سردار شرفی تاکید کرد؛

ضرورت حمایت و پشتیبانی از پلیس در مناطق زلزله‌‌زده‌

رییس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به مشکلات و کاستی‌های کارکنان نیروی انتظامی در مناطق زلزله‌زده و یادآوری شرایط خاص این مناطق از بعد امنیتی و انتظامی، بر لزوم حمایت و پشتیبانی‌ ویژه از پلیس در این مناطق تاکید کرد.
کد خبر: ۲۷۷۱۷۵
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲ - 04February 2018

لزوم حمایت و پشتیبانی پیگیر از پلیس مناطق زلزله‌ زده‌به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار «محمد شرفی» رییس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به وقوع زمین‌لرزه‌های اخیر در کشور و به ویژه در استان‌های کرمانشاه و کرمان اظهار داشت: این رخدادها برای همه ملت ایران بسیار دلخراش بوده و آسیب‌ها و خسارات بسیاری در پی داشته است که نیازمند یک تلاش هماهنگ و پیگیر در تمامی عرصه‌ها برای بازسازی و بهبود وضعیت است.

وی افزود: با وجود اقدامات خوبی که صورت گرفته و تلاش‌های خستگی‌ناپذیر بخش‌های گوناگون در کشور، هنوز جای کار بسیاری در مناطق آسیب‌دیده وجود دارد و اهالی این بخش‌ها همچنان تا برخورداری از وضعیت مطلوب و قابل قبول در حوزه‌های مختلف فاصله بسیاری دارند.

رییس پلیس پیشگیری ناجا ادامه داد: یکی از حوزه‌هایی که بازسازی پرشتاب آن در مناطق زلزله‌زده از اهمیت راهبردی برخوردار است، زیرساخت‌های انتظامی و بخش‌های مربوط به تامین امنیت است و همچنین رسیدگی به وضعیت کارکنان بومی اهمیت دارد که افزون بر محل خدمت و زندگی شخصی، خانه و خانواده آنان نیز تحت تاثیر زمین‌لرزه‌ قرار گرفته و دچار خسارت شده‌اند.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: از یک سو ماموریت‌های نیروی انتظامی هر روز در حال گسترش بوده و الزامات امنیتی در منطقه نیز هوشیاری و در صحنه بودن این نیرو را بیش از پیش ضروری می‌سازد و از سوی دیگر امکانات این نیرو محدود است و در واقع باید با مدیریت دقیق منابع و نهایت دوراندیشی اقدام به انجام ماموریت کرد، اما همه این مسائل و دغدغه‌های ناجا به ویژه در روزهای پایانی سال نباید موجب شود که غفلتی در رسیدگی به یگان‌ها و کارکنان انتظامی در مناطق زلزله‌‌زده صورت بگیرد و وضعیت آن‌ها باید تا به دست ‌آمدن نتیجه مطلوب با جدیت تمام پیگیری شود.

وی تصریح کرد: نیروهای کمکی باید به صورت مرتب و دوره‌ای به مناطق آسیب‌دیده برای انجام ماموریت اعزام شوند تا به نیروهای بومی مستقر در منطقه یاری دهند، چرا که این همکاران پس از زمین‌ لرزه زحمات بسیاری متحمل شده و به شدت خسته هستند، از سوی دیگر برخی از آنان عزیزان خود را در جریان این حادثه دلخراش از دست داده و در سوگ خانواده خود از شرایط روحی مناسبی برخوردار نیستند.

سردار شرفی اضافه کرد: در چنین شرایطی نباید اجازه داد که این کارکنان فداکار، بیش از این متحمل رنج و محنت شوند و نیروی انتظامی به ویژه پلیس پیشگیری ناجا تلاش خواهد کرد تا به هر وسیله و شکل ممکن با اعزام نیروهای کمکی و جایگزین، فضایی ایجاد کند تا همکارانی که از هنگام وقوع زلزله درگیر تامین امنیت در منطقه بوده‌اند، بتوانند مدتی را آزادانه به استراحت پرداخته و با توجه به ابعاد معنوی و شخصی زندگی، تجدید روحیه کرده و توان خود را برای ادامه خدمت بازیابند.

رییس پلیس پیشگیری اظهار کرد: مورد دیگری که در مناطق آسیب‌دیده نیاز به توجه جدی دارد، معیشت و مسکن کارکنان این مناطق است و باید اقداماتی در راستای کمک به این عزیزان برای بازسازی مسکن‌های تخریب شده آن‌ها و توانمندسازی معیشتی‌شان تا هنگام پایدار شدن وضعیت انجام شود که امیدواریم بتوانیم در این امر نیز توفیق کافی داشته باشیم.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه با اشاره به مسئله بازسازی و مقاوم‌سازی کلانتری‌ها و پاسگاه‌های آسیب‌دیده و تخریب شده از زمین‌لرزه، تاکید کرد: باید در بنای این واحدهای انتظامی سرعت بیشتری داشته باشیم تا هرچه زودتر بتوانیم وضعیت امنیتی مناطق را به حالت عادی و مطابق با روش‌های جاری بازگردانیم.

وی تصریح کرد: این زمین‌ لرزه می‌تواند فرصتی برای بازطراحی بهتر ساختمان‌های انتظامی و ساخت هرچه مقاوم‌تر آنها باشد و از سوی دیگر می‌توان از امکانات گرد‌آمده برای بازسازی، به منظور پیشبرد و تکمیل هرچه پرشتاب‌تر طرح آمایش ایستگاه‌های بازرسی پلیس در این مناطق، نهایت بهره را برد.

سردار شرفی در پایان خاطرنشان کرد: پلیس پیشگیری بر این باور است که در جریان بازسازی می‌بایست به اجرای دقیق پیوست‌های امنیتی مناطق آسیب‌دیده، مدیریت بافت‌های مسکن مهر و حاشیه‌ نشین و پیش‌بینی طرح‌های امنیتی در آنها توجه بیشتری نشان داد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها