استاندار لرستان:

۱۱۷ پروژه کلیدی استان لرستان در دهه مبارک فجر تکمیل می‌شود

«سیدموسی خادمی» گفت: ۱۱۷ پروژه کلیدی استان لرستان در دهه مبارک فجر تکمیل می‌شود
کد خبر: ۲۷۶۶۲۶
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴ - 01February 2018

117 پروژه کلیدی در دهه مبارک فجر تکمیل می شودبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از خرم‌آباد‏، «سید موسی خادمی» شامگاه چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان لرستان، اظهار داشت: دولت یکی از عناصر انقلاب اسلامی است و در همه دولت‌های پس از انقلاب، تلاش‌هایی خوب صورت گرفته است.

خادمی فقرزدایی و ایجاد اشتغال را از مهم‌ترین برنامه‌های دولت در سال ۹۷ برشمرد و عنوان کرد: هدف گذاری شده است که حدود یک میلیون شغل در سال ۹۷ ایجاد شود که در این راستا رونق و تحرک بخشی به حوزه مسکن مد نظر قرار دارد.

وی بیان کرد: در بحث آسیب‌های اجتماعی اعتبارات خوبی به این حوزه اختصاص داده شده است تا این معضل کنترل و حل شود.

خادمی عنوان کرد: که بر اساس آمار حدود ۲ هزار و ۱۷۸ پروژه نیمه تمام در استان داریم که اعتبار لازم برای تکمیل آن‌ها ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است و این در حالی بوده که کل اعتبار سال ۹۶ لرستان ۱۱۰۰ میلیارد تومان است.

وی اظهار داشت: شناسایی پروژه‌های کلیدی از بین ۲ هزار و ۱۰۰ پروژه از جمله اقداماتی بود که در چند ماهه اخیر انجام دادیم تا با تکمیل این پروژه‌ها شاخص‌های توسعه استان افزایش یابد و بر این اساس ۱۱۷ پروژه کلیدی انتخاب شد.

استاندار لرستان عنوان کرد: اقدام دومی که صورت دادیم، طراحی شاخص‌های ۴ ساله برای دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف استان بوده تا بر اساس ظرفیتی که هست به نتیجه برسیم و بتوانیم خروجی دستگاه‌ها را به‌خوبی مشخص و اعلام کنیم.

وی یادآور شد: نهاد‌سازی، آرامش و حضور بخش خصوصی در توسعه، از دیگر برنامه‌هایی است که به آن تاکید داریم.

خادمی عنوان کرد: با توجه به محدودیت منابع دولتی برای توسعه راهی نداریم مه به سراغ بخش خصوصی برویم و این در حالی است که استان‌های کمتر توسعه یافته به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌ها کمتر مورد توجه بخش خصوصی هستند و لذا ما باید تلاش کنیم شرایط را برای حضور سرمایه‌گذاران فراهم کنیم.

وی بیان کرد: یکی از اقدامات خوب صورت گرفته در چند ماه اخیر به نتیجه رساندن منطقه آزاد بروجرد است که به‌زودی عملیات آن آغاز می‌شود.

استاندار لرستان به بحث ساماندهی قلعه «فلک الافلاک» اشاره و اظهار کرد: با تلاش صورت گرفته تا مهر سال ۹۸ تمام حاشیه قلعه «فلک‌الافلاک» در اختیار میراث فرهنگی قرار می‌گیرد و منابع لازم برای انجام این کار تامین شده است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

خادمی اظهار کرد: در بودجه سال آینده استان اقدامات خوبی صورت گرفت و با وجود کاهش بودجه تمام کشور حدود ۱۴۰ میلیارد به اعتبارات استان اضافه شده که این موضوع با تلاش نمایندگان صورت گرفته است.

وی تنظیم سند الگوی کشت در اراضی استان را از دیگر اقدامات صورت گرفته در ماه‌های اخیر برشمرد و اضافه کرد: تعیین تکلیف نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی بنیاد مستضعفان از دیگر اقدامات صورت گرفته است که به‌زودی کار خود را شروع می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها