معاون حوزه هنری خوزستان:

نامگذاری خیابانی در اهواز به نام هنرمند استاد جانباز «هاشم بدری»

«محمد غدیرزاده» گفت: کوچه محل سکونت استاد «هاشم بدری»، جانباز و نقاش صاحب تکنیک بدریسم (نقاشی با کاردک) به نام وی ثبت شد.
کد خبر: ۲۷۶۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۶ - 01February 2018

نامگذاری خیابانی در اهواز به نام هنرمند جانباز «استاد هاشم بدری»/////عکس سایز نیست«محمد غدیرزاده» معاون حوزه هنری خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس در اهواز، اظهار داشت: با پیگیری‌های مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری استان، کوچه محل سکونت استاد «هاشم بدری»، جانباز و نقاش صاحب تکنیک بدریسم (نقاشی با کاردک) به نام وی ثبت شد.

وی افزود: با همکاری روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری اهواز، کوچه محل سکونت استاد «هاشم بدری» جانباز دوران دفاع مقدس و نقاش چیره دست استان، به نام وی ثبت و تابلوی مزین به نام این هنرمند یادگار دوران ایثار واخلاص، از سوی شهرداری اهواز تحویل حوزه هنری خوزستان شد تا در مراسم باشکوهی به مناسبت ایام الله فجر رونمایی و نصب شود.

وی ادامه داد: این اولین بار است که در استان خوزستان خیابانی به نام هنرمندی که در قید حیات است نامگذاری می‌شود. این حرکت فرهنگی در جهت ایجاد انگیزه و بالا بردن روحیه هنرمند و تشویق در جهت تولید آثار هنری و همچنین معرفی هنرمندان شاخص استان به عموم مردم صورت گرفت و قرعه به نام کسی افتاد که مفتخر به درجه ژجانبازی است و این حرکت باعث می‌شود که شهدای زنده ما، بیشتر و بهتر مورد توجه و عنایت اطرافیان قرار گیرند و به بهانه‌های مختلف از این عزیزان تجلیل به‌عمل آید.

خاطرنشان می شود، استاد «هاشم بدری» متولد سال 1325 شهرستان «ماهشهر» است. وی با تکنیک نوین خود توانسته تاکنون به بیش از 500 نابینا نقاشی بیاموزد.

آثار این جانباز هنرمند و شاگردانش در بیش از 50 نمایشگاه داخلی و خارجی به نمایش درآمده‌اند که در نظر است در روز 14 بهمن‌ماه همزمان با مراسم نصب و رونمایی از تابلوی مزین شده به نام وی، تعدادی از آثار این استاد و شاگردانش نیز به نمایش درآید.

استاد بدری در آغاز سال‌های جنگ تحمیلی در منطقه عملیاتی شلمچه در راه دفاع از ایران اسلامی به درجه جانبازی نایل آمده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار