وصیت‌نامه شهید رحمان تاراج سیاب/ خوش به حال پدری که به فرزند خود نان حلال بدهد

شهید تاراج سیاب در وصیت‌نامه خود آورده است: «خوش به حال پدری که به فرزند خود نان حلال بدهد و او را در راه حسین (ع) فدا کند. خوش به حال آن زنی که شوهر عزیزش را در راه خدا از دست دهد.»
کد خبر: ۲۷۶۲۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۸ - 30January 2018

وصیت‌نامه شهید رحمان تاراج سیاب/ نگذارید فرزندانم مرا فراموش کنندبه گزارش خبرنگار ساجد، شهید «رحمان تاراج سیاب» یک بهمن ۱۳۳۶ در مهران چشم به جهان گشود. وی با آغاز جنگ تحمیلی عازم جبهه حق علیه باطل شد و سرانجام ۲ بهمن ۱۳۶۵ در منطقه گره شیر به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

متن وصیت‌نامه‌ای را که از این شهید والامقام به یادگار مانده است، در ادامه می‌خوانید:

«حمد و سپاس بیکران خداوندی را که از عالم ملکوت نوری را برای هدایت قومی که در فساد غرق شده بودند فرستاد تا آنان را از جهل و نادانی رهایی بخشید و سزایش موجب عزت شد و سپاس که ما را با امام حسین (ع) آشنا کرد، چرا که دوستی امام حسین (ع) موجب نجات از آتش جهنم است بارالها به عشق وصل دوست ترک یار و دیار نمودم و رو به دوست آوردم.

بارالها مولایم حسین (ع) را با سری از تن جدا شهید و حضرت عباس (ع) را با دستی از پیکر جدا شهید نمودند.

خدایا من را این‌گونه شهید کن تا در روز محشر شرمنده امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) نباشم، اگر پیکرم در منطقه به یادگار ماند پدر و مادرم از این جهت که فاطمه زهرا (س) نیز پیکرش ناپدید است و اولین شهیده گمنام است خوشحال باشند.

عزیزانم من را حلال کنید، راهی را که من انتخاب کرده‌ام راه حسین (ع) است از من گله‌ای نداشته باشید، از این‌که نتوانستم با شما خداحافظی کنم معذرت می‌طلبم.

خوش به حال مادری که پسر خود را بزرگ کند و در راه خدا بدهد.

خوش به حال پدری که به فرزند خود نان حلال بدهد و او را در راه حسین (ع) فدا کند. خوش به حال آن زنی که شوهر عزیزش را در راه خدا از دست دهد.

عزیزانم بچه‌های من را دوست بدارید کسانی‌که بر سر یتیمان دستی بکشند آن‌ها را خدا پاداش نیکو می‌دهد.

برادرانم اگر من به فوز عظیم شهادت رسیدم اسلحه من را بردارید و راه مرا ادامه بدهید و نگذارید که بی‌پدری بچه‌هایم را زجر بدهد، کاری کنید که بچه‌های من مرا از یاد نبرند و همیشه مرا یاد کنند من معشوقی دارم که تقوای او را در جبهه می‌توانم بیابم.»

انتهای پیام/ 111

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار