مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کردستان:

کردستان دارای سوژه‌های ناب دفاع مقدس است که باید به رشته تحریر درآیند

«مراد حسنی» گفت: استان کردستان دارای سوژه‌های ناب و بکری در بحث دفاع مقدس است که تاکنون به آن‌ها پرداخته نشده و نیاز است که نویسندگان متبحری این سوژه‌ها را به رشته تحریر در آوردند.
کد خبر: ۲۷۵۹۲۰
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸ - 28January 2018

به گزارش دفاع پرس از سنندج، در راستای برگزاری دومین کنگره ۵۴۰۰ شهید استان کردستان، دومین جلسه کمیته تألیف این کنگره به ریاست سرتیپ دوم پاسدار «مراد حسنی» مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و با مشارکت تمامی اعضای کمیته برگزار شد.

کردستان دارای سوژه های ناب دفاع مقدسی است/باید این سوژه ها به رشته تحریردر آورده شوند

در ابتدای این جلسه، سرتیپ دوم «مراد حسنی» اشاره به ظرفیت‌های موجود در استان کردستان اظهار داشت: استان کردستان به واسطه هم‌مرز بودن با کشور عراق و همچنین با توجه به تحرکات برخی عناصر ضدانقلاب در این منطقه در زمان انقلاب و جنگ تحمیلی، دارای سوژه‌ها و مطالب بکر زیادی است که نیازمند آن است تا یک قلم توانا بتواند این سوژه‌ها و فداکاری‌ها را به رشته تحریر در آورده و آن‌ها را به خواننده خود هدیه دهد.

وی افزود: نویسنده یک هنرمند است و هنر او در آن است که یک واقعیت را به‌طور دقیق و صحیح در یک قالبی زیبا و جذاب در اختیار خواننده قرار دهد که اگر این اتفاق بیافتد، مطمناً خواننده مجذوب کتاب خواهد شد.

مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان به شعار‌هایی که توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در ابتدای هر سال بیان می‌شود اشاره کرد و گفت: یکی از کار‌هایی که نویسندگان فعال در بحث دفاع مقدس باید مورد توجه قرار دهند، برقراری ارتباط و اتصال اوضاع معنوی، مذهبی و اقتصادی دوران دفاع مقدس با اوضاع حال حاضر به‌ویژه در بحث اقتصاد مقاومتی و تزریق روحیه ایثار و فداکاری و خودباوری به جامعه، خصوصاً نسل جوان است.

کردستان دارای سوژه های ناب دفاع مقدسی است/باید این سوژه ها به رشته تحریردر آورده شوند

وی به ظرفیت‌های نویسندگان استانی اشاره کرد و افزود: استان کردستان دارای نویسندگان بزرگی است که می‌توانند با اتکا به توانمندی‌های خود، آثار بزرگی را در راستای بیان فداکاری‌های مردم کردستان در دوران دفاع مقدس خلق کنند و این آثار را در سطح ملی مطرح کنند.

حسنی به اتحاد شیعه و سنی در دفاع از مرز‌ها اشاره کرد و تصریح کرد: جای‌جای کردستان شاهد بوده است که شیعه برای دفاع از اهل‌سنت خون داده و برادر اهل سنت نیز برای دفاع از شیعه، از عزیز‌ترین سرمایه خود که همان جان خود است دریغ نکرده است، پس لازم است که این اتحاد و همدلی در آثار نویسندگان به صورت دقیق ثبت و نشر داده شود و دنیا را متوجه این موضوع کند که اتحادی که به واسطه در آمیختن شدن خون شیعه و سنی به وجود آمده، ناگستنی و محکم است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار