نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان:

شهادت‌ یکی از پشتوانه‌های انقلاب اسلامی است/ این انقلاب باید به انقلاب ولی‌عصر (عج) متصل شود

حجت‌الاسلام «حسن‌علیدادی‌سلیمانی» گفت: این انقلاب پشتوانه‌های بسیار بزرگی دارد، شهادت‌ها، شکنجه‌ها، اسارت‌ها، و آزادگان نشان می‌دهد که این انقلاب باید به انقلاب ولی عصر (عج) متصل شود.
کد خبر: ۲۷۶۶۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۴ - 01February 2018

شهادت‌ یکی از پشتوانه های انقلاب اسلامی استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از کرمان، حجت‌الاسلام «حسن‌علیدادی‌سلیمانی» نماینده ولی فقیه در استان کرمان در آئین گرامی‌داشت ۱۲ بهمن‌ماه سالروز ورود حضرت امام‌خمینی (ره) به ایران، اظهار داشت: تاریخ استقلال همه کشور‌ها در کتابی ثبت شده و در این کتاب در مقابل نظام جمهوری اسلامی، عنوان کشوری دارای قدمت تاریخی را ذکر کرده‌اند و این در حالی است که تنها چند کشور این نام را با خود یدک می‌کشند، این از تمدن و فرهنگ بالای یک ملت است.

وی به تلخی‌های تاریخ ملت ایران در طول سالیان متمادی اشاره و ابراز داشت: در این تاریخ حاکمانی وجود داشته که در هر شهری که وارد می‌شدند، به هیچ جانداری رحم نمی‌کردند و از سرانسان‌های آن منطقه، مناره‌ها می‌ساختند.

امام جمعه کرمان با اشاره به تفاوت‌ها و تبعیض‌ها ادامه داد: تبعیض طبقاتی در آن دوران اجازه نمی‌داد که همه مردم تحصیل کنند، کسانی که بعد‌ها جزو مفاخر شدند، اگر در زمان قبل از اسلام بودند، هیچ وقت رشد نمی‌کردند.

وی با اشاره به این‌که حاکمان ظالم و خودفروخته و در زمان معاصر نیز کسانی بودند که خود را در اختیار بیگانگان قرار دادند و این کشور را به چالش‌های بزرگی روبه‌رو کردند، اظهار کرد: مبارزان برضد استعمار، همگی بر پایه دین حرکت می‌کردند که این نشان می‌دهد که جنس انقلاب اسلامی بسیار متفاوت بود.

حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی به انقلاب اسلامی و پیروزی آن اشاره کرد و گفت: اگر بخواهیم وضعیت کنونی را بسنجیم باید از قبل از انقلاب را بررسی کنیم و بدانیم که حضرت امام (ره) چه کرد و دوران قبلی چه بود، همان‌طور که اگر بخواهیم دوران اسلامی را بسنجیم باید قبل از اسلام را نیز مورد مطالعه قرار دهیم.

وی مبارزان قبل از انقلاب را دسته‌بندی کرد و گفت: برخی تنها با شاه مخالف بودند و برخی نیز می‌خواستند کار را به سهم‌خواهی بکشانند، اما حضرت امام (ه) با آن‌ها بسیار متفاوت بود، ایشان در همه زمینه‌ها خود را خوب ساخته و در هر زمینه‌ای به درجه اجتهاد رسیده بود و با این شکل به میدان سخت پا گذاشت و با پیروزی به پایان برد.

امام جمعه کرمان در ادامه به تجلیل از شخصیت امام‌خمینی (ره) پرداخت و گفت: امام (ره) در قلب و عمق وجود مردم جای داشت، هر چند که ایشان را در تبعید قرار می‌دادند و مردم را نیز سرکوب می‌کردند، اما این اقدامات طرفداران حضرت امام را کاهش نداد، بلکه به آن اضافه کرد تا این که به یک جریان با اراده پولادین کشاند و انقلاب را با آن به پیروزی رساند.

وی با بیان این‌که امام‌خمینی (ره) بسیار خدا ترس بودند، خاطرنشان کرد: امام در اخلاص بی‌نظیر است، ادله به ما می‌گویند حضرت امام (ره) در بعضی از حوزه‌ها به عصمت نزدیک بود و توانست انقلاب اسلامی با این عظمت رهبری کند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان ادامه داد: رهبری بی‌نظیر و بی‌بدیل مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در این کشور، بسیار به رهبری امام خمینی (ره) نزدیک است، ما یک چشم به عنایات خاص امام زمان (عج) داریم، اما با چشم دیگر نیز باید ببینیم و در گذرگاه‌های خاص ایمان خود را حفظ کنیم، این انقلاب پشتوانه بسیار بزرگی دارد، شهادت‌ها، شکنجه‌ها، اسارت‌ها، و آزادگان نشان می‌دهد که این انقلاب باید به انقلاب حضرت ولی عصر (عج) متصل شود.

خاطرنشان می‌شود در آغاز این مراسم، نمایندگان اصناف، بازاریان، بسیجیان، هنرمندان، ورزشکاران، عشایر، نیرو‌های نظامی و انتظامی، اصحاب رسانه، جوانان، نوجوانان، سازمان‌ها، نهادها، ادارات، مدارس و قشر‌های مختلف مردمی به تمثال امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و شهداء انقلاب ادای احترام کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار