همزمان با هفته دفاع مقدس

یادواره شهدای «گنجان» روستای نمونه کشوری برگزار می‌شود

بزرگترین همایش مهمانی شهدا در استان کرمان و با جمعیت حداقل 10 هزار نفر در محل یادمان شهدای گنجان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۷۷۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۸ - 10September 2014

یادواره شهدای «گنجان» روستای نمونه کشوری برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از کرمان، بخشدار مرکزی رابر و دبیر یادواره استانی شهدای روستای نمونه کشوری، گنجان صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در زمان جنگ تحمیلی مردان خانوادههای روستای گنجان در جنگ حضور داشتند و شهدا؛ آزادگان و جانبازانی را هم تقدیم کردند.

محمد میرگنجانی افزود: به هر خانهای در روستای گنجان مراجعه کنید، به نوعی خانوادهی شهید و ایثارگر محسوب میشوند.

وی به تاریخچه ساخت یادمان شهدای گنجان اشاره کرد و گفت: ساخت یادمان شهدای روستای گنجان از چهار سال قبل با اعتبار مستقیم از دفتر مقام معظم رهبری کلید خورد و تاکنون یک میلیارد و 100 میلیون تومان برای این یادمان هزینه شده است.

بخشدار مرکزی رابر خاطر نشان کرد: در حال حاضر 200 میلیون تومان اعتبار برای تکمیل این پروژه نیاز داریم  که یادمان شهدای گنجان در صورت تامین اعتبار در سال جاری افتتاح میشود.

وی افزود: به جهت طبیعت زیبا، آب و هوای مناسب و جاذبههای طبیعی و معنوی موجود در روستای گنجان؛  با رایزنیهای صورت گرفته قرار است در فصل بهار و تابستان کاروانهای راهیان نور به سمت گلزار شهدای گنجان هدایت شوند.

میرگنجانی تصریح کرد: سالن آمفیتئاتر، زائرسرا برای پذیرایی روزانه از حدود 200 نفر در آستانه مقدس شهدای روستای گنجان پیشبینی شده است.

وی از برگزاری یادواره استانی شهدای روستای نمونه کشوری گنجان در سوم مهر ماه سال جاری خبر داد و افزود: این مراسم با سخنرانی یکی از مقامات لشکری و حضور مهمانان کشوری برگزار خواهد شد.

دبیر یادواره استانی شهدای روستای نمونه کشوری گنجان اضافه کرد: برای پذیرایی از حدود 10 هزار نفر شرکت کننده در یادواره استانی شهدای گنجان آمادگی داریم و تسهیلاتی مانند پارکینگ، وضوخانه و سرویس بهداشتی در نظر گرفته شده است.

برپایی نمایشگاه عکس، آثار و ادوات جنگی سبک و نیمه سنگین، فعالیتهای فرهنگی مختلف، خدمات پزشکی تخصصی رایگان، مسابقات فرهنگی و ورزشی متنوع از جمله برنامههای جنبی یادواره استانی شهدای روستای نمونه کشوری گنجان است که مورد اشاره دبیر ستاد یادواره قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: خدماترسانی به مردم شهرستان رابر با اجرای طرح ویژه کمیته پزشکی از 25 شهریور با حضور اکیپ پزشکی دهگردشی انجام میشود.

میرگنجانی بیان داشت: به دستور استاندار کرمان روکش آسفالت جاده گنجان رابر به طول هفت کیلومتر انجام میشود و احداث پارک روستایی و بهسازی تعدادی از کوچههای گنجان هم در دستور کار قرار دارد.

وی اظهار داشت: یادواره استانی شهدای روستای نمونه کشوری گنجان توسط مردم پشتیبانی مالی میشود برخی نهادها هم در برگزاری این یادواره سهیم هستند.

سخنگوی یادواره استانی شهدای روستای نمونه کشوری گنجان هم در جمع خبرنگاران گفت: روستای گنجان از توابع شهرستان رابر 70 شهید تقدیم نموده که 60 شهید مربوط به دوران دفاع مقدس و 10 شهید نیز از شهدای حادثه غدیر میباشند.

محمد حسینخانی روستای گنجان را روستای شاخص ایثارگری در کشور و نخستین روستای شهیدپرور کشور عنوان کرد و افزود: این روستا همواره مورد نظر مسئولان عالی رتبه نظام به ویژه مقام معظم رهبری بوده است به طوری که معظم له در سال 84 در دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران کرمان  فرمودند: استان کرمان با داشتن روستاهایی که در تقدیم شهید رتبه اول را در کشور احراز کرده اند؛ مثل روستای گنجان؛ یک استان ممتاز است.

حسینخانی افزود: از دو سال قبل یادمان شهدای گنجان به سبک یادمان شلمچه با بودجه مستقیم دفتر مقام معظم رهبری در حال ساخت است و مراحل پایانی را طی میکند.

وی ادامه داد: از یک سال قبل اهالی روستا و خانواده شهدا و ایثارگران با تشکیل ستاد یادواره و پشتیبانی سپاه پاسداران، استانداری کرمان و مدیران کل در حال انجام مقدمات برگزاری یادواره بزرگ استانی شهدای گنجان هستند.

حسینخانی اظهار نمود: با تبلیغات انجام شده و زیرساختهای مدنظر و همراهی مسئولان استان کرمان درصدد برگزاری بزرگترین همایش مهمانی شهدا در استان کرمان و با جمعیت حداقل 10 هزار نفر در محل یادمان شهدا هستیم.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
دانشجوی سیستانی
|
-
|
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۲
0
1
باسلام. نظر من در رابطه با گلزار شهدای گنجان این است که بعد از بازسازی کامل عصرهای پنجشنبه زیارت عاشورا خوانده شود یا به شناسایی هر شهید در هر هفته پرداخته شود و اینکه عصرهای پنجشنبه فضای گلزار شهدا خشک وبیروح نباشد بالاخره نوار مذهبی و ...گذاشته شود تا جوانان رغبت بیشتری به سوی گلزار شهدا پیدا کنند .....یاحق ...التماس دعا
نظر شما
پربیننده ها