در خبرگزاری دفاع مقدس

شانزدهمین گردهمایی روزنامه‌نگاران عرصه پایداری برگزار شد

شانزدهمین گردهمایی روزنامه‌نگاران حوزه ایثار و شهادت در خبرگزاری دفاع مقدس برگزار شد.
کد خبر: ۲۷۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۹ - 09September 2014

شانزدهمین گردهمایی روزنامه‌نگاران عرصه پایداری برگزار شد

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس؛ شانزدهمین گردهمایی فعالان رسانهای عرصه پایداری، عصر دیروز در خبرگزاری دفاع مقدس برگزار شد.

در ابتدای این جلسه "حسین جودوی" دبیر جلسه، هدف از این همایش را تبادل آرا و آشنایی بیشتر با نحوه کار خبرنگاران فعال این حوزه عنوان کرد و گفت: از سال گذشته با همفکری دوستان به این نتیجه رسیدیم که هر دو هفته یکبار جلسات منظمی را با فعالان این حوزه برگزار کنیم تا از اتفاقاتی که در این عرصه در حال وقوع است و نیز سوژههایی که به ذهن دوستان میرسد استفاده کامل برده شود که بحمدالله این مهم تاکنون تحقق یافته است.

وی با بیان اینکه حضور در این جلسه نیاز به هیچ دعوتنامهای ندارد، ادامه داد: اصرار دوستان دست اندرکار بر این بوده که این گردهمایی به صورت پاتوقی برای دیدار فعالان این بخش باشد و حضور در این جلسات به صورت کاملا خودجوش و عاری از هر گونه تشریفات مرسوم است؛ ضمن اینکه در 9 ماه گذشته که جلسات به صورت هماهنگ برگزارشده، دعوتنامهای برای کسی ارسال نشده و خبرنگاران فعال در این عرصه با احساس وظیفهای که دارند حضور پیدا کردهاند.

سردبیر سایت "ساجد" با بیان اینکه شاکله این جلسات شکل گرفته و منظم است، اظهار داشت: گاهی برخی از خبرنگاران نمیتوانند در این جلسات شرکت کنند، اما جای خوشبختی است که این هماهنگی در بین اعضا به صورت پایدار و منسجم درآمده و بعد از گذشت 16 جلسه از اولین گردهمایی میتوان گفت که شاکله اصلی این مجمع به درستی شکل گرفته است.

جودوی با اشاره به دعوت از برخی حماسهسازان جنگ برای حضور در جمع خبرنگاران حوزه پایداری اضافه کرد: تقریبا در تمام جلسات گذشته از افرادی که نقش فعال و تاثیر گذاری در جبههها داشتند برای حضور در این جمع دعوت کردیم. به عنوان مثال با حضور آقای مجتهد، درباره معضلات جانبازان و قوانینی که در مجلس شورای اسلامی در رابطه با این عزیزان به تصویب رسیده به صورت مفصل مواردی به بحث گذاشته شد که بعد از انتشار این مباحث شاهد بازخوردهای خوبی در جامعه بودیم.

وی ادامه داد: در پیگیری مباحث گذشته برای ذکر خاطرات ایام دفاع مقدس میزبان آقای براتی بودیم. وی یکی از مبارزین فعال قبل از انقلاب بوده و در دوران دفاع مقدس نیز به همراه شهید کاوه در کردستان و شمالغرب کشور حضور پررنگی داشت که در جلسه گذشته به بیان خاطراتی از حضور در این مناطق عملیاتی پرداختند.

در ادامه، حسن روزیطلب، قائم مقام خبرگزاری دفاع مقدس، با بیان اینکه در یک سال گذشته به همراه گسترش کمی و کیفی، آمار بازدیدکنندگان از خبرگزاری نیز افزایش یافت، گفت: با اقدامات مطلوبی که در این چند ماه صورت گرفته آمار بازدیدها در دو ماه اخیر در مقایسه با مدت مشابه سال قبل سه برابر افزایش داشته است.

وی ادامه داد: این خبرگزاری در حوزههایی مانند دفاعی، فرهنگی و ایثار و شهادت به صورت فعال حضور دارد و سعی دوستان بر آن است که جایگاه مناسبی را در میان رسانههای مرتبط با موضوع دفاع مقدس کسب کنیم.

قائم مقام خبرگزاری دفاع مقدس با اشاره به انتشار ماهنامه فرهنگی اظهار داشت: ماهنامه فرهنگ پایداری با کمک خبرنگاران فعال این بخش در خبرگزاری دفاع مقدس، در آستانه انتشار است و ان شاالله از هفته دفاع مقدس شاهد انتشار آن خواهیم بود.

روزی طلب، افتتاح بخش عربی و انگلیسی خبرگزاری دفاع مقدس را از دیگر برنامههای این خبرگزاری دانست و افزود: تلاش بر این است که بخش عربی و انگلیسی این خبرگزاری نیز راه اندازی شود تا انتشار اخبار برای سطح وسیعی از مخاطبان صورت گیرد. کارهای محتوایی این بخش انجام شده و بعد از انجام کارهای فنی شاهد افتتاح این بخش نیز خواهیم بود.

در ادامه این مراسم، براتی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، به بیان خاطراتی از سال های جنگ تحمیلی و حضور در مناطق عملیاتی شمالغرب و کردستان پرداخت.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار