تقدیر از مادران شهدای نفتکش سانچی همزمان با روز مادر

مدیر روابط عمومی ستاد مردمی طرح بین‌المللی مادران آسمانی گفت: در قالب این طرح از مادران شهدای حادثه نفتکش سانچی قدردانی می‌شود.
کد خبر: ۲۷۶۳۶۳
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷ - 30January 2018

تقدیر از مادران شهدای نفتکش سانچی همزمان با روز مادربه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، نهمین دوره طرح مادران آسمانی اسفندماه امسال مصادف با روز مادر با تجلیل از 30 هزار مادر شهید در سراسر کشور و در کشورهای عراق و لبنان برگزار می‌شود. اجرای این طرح از سال 89 آغاز شده است. 160 مجموعه مردمی در سراسر کشور در این طرح کمک می‌کنند. سه هزار نفر از جوانان به عنوان خادمین شهدا در سراسر کشور در این طرح شرکت می‌کنند. گروه‌های مختلفی از جمله هیئت‌های مذهبی، بسیج مدارس، گروه‌های دانشجویی، گروه‌های فرهنگی و حوزه علمیه در این طرح کمک کرده‌اند.

علی خاکی مدیر روابط عمومی ستاد مردمی طرح بین المللی مادران آسمانی در گفت‌وگویی با اشاره به تفاوت‌‌های اجرای این طرح با سال‌های گذشته و اقدامات جدیدی که به ظرفیت این طرح افزوده شده است، گفت: تعداد مادران شهدایی که امسال در طرح مادران آسمانی به دیدن آن‌ها رفته و از آن‌ها تقدیر می‌شود، دو برابر روز مادر سال گذشته خواهد بود.

یعنی ظرفیت اجرای طرح را دوبرابر کرده‌ایم و به دیدار 30 هزار مادر شهید می‌رویم. منتها دوبرابر به این معنا که در سال گذشته سقف ظرفیت را 15 هزار نفر اعلام کردیم ولی امسال ظرفیت پایه را 30 هزار نفر اعلام کرده‌ایم. و این توانایی را داریم که به هر میزانی که بیش از 30 هزار توسط مردم در سامانه خادمین مردمی ثبت نام شود، ما می‌توانیم هدایا را تهیه کرده و بفرستیم تا خود مردم مشارکت کنند. یعنی تکمیل سامانه عرش قدم بزرگی در اجرای همگانی کردن این طرح بوده است.

وی افزود: دیگر نیازی نیست مجموعه یا گروه مردم نهاد و گروه جهادی خاصی مجری طرح باشند. بلکه هر کس می‌تواند در سامانه ثبت نام کرده و در اجرای طرح شرکت کند. قبلا این امکان نبود. ما سال گذشته سامانه را تست کردیم و امسال به صورت رسمی آن را راه اندازی کرده و اجرا می‌کنیم. پیش بینی ما این است که در صورت آشنایی کامل مردم با سایت تعداد خانواده‌هایی که بازدید و تقدیر از آنان صورت می‌گیرد، تا 50 هزار نفر برسد.

مدیر روابط عمومی ستاد مردمی طرح بین المللی مادران آسمانی در ادامه تصریح کرد: طرح مادران آسمانی، امسال در حوزه بین‌الملل هم پیشرفت خواهد داشت. ما تلاش می‌کنیم که علاوه بر لبنان و عراق در سوریه هم بتوانیم آن را اجرا کنیم. در مورد افغانستان هم صحبت‌هایی صورت گرفته است تا در صورت هماهنگی کامل به این طرح اضافه شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های رسانه‌ای بهتر در اجرای طرح مادران آسمانی گفت: از صدا و سیما قول‌هایی گرفته شده که برنامه زنده تلویزیونی از اجرای این طرح همزمان با روز مادر پخش شود. ضمنا ستاد خبری برای پوشش اخبار بهتر و جدی‌تر ایجاد شده است.

خاکی با اشاره به خادمین مردمی این طرح گفت: تعداد خادمین مردمی که در طرح مادران آسمانی مشارکت می‌کند هم بیشتر شده است. پیش بینی ما اینست که تعداد خادمین سه یا چهار برابر سال گذشته شود. ضمنا همان طور که قبلا گفته شد در بازدید و تقدیر از مادران شهدا بین شهدا تفاوتی قائل نیستیم. شهدای مدافع حرم، دفاع مقدس، منا، آتش نشان، ترور و... همه جزو طرح قرار دارند. امسال مادران شهدای نفتکش سانچی نیز به این شهدا اضافه شده و از آن‌ها همزمان با روز مادر تقدیر خواهد شد.

وی با گلایه از توقف همکاری برخی نهادهای مسئول گفت: متاسفانه همکاری شهرداری با ما بر خلاف گذشته، امسال به شدت ضعیف شده است ولی ما سراغ بخش‌ها، شرکت‌ها و موسسات خصوصی رفتیم تا در اجرا به ما کمک کنند. حوزه‌های علمیه ،مساجد و پایگاه‌های بسیج هم در زمینه اجرای طرح به ما کمک می‌کنند.ضمنا ما اولین دوره جشنواره مادران آسمانی را نیز دور پیش برگزار کردیم و امسال از برگزیدگان آن تقدیر شد و دور دوم جشنواره هم برگزار خواهد شد.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار