حمله ارتش ترکیه به گروه خبری «پرس تی‌وی» در «عفرین»

تیم رسانه‌ای «پرس تی‌وی» در منطقه «عفرین» سوریه و در نزدیکی مرز ترکیه، مورد حمله هوایی ارتش ترکیه قرار گرفت. در اثر این حمله، اعضای گروه، مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.
کد خبر: ۲۷۶۵۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳ - 31January 2018

حمله به گروه خبری «پرس تی‌وی» در «عفرین»به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، «زهرا الدرزی» خبرنگار «پرس تی‌وی» که در اثر حملات ارتش ترکیه آسیب دیده است، اظهار داشت: گروه رسانه‌ای شبکه پرس تی‌وی بعد از ظهر دیروز (سه شنبه 10 بهمن) در حال تهیه گزارش از منطقه عفرین در شمال سوریه بود که مورد حمله هوایی ارتش ترکیه قرار گرفته و جراحاتی برداشتند.

وی گفت: حوالی ساعت 14 برای تهیه گزارش از خسارات وارده به مدرسه‌ای در شهر «راجو» از توابع منطقه «عفرین» سوریه، مشغول به کار بودیم که این حملات رخ داد. این در حالی بود که پرس تی‌وی تنها تیم رسانه‌ای حاضر در آن منطقه بود و لباس و لوگوی شبکه نیز مشخص بود.

الدرزی افزود: به ناچار تیم خبری پرس تی‌وی شامل خبرنگار، تصویربردار، راننده و یک راهنمای منطقه تصمیم به عزیمت از آن مکان به مکان امن دیگری، گرفتند، ولی این حملات ادامه پیدا کرد.

بنا به اظهارات خبرنگار پرس تی‌وی، این حملات هوایی که شلیک‌های خمپاره نیز به آن اضافه شده بود، حدود دو ساعتی طول کشید و بعد از آرام شدن منطقه، گروه خبری پرس تی‌وی قصد بازگشت به محل اسکان خود را داشتند که در اثر حملات دوباره نیرو‌های نظامی، در راه با یک خودرو تصادف کردند. پس از جراحات وارده، اعضای این گروه خبری، توسط نیرو‌های کرد منطقه به بیمارستانی در عفرین منتقل شدند. هم اکنون حال عمومی مجروحان مساعد بوده و جای نگرانی نیست.

پرس تی‌وی از آغاز شروع این عملیات، با اخبار و گزارش‌های میدانی متنوع، به انعکاس اخبار آن پرداخته است.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها