زورگیران چند صد میلیونی شکار شدند

تیم پنج نفره زورگیران چند صد میلیونی با انجام اقدامات اطلاعاتی شکار شدند.
کد خبر: ۲۷۵۹۸
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۹ - 09September 2014

زورگیران چند صد میلیونی شکار شدند

به گزارش خبرنگار انتظامی " دفاع پرس "، در روز هفتم اسفند سال گذشته فردی با مراجعه به کلانتری 112 ابوسعید به مأموران گفت که توسط چند نفر و با تهدید چاقو و سلاح سرد، مورد ضرب و شتم و نهایتا سرقت کیف حاوی مقادیر زیادی طلا و جواهرات به ارزش چند صد میلیون تومان قرار گرفته است.

پرونده در اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ

 با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "کیف قاپی" و به دستور شعبه دوم دادیاری دادسرای ناحیه 34 تهران، پرونده جهت انجام تحقیقات در اختیار اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

اظهارات مالباخته
 شاکی پرونده که در زمینه ساخت طلا و جواهرات فعالیت دارد، با حضور در اداره هجدهم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: " در ساعت 18:50 روز هفتم اسفند، پس از خرید مقادیر متانبهی طلا و جواهرات از بازار سبزه میدان، قصد داشتم تا طلا و جواهرات خریداری شده را به منظور ساخت مجدد جواهرات جدید به شهرستان بفرستم ؛ در طول مدت زمان حضور در بازار سبزه میدان، طلا و جواهرات خریداری شده را به گونه ای در داخل یک کیف قدیمی قرار داده بودم که به تصور خودم اگر آن کیف را در کنار خیابان نیز می گذاشتم بواسطه کهنگی و فرسودگی کیف، کسی به آن توجه نمی کرد. با اطمینان از این موضوع که تمامی نکات ایمنی در خصوص نحوه انتقال طلا و جواهرات را رعایت کرده ام به خیابان وحدت اسلامی – زیر پل ابوسعید مراجعه و منتظر آمدن اتوبوس شهری بودم که ناگهان جوانی قوی هیکل بهمراه راکبین دو دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا 125 به من حمله ور شد و ضمن ضرب و شتم شدید، اقدام به سرقت کیف دستی حاوی چندین کیلو طلا و جواهرات و به ارزش چند صد میلیون تومان کرد و بهمراه آن دو موتورسوار از محل متواری شد " .

شناسایی تصویر یکی از چهار متهم

با توجه به اظهارات مالباخته، کارآگاهان اداره هجدهم با اطمینان از نحوه شناسایی مالباخته به شیوه "زاغ زنی" از سوی سارقین  به بازار سبزه میدان و محل مراجعات مالباخته رفته و با بررسی دقیق تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته موفق به شناسایی تصویر جوانی حدودا 25 ساله شدند که بنا بر اظهارات مالباخته، این شخص با تهدید و استفاده از چاقو اقدام به زورگیری طلا و جواهرات وی کرده بود.

بررسی تصاویر بدست آمده از دوربین های مختلف مدار بسته نیز فرد شناسایی شده از سوی مالباخته را نشان می داد که در طول حضور چندین ساعته مالباخته در داخل بازار، اقدام به زاغ زنی وی نموده و در تمامی این مدت وی را تحت نظر داشته است.

انتشار رسانه ای تصویر در جراید کثیرالانتشار و خبرگزاری ها

با توجه به تمامی اقدامات صورت گرفته و در ادامه رسیدگی به این پرونده، با هماهنگی مقام قضایی تصویر بدست آمده از دوربین های مداربسته که احدی از سارقین را در زمان زاغ زنی از شاکی نشان می داد، در جراید کثیرالانتشار و خبر گزاری های کشور منتشر شد که در همان روز انتشار تصویر در مورخه 14 مرداد 1393، دهها نفر از شهروندان منطقه نازی آباد با اداره هجدهم تماس گرفته و هویت متهم "جابر . م" به عنوان یکی از افراد شرور منطقه نازی آباد را به کارآگاهان اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ معرفی کردند .

تحقیقات پلیسی و دستگیری تمامی اعضای گروه

با شناسایی "جابر" به عنوان یکی از اعضای گروه سارقین، کارآگاهان با مراجعه به محل سکونت وی در منطقه نازی آباد اطلاع پیدا کردند که وی پس از اطلاع از انتشار تصویر خود در جراید متواری شده؛ لذا اقدامات جهت شناسایی مخفیگاه جدید متهم آغاز و همزمان تحقیقات جهت شناسایی دیگر همدستان وی ( اعضای گروه سارقین ) نیز در دستور کار کارآگاهان اداره هجدهم قرار گرفت.

 دستگیری کمال

با انجام اقدامات پلیسی، کارآگاهان موفق به شناسایی یکی از دوستان و بچه محل های جابر بنام "کمال" شدند که مالباخته به محض مشاهده تصویر کمال، وی را به عنوان شاگرد سابق خود در بازار طلافروشی مورد شناسایی قرار داد.

با شناسایی کمال از سوی مالباخته، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که وی با اطلاع دقیق از میزان سرمایه و همچنین نحوه جابجایی طلا و جواهرات از سوی مالباخته، طرح و پیشنهاد سرقت را با جابر و دیگر اعضای گروه مطرح کرده؛ لذا در همان منطقه نازی آباد شناسایی و در روز 22 مرداد سال جاری دستگیر شد.

"کمال" پس از دستگیری و انتقال به اداره هجدهم صراحتا به طراحی و ارائه پیشنهاد به جابر ( به عنوان سرکرده گروه ) اعتراف و عنوان داشت که با سهم بدست آمده از سرقت، اقدام به خرید یک دستگاه خودرو سواری پژو 405 و یک باب منزل مسکونی در منطقه نازی آباد نموده است.

کمال در اعترافات خود به کارآگاهان گفت: "حدودا یک ماه پیش از سرقت، در خصوص وضعیت مالی مالباخته و همچنین نحوه جابجایی طلا و جواهرات توسط وی با جابر صحبت کردم و در همان زمان تصمیم گرفتیم تا در زمان انتقال طلا و جواهرات به شهرستان از سوی مالباخته، سرقت را انجام داده اما من در سرقت حضور نداشته باشم؛ موضوع را با دو نفر از بچه محل ها بنام محسن و مرتضی در میان گذاشتیم و آنها نیز با اطلاع از ارزش چند صد میلیون تومانی طلا و جواهرات قبول کردند تا در سرقت مشارکت داشته باشند " .

کمال در ادامه اعترافاتش عنوان کرد: "جابر به مدت دو هفته مالباخته را تحت مراقبت داشت تا اینکه در روز سرقت، زیر پل ابوسعید و پس از اطمینان از همراه بودن چندین کیلوگرم طلا و جواهرات توسط مالباخته "جابر" و "محسن" با یک دستگاه موتورسیکلت و در حالیکه مرتضی با یک دستگاه موتورسیکلت دیگر آنها را همراهی می کرد با چاقو به مالباخته حمله ور شده و پس از سرقت کیف حاوی طلا و جواهرات ، هر سه نفر به سرعت از محل متواری شدند " .

دستگیری محسن و مرتضی

با شناسایی محسن و مرتضی ، مخفیگاه و محل های تردد این دو متهم در منطقه نازی آباد و خیابان آزادی مورد شناسایی قرار گرفت و این دو متهم نیز در دو عملیات جداگانه، در مورخه 09/06/1393 دستگیر و به اداره هجدهم پلیس آگاهی منتقل شدند.

در تحقیقات از این متهمان نیز مشخص شد که آنها نیز با سهم بدست آمده از سرقت ( هر کدام به مبلغ 50 میلیون تومان ) اقدام به خرید دو دستگاه خودرو سواری پژو 405 و 206 و همچنین دو دستگاه موتروسیکلت آپاچی و ZX کرده اند که با دستور قضایی، هر دو دستگاه خودرو و همچنین دو دستگاه موتروسیکلت توقیف شد؛ در بازرسی از مخفیگاه مرتضی نیز مقادیری از طلا و جواهرات سرقت شده از مالباخته نیز کشف و به اداره هجدهم منتقل شد .

دستگیری سرکرده گروه

دستگیری اعضای گروه در شرایطی انجام شد که کارآگاهان با سلسله اقدامات پلیسی و با بهره گیری از اعترافات بدست آمده از متهمان اطلاع پیدا کردند که سرکرده گروه ( جابر ) با سهم چند صد میلیون تومانی حاصل از فروش طلا و جواهرات مسورقه اقدام به خرید یک باب مغازه تجاری در منطقه گلستان و همچنین چند دستگاه خودرو سواری نموده ؛ متهمان در اعترافات خود عنوان کردند که پس از سرقت و فروش قسمتی از طلا و جواهرات، جابر در چندین نوبت با اجاره یک ویلای ساحلی در شمال کشور اقدام به برگزاری جشن و میهمانی در این ویلاهای ساحلی می نمود.

سرانجام سرکرده گروه ( جابر ) نیز با وجود متواری شدن از محل سکونتش، در شهریور ماه دستگیر و در همان تحقیقات اولیه به سرکردگی گروه و اقدام به زورگیری از مالباخته  اعتراف کرد.

سرهنگ کارآگاه محمد اشراقی، معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: " با اعتراف صریح متهمان به سرقت چند صد میلیون تومانی طلا و جواهرات و شناسایی خریدار اموال مسروقه، مال خر طلا و جواهرات مسروقه نیز  دستگیر و بهمراه سایر متهمان پرونده ، با قرار قانونی و جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند  " .

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار