جانشین فرمانده سپاه کهگیلویه و بویراحمد:

اساتید دانشگاه‌ها رسالت سنگینی در عرصه «جنگ نرم» برعهده دارند

«جهانگیر انصاری» با اشاره به این‌که رهبر معظم انقلاب از اساتید دانشگاه‌‍‌ها به عنوان فرماندهان جنگ نرم یاد کرده‌اند، گفت: امروز اساتید دانشگاه در عرصه جنگ نرم رسالت سنگینی دارند و باید تلاش کنند «حسن باقری»، «باکری» و «همت»‌ها را تربیت کنند.
کد خبر: ۲۷۷۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۸ - 03February 2018

اساتید دانشگاه‌ها رسالت سنگینی در عرصه جنگ نرم دارندبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از یاسوج، سرهنگ «جهانگیر انصاری» جانشین فرمانده سپاه «فتح» کهگیلویه و بویراحمد، ظهر امروز (شنبه) در آیین جشن انقلاب اسلامی و مراسم رونمایی از یادمان 2 شهيد گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج، با بیان این‌که این شهدای والامقام در سن 19 و 18 سالگی به شهادت رسیدند، اظهار داشت: این موضوع برای ما یادآور دوران دانش‌آموزی و شور و اشتیاق دانش‌آموزان آن دوره برای حضور در جبهه‌های نبر حق علیه باطل است.

وی افزود: بیش از 500 هزار دانش‌آموز در عرصه جنگ سخت حضور داشتند که از این تعداد، 36 هزار دانش‌آموز به شهادت رسیدند.

انصاری با بیان این‌که در دوران دفاع مقدس اساتید دانشگاه‌ها دانشجویان را به مدارس می‌فرستادند تا مجموعه تعلیم و تربیت آسیب نبیند، اظهار داشت: امروز نیز اساتید دانشگاه در عرصه «جنگ نرم» رسالت سنگینی دارند، زیرا از ظرفیت همین دانشجویان در بدنه دولت استفاده می‌شود، پس باید حسن باقری، باکری و همت‌ها را تربیت کنند.

وی با اشاره به این‌که مقام معظم رهبری از اساتید دانشگاه‌ها به عنوان فرماندهان جنگ نرم یاد کرده‌اند، بیان کرد: امروز در عرصه جنگ نرم، دانشگاه‌ها جبهه و خاکریز بین حق و باطل هستند.

جانشین فرمانده سپاه «فتح» کهگیلویه و بویراحمد خطاب به اساتید دانشگاه‌ها با بیان این‌که شما فرماندهان جنگ نرم باید بتوانید روشنگری کنید، گفت: نگاه‌تان به همان الگوهایی باشد که جنگ هشت ساله را به گونه‌ای هدایت کردند که یک وجب از خاک میهن اسلامی ما تقدیم دشمنان نشد.

انصاری با اشاره به میزان رشد علمی کشور در دانشگاه‌ها و عرصه‌های مختلف در مقایسه با قبل از انقلاب، عنوان کرد: قبل از انقلاب هواپیمای بدون سرنشین نداشتیم اما الان جزو کشورهای برتر در این زمینه هستیم، از لحاظ سیستم موشکی حرف برای گفتن داریم و در بحث پرتاب ماهواره تاکنون 9 ماهواره را به فضا پرتاب کرده‌ایم.

وی با تأکید بر این‌که باید تلاش شود تا در عرصه جنگ نرم انتظارات امام (ره)، شهدا، رهبر انقلاب و سربازان و فرماندهان جنگ نرم در دانشگاه‌ها محقق شود، تصریح کرد: قبل از انقلاب کار دانشگاه‌ها بر مبنای پژوهش نبود، این در حالی است که در حال حاضر تولید علم ایران 11.5 برابر متوسط جهانی است.

انصاری بیان کرد: دشمن قصد دارد ریشه توانایی علمی ایران و این تفکر را که نشأت گرفته از روحیه جهادی است، بخشکاند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار