معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری:

مکتب اسلامی با شعار «کرامت انسانی» بر لیبرالیسم و سوسیالیسم برتری یافت

حجت‌الاسلام «محسن قمی» گفت: نشر مکتب و گفتمان قرآنی با شعار «کرامت انسان» که از کلام خداوند متعال و سیره رسول‌الله (ص) برآمده بود آن‌چنان تأثیری بر دنیا گذاشت که سوسیالیسم به محاق فراموشی و لیبرالیسم به کنج فراموشی سوق داده شد.
کد خبر: ۲۷۵۶۴۴
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۶ - 26January 2018

گفتمان قرآن و شعار کرامت عوامل پیروزی انقلاب اسلامی ایران بودندبه گزارش دفاع پرس ازسمنان، آیت‌الله «محسن قمی» معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری، در نشستی شامگاه پنج‌شنبه با علما، فضلا، روحانیان و طلاب دامغان به میزبانی حوزه علمیه این شهرستان برگزار شد، ضمن بیان این‌که «گفتمان قرآن» و شعار «کرامت» عوامل پیروزی انقلاب بودند، اظهار داشت: علت پیروزی انقلاب نه پول و قدرت، بلکه نشر مکتب الهی و آسمانی اسلام ناب محمدی (ص) بود.

وی افزود: نشر مکتب و گفتمان قرآنی با شعار «کرامت انسان» که از کلام خداوند متعال و سیره رسول‌الله (ص) برآمده بود آن‌چنان تأثیری بر دنیا گذاشت که سوسیالیسم به محاق فراموشی و لیبرالیسم به کنج فراموشی سوق داده شد آن‌هم درست در زمانی که بلوک شرق و غرب یعنی داعیه‌داران سوسیالیسم و لیبرالیسم در قرون گذشته تقابلی به وسعت دنیا داشتند.

انقلاب ملت ایران منحصر به فرد بود

معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری گفت: داعیه‌داران لیبرالیسم با شعار آزادی‌های فردی و داعیه‌داران سوسیالیسم با شعار عدالت و برابری در قرون اخیر در دنیا پیش می‌رفتند و در همه مقاطع با یکدیگر در تقابل بودند و کار را به‌جایی رسانده بودند که اگر در کشورمان نیز کسی می‌خواست اظهارنظری کند یا باید به این گروه نزدیک می‌شد و یا به گروه دیگر و این امر دامان برخی روحانیان را نیز گرفته بود، اما نشر مکتب اسلامی با شعار کرامت انسانی، اثرگذاری را در دنیا به وجود آورد که در مقابل ۲ تفکر غالب در دل‌های مردم برتری یافت.

آیت‌الله قمی بیان کرد: مکتب اسلامی و گفتمان قرآنی مبتنی بر کلام خدای متعال و سیره نبوی، به انسان‌ها آموخت که بریدن شاخه درخت به‌مثابه قطع بال فرشتگان است و درست در زمانی که ارزش‌های انسانی با پول و قدرت سنجیده می‌شد، بوسه بر دست کارگر را فضیلت دانست و این امر به‌یک‌باره در دنیای آن روزگار چون آفتابی عالم‌تاب، درخشید.

وی بابیان این‌که امروز پس از ۴۰ سال گذران از انقلاب اسلامی می‌توان درباره آن تحلیل کرد، ابراز داشت: انقلاب ما از یک منظر منحصربه‌فرد بود، آن‌هم قیاس با سایر انقلاب‌ها حتی در کشورهای اروپایی که داعیه‌دار دموکراسی هستند، امروز اگر به انقلاب ۴۰ ساله ایران اسلامی بنگریم، خواهیم دید که وضعیت ما به‌مراتب بهتر از انقلاب‌های فرانسه و روسیه و حتی فرجام مشروطه ایران است.

مردم ایران به درخشش انقلابشان می بالند

معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری بابیان این‌که درخشش انقلاب عاملی است که مردم ما به آن می‌بالند، گفت: ایران اسلامی پس از چهار دهه انقلاب، روزبه‌روز بالندگی بیشتر را در داخل و خارج کشور به چشم دیده و به‌خوبی مسیر این رشد حیاتی را طی کرده است.

آیت‌الله قمی بابیان این‌که در کشور مشکلاتی نیز وجود دارد اما انقلاب بالنده‌تر از همیشه و باقدرت مسیر خود را ادامه می‌دهد، بیان کرد: درست است که رودخانه جاری نیز دارای گل‌ و لای است، اما مهم این است که ما سکون نیستیم و همیشه در جریان بودن انقلاب اسلامی‌مان در زمره ویژگی‌های بارز بوده است.

وی افزود: عدالت و کرامت انسانی، آزادی، مردم‌سالاری دینی، استقلال، اقتدار و... در زمره آرمان‌هایی هستند که امروز روحانیان ما باید به آن عنایت ویژه‌ای داشته باشند و نباید ترویج آن‌ها به نسل جوان که همانا رسالت روحانیان است را کوچک شمارد، ما امروز باید در انتقال پیام انقلاب، امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی اهتمام داشته باشیم و این امر نیازمند کوششی مضاعف است.

معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری با بیان این‌که امروز انتقال مفاهیم و ارزش‌های انقلاب اسلامی نیازمند راه‌های جدید است، تأکید کرد: فضای مجازی، گردشگری، امور فرهنگی و هنری، علم و فناوری‌های روز، رسانه‌ها و... در زمره ظرفیت‌هایی هستند که در راه انتقال مفاهیم انقلابی، ارزش‌های دینی، سبک زندگی اسلامی، فرهنگ انتظار و... باید از آن‌ها بهره ببریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها