نماینده ولی فقیه در لرستان؛

ولایت و مردم مهم‌ترین پشتوانه انقلاب اسلامی هستند

نماینده، ولی فقیه در لرستان ضمن اشاراه به حضور همیشگی مردم در صحنه دفاع از انقلاب و ارزش‌های اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران پشتوانه قوی همانند ولایت و مردم دارد و ولایت و مردم مهم‌ترین پشتوانه انقلاب اسلامی هستند.
کد خبر: ۲۷۶۷۹۹
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲ - 02February 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از خرم‌آباد، «آیت‌الله سیداحمد میرعمادی» ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این شهرستان با بیان اینکه سخت‌ترین صفتی ‌که انسان در مقام عمل باید آن را به کارگیرد تقوا بوده، اظهار کرد: امام صادق(ع) در توصیه به یکی از شاگردانش می‌فرمایند که سه عمل انصاف، مواسات و در همه حال به یاد خدابودن سخت‌ترین واجباتی هستند که خداوند بر انسان واجب کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در ایام‌الله دهه فجر پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی قرار داریم، سرآغاز دهه فجر، 12 بهمن بوده که سالروز ورود امام راحل به کشور ایران اسلامی است که پس از 15 سال تبعید سرانجام وارد کشور شدند.

امام‌ جمعه خرم‌آباد 12 بهمن را از روزهای ماندگار و الهام‌بخش در تاریخ انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: این روز یک روز فوق‌العاده‌ای است؛ چرا که با ورود امام خمینی(ره) به میهن، انقلاب اسلامی شدت گرفت و به پیروزی نزدیک شد.

آیت‌الله میرعمادی بیان داشت: استقبال باشکوه مردم از امام(ره) توطئه شیطان بزرگ آمریکا جنایت‌کار بر مهار انقلاب را خنثی کرد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به تشکیل دولت موقت توسط امام خمینی(ره) در 16 بهمن سال 57، تصریح کرد: امام در این روز مهندس مهدی بازرگان را به عنوان نخست‌وزیر موقت ایران تعیین و شرح کار و وظایف را برای وی تشریح کردند.

وی این اقدام امام راحل را نشان از سرنگونی حکومت 2 هزار و 500 ساله شاهنشاهی دانست و گفت: در همین راستا امام خمینی(ره) در همان روزهای نخستین مسئولان، روحانیون و آحاد مردم را برای تشکیل حکومت و گرفتن زمام امور تشویق می‌کردند.

امام‌جمعه خرم‌آباد یادآور شد: روز 19 بهمن مناسبت پیش‌روی دیگر بوده که در این روز همافران نیروی هوایی ارتش با نظم و شکوه خاصی به دیدار املام راحل رفته و با ایشان اعلام همبستگی کردند.

آیت‌الله میرعمادی روز 19 بهمن را روز شعور انقلابی و ایمانی نیروی هوایی ارتش برخواند و افزود: این دیدار که با سخنرانی امام برای همافران همراه بود نشان از این داشت که انقلاب فراگیر شده و تمامی آحاد مردم به انقلاب روی آورده بودند.

وی اظهار داشت: بیعت نیروهای ارتشی با امام راحل بیعتی تاریخی، به‌موقع و بابصیرت بود که در حقیقت پایه‌های حکومت شاهنشاهی را متزلزل کرد و همافران نیروی هوایی گام بزرگی برای نابودی رژیم شاهنشاهی برداشته و آخرین ضربه را به این رژیم وارد کردند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان افزود: امروز نیز نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی با الگوگیری از اقدام همافران در روز 19 بهمن به دیدار مقام معظم رهبری رفته و با ایشان تجدید بیعت کرده و ولایت‌مداری خود را نشان می‌دهند.

امام‌جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه امسال انقلاب اسلامی ایران وارد 40 سالگی خود شده و طی این مدت فراز و نشیب بسیاری را پشت سر نهاده، خاطرنشان کرد: آنچه مهم است این بوده که در طول این 40 سال دو عامل بسیار مهم در انقلاب برجسته است.

وی رهبری و ولایت را اولین موضوع برجسته انقلاب عنوان کرد و افزود: ولایت و رهبری طی این 40 سال در پیشرفت انقلاب و جلوگیری از خطرات و آفات و آسیب‌هایی که متوجه انقلاب بوده نقش بسیار تعیین کننده‌ای داشته است.

آیت‌الله میرعمادی بیان داشت: رهبری آگاه، هوشیار، بابصیرت و رهبری که مجتهدی عادل و باتقوا در راس انقلاب بوده حافظ این انقلاب است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه دشمنان تصور می‌کردند که انقلاب تا زمان زنده‌ماندن امام خمینی(ره) پابرجاست، تاکید کرد: اما زمانی که روح امام خمینی(ره) به ملکوت اعلی پیوست جانشین شایسته ایشان رهبر معظم انقلاب با همان منش، قاطعیت و صلابت اندیشه‌های انقلاب را بر مبنای اندیشه‌های امام راحل حفظ کردند.

امام‌ جمعه خرم‌آباد تصریح کرد: موضوع برجسته دوم ایثار، فداکاری و حضور مردم در صحنه است، مردم برای انقلاب سنگ تمام گذاشته و همواره در تمامی صحنه‌های حساس همچون راهپیمایی‌ها و انتخابات حضور باشکوه داشته‌اند.

وی ادامه داد: این حضور همیشه در صحنه مردم نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی ایران پشتوانه قوی همانند ولایت و مردم داشته و ولایت و مردم مهمترین پشتوانه انقلاب اسلامی هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار