه نقش آفرین باشیم.

دریادار رستگاری با اشاره به موقعیت ممتاز سرزمین ایران در خلیج فارس، تنگه هرمز و شمال اقیانوس هند، گفت: این پدیده ژئواستراتژیک می‌تواند در حوزه توسعه صنایع دریایی کمک قابل توجهی داشته باشد و می‌توان از این موقعیت در حوزه حمل و نقل ریلی و دریایی به عنوان یک کریدور شمال به حنوب و شرق به غرب نهایت بهره را ببریم که می‌تواند مولد ثروت و اشتغال باشد.

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع تصریح کرد: امروز بسیاری از کشور‌های دنیا جهت‌ بهره‌برداری اقتصادی در حوزه اقیانوسی دارای برنامه و استراتژی هستند و ما نیز با توجه به موقعیت و ظرفیت‌هایی که در این حوزه داریم می‌توانیم از این فرصت بهره لازم را ببریم.

وی گفت: استکبار جهانی به این نتیجه رسیده است که تحریم ایران در حوزه نظامی کاملا بی اثر بوده است. صنایع دریایی امروز در حوزه دریایی توانسته است تمام نیاز‌های دریایی نیرو‌های مقتدر کشور اعم از نیروی دریایی ارتش و سپاه و نیروی انتظامی را در داخل تامین کند، و در این حوزه انواع ناوشکن، انواع ناو و ناوچه‌های موشک انداز را در داخل تولید می‌شود.

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع با اشاره به اینکه تهدید به تحریم‌های اخیر از سوی برخی کشور‌ها بیشتر به یک بازی سیاسی شباهت دارد، عنوان کرد: دشمنان ما می‌دانند که ایران همواره در منطقه عامل صلح بوده و در 200 سال گذشته به هیچ کشوری تجاوز نکرده است و همیشه بر یک همکاری مشترک منطقه‌ای جهت ایجاد صلح پایدار تاکید داشته است.

وی با بیان اینکه آنچه که امروز می‌بینیم بیشتر ناخرسندی کشور‌های فرامنطقه از تاثیرگذاری ایران در جهت ثبات منطقه است، افزود: اینگونه اثرگذاری‌ها ایران با سیاست تنش افزایی کشور‌های فرامنطقه‌ای در منطقه مغایرت دارد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار