حجت‌الاسلام منتظری:

دشمن به دنبال ایجاد ناامیدی و بی‌اعتمادی در کشور است

دادستان کل کشور گفت: دشمن به دنبال ایجاد ناامیدی و بی‌اعتمادی در کشور است.
کد خبر: ۲۷۶۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱ - 31January 2018

دشمن به دنبال ایجاد ناامیدی و بی‌اعتمادی در کشور استبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، حجت الاسلام و المسلمین «محمدجعفر منتظری» دادستان کل کشور در بیست و یکمین گردهمایی مسئولین حقوقی پلیس اظهار داشت: در آستانه دهه خجسته فجر و سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی هستیم. یاد بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و شهدای گرانقدر که پیروزی انقلاب و استمرار آن ثمره خون آن‌هاست را گرامی می‌داریم.

وی ادامه داد: وظیفه خود می‌دانم به عنوان یک شهروند و دادستان کل کشور از زحمات ارزشمند نیروی انتظامی در طول سال و همه عرصه‌ها و خصوصا حضور مقتدارنه‌اش در حوادث ماه گذشته و اغتشاشاتی که توسط دشمن نابکار طرح ریزی و هدایت شد، تقدیر کنم. نیروی انتظامی با تدبیر و حوصله قابل تحسین و دادن هزینه‌های ارزشمندی این غائله و اغتشاش را به آرامش تبدیل کرد.

دادستان کل کشور گفت: هرگز خدمات نیروی انتظامی در ایجاد امنیت و اسقرار ثبات در جامعه از انظار عامه مردم و مسئولین و مقامات و فرماندهی معظم کل قوا دور نمی‌ماند؛ این خدمات وقتی توام با حس اعتقاد، ایمان و معنویت باشد قطعاً مورد توجه خداوند نیز قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام منتظری با اشاره به اینکه در همه کشورها، نیروهای مسلح اعم از ارتش و پلیس به معنای دژ محکم هستند، گفت: خدمت در پلیس برای جلب رضایت الهی است و قطعاً خداوند با نیروی غیبی خود و همان جنودی که پیامبرش را نصرت داد و با همان جنودی که ما در نظام جمهوری اسلامی شاهد بودیم، نیروهای جان برکف را مورد عنایت قرار داد، شما را نیز در ماموریت‌های خود مورد نصرت قرار خواهد داد.

دادستان کل کشور در ادامه با اشاره به اینکه محور وحدت جامعه به فرموده حضرت زهرا (س) رهبری امام معصوم است، خاطرنشان کرد: امروز در جامعه ما محور وحدت ولی فقیه است؛ همانگونه‌ که امام راحل محور وحدت بود و در طول ده سال رهبری پس از پیروزی انقلاب و در حوادث گوناگون از جمله دفاع مقدس، توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب کرد.

حجت الاسلام منتظری ادامه داد: پس از رحلت امام در طول این 29 سال که دشمن هرگز دست از دشمنی‌اش بر نداشت و توطئه‌های خود را به انواع مختلف به اجرا در آورد، کسی که توانست با تعیین سیاست‌ها نقشه‌های دشمن را بر ملا کند مقام معظم رهبری بود و این مصداق فرمایش حضرت زهرا (س) است که فرمود خداوند امامت ما را امنیتی قرار داد که در جامعه اختلاف ایجاد نشود.

دادستان کل کشور با بیان اینکه اقتدار یک ملت در مسائل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی مرهون وجود امنیت است، عنوان کرد: اگر امنیت نباشد امکان پیشرفت در مراکز تحقیقاتی نخواهد بود و سیاسیون نمی‌توانند خط مشی سیاسی خود را تبیین کنند؛ مردم از زندگی خود لذت نمی‌برند و فرهنگ جامعه به جد آسیب می‌بیند.

حجت الاسلام منتظری با بیان اینکه مقوله امنیت سه ضلع دارد، افزود: امنیت مقوله‌ای است که پیشرفت کشور مرهون آن است و سه ضلع دارد یک ضلع نیروهای مسلح، ضلع دیکر دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی و ضلع سوم قوه قضاییه است.

وی افزود: اگر تعامل و هم افزایی بین این سه ضلع وجود داشته باشد، قطعاً امنیت به خوبی ایجاد خواهد شد، اما اگر هماهنگی نباشد این موتور صحیح کار نخواهد کرد.

دادستان کل کشور با بیان اینکه دشمن در حوزه‌های مختلف با تمام توان و برنامه ریزی وارد شده و از فضای مجازی رها شده توطئه های خود را هدایت می‌کند و عناصری را به عنوان مزدور در کشور دارد که برنامه‌های آن‌ها را پیاده سازی می‌کند، گفت: ما این هم افزایی را لازم و ضروری می‌دانیم و به عنوان کسی که در دستگاه قضا مسئولیت دارم به دادستان‌های کشور دستور داده شده در راستای هم افزایی با نیروهای مسلح و دستگاه اطلاعاتی تمام تلاش خود را انجام دهند.

وی در ادامه با اشاه به اغتشاشات اخیر در کشور و اینکه رییس جمهور آمریکا به صورت علنی از آن ها حمایت می کرد و به آن‌ها خط می داد، خاطرنشان کرد: ما اعتقاد نداریم همه کسانی که در این اغتشاشات حضور داشتند مزدور دشمن بودند و اعتراضات مردمی که حق آن ها هم هست باید از اغتشاشات جدا شود.

دادستان کل کشور ادامه داد: زمانی که مردم متوجه شدند دشمن در پی این اعتراضات به دنبال اهداف خود است، صحنه را خالی کردند و عده اندکی در میدان ماندند که در بازجویی‌ها نشان داده شد که فریب خوردند و همه آن ها جوانان 15 و 16 ساله بودند.

حجت الاسلام منتظری با اشاره به شخصی که پرچم ایران را پایین آورد و آن را به آتش کشید، گفت: این شخص به دلایل مالی این کار را کرده و وابستگی ندارد و شخصی به او پول داد تا این کار را انجام دهد و با فیلم گرفتن از او و منتشر کردن در فضای مجازی اهداف خود را پی گرفتند و این نشان می‌دهد که آن‌ها به استیصال افتادند. حضور مردم در صحنه مقابله با اغتشاشات همچون آبی بر آتش بود و این غائله به پایان رسید.

وی در ادامه با بیان اینکه دشمن هنوز هم از دشمنی خود دست بر نداشته است، افزود: بعد از اغتشاشات اخیر در ایران و پایان آن باز هم دشمن از طریق فضای مجازی دست به فراخوان زده تا عده ای از فریب خوردگان در دهه فجر تجمعاتی داشته باشند باید حواسمان باشد بیدار باشیم و توطئه های دشمن را بشناسیم و باید بدانیم دشمن به دنبال ایجاد آشوب است.

حجت الاسلام منتظری با بیان اینکه امروز دشمن در کشورهای افغانستان، پاکستان، عراق و سوریه دست به توطئه و آشوب زده و روزانه غیر نظامیان زیادی کشته می‌شوند، افزود: باید با تمام قدرت در صحنه حضور داشته باشیم و امنیتی که امروز در کشور وجود دارد را حفظ کنیم و امنیتی که امروز در کشور وجود دارد مرهون از خود گذشتگی نیروهای مسلح و سربازان گمنام امام زمان (عج) است.

وی در ادامه با بیان اینکه شرایط کشور به گونه ای است که باید در همه عرصه‌ها مراقبت‌های لازم داشته باشیم، تاکید کرد: راهبرد جدید دشمن در کشور ما ایجاد یاس و ناامیدی و سلب اعتماد از مردم است که نباید آن را دست کم گرفت؛ این نظام تولدش و استمرارش متکی بر حضور مردم در صحنه بوده و باید این حضور مردم را با هر قیمتی به آن ارج نهیم و اجازه ندهیم مورد هجمه دشمن قرار گیرد.

دادستان کل کشور افزود: متاسفانه در برخی مسائل ما مسئولین و مدیران بهانه دست دشمن می دهیم و آنان از این بی تدبیری‌ها و ضعف‌هایی که در بعضی از مدیران دیده می‎‌شود بهره برداری می‌کنند؛ مدیران اگر لایق و مدبر باشند نباید اچازه دهند یک حادثه طبیعی تبدیل به جریانی شود که دشمن از ان استفاده کند. دشمن مترصد است تا از ضعف مدیریت استفاده کرده و از او بهره برداری کند. برفی می‌آمد و در این رابطه شاهد ضعف مدیریت بودیم که ایجاد نارضایتی می‌کند مدیر باید چنان برنامه ریزی کند که با کمترین هزینه یک حادثه به نتیجه مطلوب برسد.

وی ادامه داد: اگر مدیری نمی تواند شهری کلان را مدیریت کند رها کند، اگر می‌بیند یک وزارتخانه را نمی‌تواند مدیریت کند و رسالت جامعه عمل بپوشاند عذرخواهی کند و آن را به افراد توانمند بسپارد.

حجت الاسلام منتظری با اشاره به اتفاقات فرودگاه امام خمینی (ره) گفت: دادستان کل کشور تحت عنوان دفاع از حقوق عمومی در این عرصه ورود خواهد کرد؛ چرا باید شرکت‌های هواپیمایی همه اخلاقیات را زیر پا بگذارند و شرایط به گونه‌ای شود که مردم شعار دهند مدیر بی کفایت خجالت خجالت و از این اتفاق رسانه‌های خارجی و دشمن سو استفاده کنند.

دادستان کل کشور در ادامه گفت: مدیران حقوق می‌گیرند تا به مردم خدمات‌رسانی کنند نه اینکه پشت میز خود بنشینند و چایی بخورند؛ مردم انتظار مدیریت مدبرانه و توام با صداقت و کفایت دارند اگر مدیر صداقت و تدبیر نداشته باشد چرا مسئولیت می پذیرد؟ خط مدیریت و خدمت به مردم را از سیاسی کاری ها جدا کنید. سیاسی کاری ها برای اداره جامعه همچون زهر کشنده است.

وی در خاتمه گفت: در نظام جمهوری اسلامی ایران باید طبق قواعد و ضوابط اسلامی حرکت کنیم و نباید به دنبال پر کردن جیب خود باشیم؛ اگر قرار باشد پستی که به ما می‌دهند را سنگری برای خود قرار دهیم وای بر ما و بدانیم روز حساب و قیامتی است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار