ابوبکر الشیشانی در لیبی کشته شد

یک منبع آگاه نظامی لیبیایی در گروهان «مراده» وابسته به نیرو‌های مسلح لیبی اعلام کرد نیرو‌های این یگان نزدیک میدان نفتی «السماح» واقع در ۶۰۰ کیلومتری جنوب شرق طرابلس با عناصر داعشی درگیر شده و «ابوبکر الشیشانی» سرکرده مشهور داعش را همراه با دو تروریست دیگر به هلاکت رساندند.
کد خبر: ۲۷۷۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۵ - 03February 2018

ابوبکر الشیشانی در لیبی کشته شدبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، خبرگزاری لیبی در صفحه تویتر خود به نقل از یک منبع آگاه نظامی لیبیایی در گروهان «مراده» وابسته به نیرو‌های مسلح لیبی نوشت: پس از درگیری نیرو‌های این گروهان با عناصر داعشی، اجساد سه نفر از تروریست‌ها به پایگاه ارتش منتقل شد که پس از بررسی این اجساد مشخص شد یکی از این کشته ها، ابوبکر الشیشانی سرکرده مشهور داعش در لیبی است.

این منبع در ادامه گفت: سرتیپ علی عمر المقرحی فرمانده عملیات الجفره شخصا بر این عملیات نظارت داشت.

وی در مورد تلفات ارتش در این درگیری نیز گفت: یک سرباز از شهر زله کشته شده و دو سرباز دیگر نیز زخمی شدند.

لیبی از زمان سقوط حکومت قذافی در سال ۲۰۱۱ دستخوش جنگ و ناآرامی است. این هرج و مرج سبب تقویت گروه‌های تندرو و تروریستی در این کشور شده است و داعش نیز با شکست‌های پیاپی در عراق و سوریه سعی در تقویت جایگاه خود در این کشور دارد.

اکنون دو دولت در لیبی وجود دارد: دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس که مورد حمایت جامعه جهانی است و دیگری دولت طبرق در شرق لیبی (دولت موقت) به ریاست «عبدالله الثنی».

ژنرال خلیفه حفتر فرمانده ارتش این کشور نیز شخصیتی قدرتمند و مورد تایید پارلمان لیبی و مخالف دولت وفاق ملی است.

منبع: دانشجو

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار