شهید «عسکری»: جسم بى‌جانم نیز برای کافران آرامش نخواهد گذاشت

شهید عسکری در فرازی از وصیت‌نامه خود آورده است: «در تشییع جنازه من چشمانم را باز بگذارید تا کوردلان بدانند که کورکورانه به راه شهادت نرفتم و دستانم را باز بگذارید تا راحت‌طلبان دنیاپرست ببینند که چیزى با خود به آن دنیا نمى‌برم، مشتم را گره کنید تا کافران بدانند که جسم بى‌جانم نیز نخواهد گذاشت حتى لحظه‌اى به خود آرامش ببینند».
کد خبر: ۲۷۷۳۸۲
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۳ - 27March 2023

وصیت‌نامه شهید کریم عسکری/ بعد از شنیدن خبر شهادتم اشک نریزیدبه گزارش خبرنگار ساجد دفاع‌پرس، شهید «کریم عسکری» ششم دی سال ۱۳۴۸ در شهرستان آبدانان دیده به جهان گشود. وی با آغاز جنگ تحمیلی به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و عازم جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شد، تا این‌که سرانجام ۱۲ اسفند سال ۱۳۶۴ در منطقه عملیاتی مریوان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

متن وصیت‌نامه‌ای که از این شهید والامقام به یادگار مانده است را در ادامه می‌خوانید:

«بسمه تعالى

من با میل خود و با احساس مسئولیتى که در برابر خون شهیدان مى‌کردم، عازم جبهه شدم تا بتوانم دین خود را به اسلام و انقلاب اسلامى ادا کرده باشم.

اگر روزى جنازه‌ام به دست شما نرسید، به فکر شهداى کربلا بیافتید و على‌اکبر و حسین (ع) را یاد کنید و تو اى مادرم اکنون وقت آن رسیده که همچون زینب (س) راه شهیدان را ادامه دهید و امام را تنها نگذارید.

اگر خواستید عزادارى بگیرید آن را تجملى نکنید و پول آن را به مناطق جنگ‌زده اختصاص دهید.

مادرجان بعد از شنیدن خبر مرگ من خواهش مى‌کنم اشک نریز و به خواهرانم بگو اشک نریزند؛ زیرا امام بزرگوارمان در شهادت فرزندش اشک نریخت؛ چون مى‌دانست رضاى خداوند در این امر مى‌باشد.

خانواده گرامى! به خدا بدانید که اگر جز رضاى خدا نبود، هیچ نیرویى نمى‌توانست مرا به زور به جنگ بفرستد. خانواده‌ام بعد از شنیدن خبر شهادتم اشک نریزید و اگر گریه‌تان گرفت براى مظلومیت امام حسین (ع) گریه کنید و در تشییع جنازه من چشمانم را باز بگذارید تا کوردلان بدانند که کورکورانه به راه شهادت نرفتم و دستانم را باز بگذارید تا راحت‌طلبان دنیاپرست ببینند که چیزى با خود به آن دنیا نمى‌برم، مشتم را گره کنید تا کافران بدانند که جسم بى‌جانم نیز نخواهد گذاشت حتى لحظه‌اى به خود آرامش ببینند، پدر، مادر، خواهر و برادرانم به شما خیلى علاقه داشتم و دارم؛ ولى این علاقه هرگز مانع بین من و خدا نمى‌شود؛ پس شما را به خدا سپردم و امیدوارم راضى به رضاى خدا باشید.»

انتهای پیام/ ۱۸۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار