وصیت‌نامه شهید مرتضی بهرامیان/ من شهادت را یک فوز عظیم می‌دانم

شهید بهرامیان در وصیت‌نامه خود آورده است: «ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد، در قاموس شهادت واژه وحشت نیست من شهادت را یک فوز عظیم می‌دانم.»
کد خبر: ۲۷۶۸۶۹
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶ - 03February 2018

وصیت‌نامه شهید مرتضی بهرامیان/ من شهادت را یک فوز عظیم می‌دانمبه گزارش خبرنگار ساجد، شهید «مرتضی بهرامیان» ۱۳۴۲ در رهنان چشم به جهان گشود. وی با آغاز جنگ تحمیلی عازم جبهه حق علیه باطل شد و سرانجام ۱۸ تیر ۱۳۶۱ در شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

متن وصیت‌نامه‌ای را که از این شهید والامقام به یادگار مانده است، در ادامه می‌خوانید:

«بسم الله الرحمن الرحیم

خدایا مرا از سربازان خودت قرار ده که تنها سربازان تو پیروز و غالبند و مرا از حزب خودت قرار بده که تنها حزب تو قانع و پیروز است و مرا از دوستان خودت قرار ده که تنها دوستان تواند که فقط ترس از تو دارند و بس؛ و هیچ ترس از دیگران ندارند و هیچ حزن و اندوهی از دیگران ندارند و سرانجام،‌ ای پروردگار نصیب من کن شهادت در راه خودت را که بهترین مرگ‌هاست.

ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد، در قاموس شهادت واژه وحشت نیست من شهادت را یک فوز عظیم می‌دانم با درود فراوان به رهبر کبیر انقلاب امام خمینی، و با درود به ملت قهرمان و شهیدپرور ایران و با سلام به شهیدان گلگون کفن اسلام از صدر اسلام تاکنون و بالاخص شهدای انقلاب اسلامی و شهدای جنگ تحمیلی و با آرزوی سلامتی برای کلیه جانبازان و معلولین انقلاب. چند جمله‌ای را متذکر می‌شوم و امیدوارم که اگر در حیات خودم نتوانستم خدمتی به اسلام و انقلاب کرده باشم لااقل با شهادتم خدمتی به اسلام کرده باشم.‌ ای برادران و‌ ای خواهران این انقلاب اسلامی که ما به وجود آورده‌ایم پاسداری‌اش قدری دشوار است شما اگر هزاران هزار شهید و کشته هم که می‌دهید باید این نهضت را حفظ و حراست کنید و مگذارید بار دیگر دست جنایتکاران شرق و غرب بر ما تسلط گردد.

امروز حسین زمان تنهاست، امروز فرزند فاطمه در برابر سپاهیان کفر و ابر قدرت‌های پست و بی‌یاور است، امروز کربلای انقلابمان خون می‌خواهد و من می‌روم تا به یزیدیان زمان بفهمانم که شهادت بالاترین آرزوی ماست، می‌روم نینوایی را بیابم و در عاشورای دوران هدیه ناقابلی در راه پیروزی حق بر باطل و اسلام بر کفر در پیشگاه مولایم مهدی (عج) تقدیم نمایم و به پروانگان جاوید شمع ولایت بپیوندم.

بکوشید عزیزان با یگانگی و وحدت خودتان امپریالیسم شرق و غرب را و صهیونیسم بین‌المللی را چنان منزوی کنید تا توان زورگویی و چپاول را از آنان سلب کرده باشید. امروز جنگ ما جنگ با آمریکاست و تمام مشرکین قصد نابودی انقلاب اسلامی ما را کرده‌اند و این توطئه بزرگ تنها با وحدت شما و اطاعت از مقام رهبری و پیروی از فرامین او و پاسداری جدی شما انقلاب اسلامی و دستاورد‌های آن و کمک شما به دولت اسلامی و مکتبی خنثی و نقش برآب می‌گردد و باید هر کدام پاسداری امین برای انقلاب باشید تا دشمن راه نفوذ در ما را نیابد وظیفه ما این است، که یا حسین گونه با نثار خونمان انقلاب را پاسداری کنیم و یا زینب‌گونه آن را تداوم بخشیم و اگر از این دو حالت خارج باشیم یزیدی هستیم و من تصمیم گرفته‌ام که حسین گونه با نثار خونم انقلاب را پاسداری کرده باشم اکنون وقت انجام وعده‌ای که من برای خود داده‌ام فرا رسیده است با پیام حسین زمان خمینی کبیر دیگر نتوانستم طاقت بیاورم و برای احیای اسلام عزیز و انجام وعده خود داوطلبانه به جبهه رفتم و امیدوارم که به آرزوی قلبی خودم که شهادت در راه خداست برسم.‌ ای برادران ایمانی‌ام بدانید و آگاه باشید که من راه خود را انتخاب کرده و از قید و بند رها شده و آرزوی شهادت را در سر می‌پرورانم، زیرا اساس این جمهوری مقدس بر خون جوانان استوار و پایدار شده است.

اسلحه‌ام را زمین نگذارید و راهم را ادامه دهید که اطمینان دارم ادامه خواهید داد و پرچم از دست افتاده‌ام را دیگری بدست خواهد گرفت و راهم را ادامه می‌دهد.‌ای مادرم و‌ای پدرم من می‌دانم که زحمات زیادی برای رشد و تکامل من کشیده‌اید، ولی شما هیچ نگران نباشید که فرزندتان را در راه خدا داده‌اید و چیزی که در راه خدا داده شود اجر آن را خدا خواهد داد. ما در این دنیا امانتی بیش نیستیم و باید برویم مکان واقعی ما آنجاست و اینجا محل آزمایش است پس چه بهتر که اگر می‌میریم مردنم در راه خدا باشد مردنی که در آن هدفمان رهایی مستضعفان از زیر یوغ سلطه مستکبران باشد.‌ای پدر و مادرم و‌ای برادران و خواهرم و‌ای خویشاوندان، من وصیت می‌کنم شما را که تنها در راه خدا و برای خدا قدم بردارید و فریب این دنیای زودگذر را مخورید، زیرا که من به آرزوی خودم رسیده‌ام و شهادت را یک فوز عظیمی و یک رستگاری بزرگ می‌دانم که اگر در راه خدا کشته شوم در راه انبیاء و اولیاء و امامان و حضرت امام حسین (ع) گام نهاده‌ام و چه سعادتی بالاتر از این می‌باشد، امیدوارم که در مرگ من هیچ ناراحت نباشید و مانند دیگر پدر و مادران شهید داده صابر باشید که خداوند دوست می‌دارد صابران را، ربنا افرغ علینا و ثبت اقدامنا و انصرنا علی القوم الکافرین.

امیدوارم که در این مدت حیات اگر از من خطایی سر زد ببخشید.

به همه کسانم و همه هموطنانم و به همه دوستانم این سفارش را دارم که مبادا امام را تنها بگذارید. ان‌شاءالله خداوند تعالی همه ما را رستگار و به صراط مستقیم هدایت فرماید.»

انتهای پیام/ 181

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار