رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس:

جشنواره برترین کتاب دفاع مقدس در استان‌ها برگزار می‌شود

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس گفت: جشنواره بهترین کتاب دفاع مقدس از سال آینده در استان‌ها و به صورت منطقه‌ای برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۲۷۷۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵ - 07February 2018

جشنواره برترین کتاب دفاع مقدس در استان‌ها برگزار می‌شود/تمرکززدایی به نفع استان‌هابه گزارش خبرنگار دفاع پرس از اردبیل، امیر سرتیپ دوم ستاد «حمید رضا گرامی» رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس شامگاه سه‌شنبه در مراسم رونمایی از 10 عنوان کتاب دفاع مقدس در اردبیل اظهار داشت: ما در مقابل 300 هزار شهید کشور مدیون هستیم که ضرورت دارد لحظه به لحظه جهاد مقدس آنها را در هشت سال دفاع مقدس با ابزار فرهنگ، هنر و ادبیات به تصویر کشیده و در این حرکت و کار سنگین رسالت خود را به رغم محدودیت‌های کاری به خوبی انجام دهیم.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس گفت: در این سه سال به اندازه 20 سال گذشته در حوزه دفاع مقدس تلاش و کارهای ارزنده‌ای انجام شده به طوری که حتی از نظر کمی آثار تولید شده به مراتب بیشتر از گذشته بوده، ولی باید جلوتر از این حرکت کرده و برنامه‌ریزی کنیم.

گرامی به حضور کشورمان در جشنواره فرانکفورت و درخواست از مسئولان کشورمان برای تولید آثار ارزشمند در حوزه دفاع مقدس اضافه کرد: ما باید به زبان‌های خارجی نسبت به تولید آثار کیفی‌تر اقدام کنیم و امیدواریم در برنامه ششم توسعه منابع اعتباری خوبی برای تولید آثار در سطح ملی و بین‌المللی با محوریت دفاع مقدس فراهم آید.

وی ضرورت تدوین سند راهبردی را در حوزه ادبیات دفاع مقدس یادآور شد و افزود: ما تا زمانی که با برنامه جلو نرویم گرفتار حرکت‌های مقطعی و سلیقه‌ای خواهیم شد در حالی که سیاست ما در بودجه سال آینده توجه جدی‌تر به استان‌ها و حمایت از هنرمندان و فعالان حوزه‌های فرهنگی و ادبی است.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس یکی از سیاست‌های جدی سازمان را توجه بیشتر به حوزه کودک و نوجوان و انتقال مفاهیم و پیام دفاع مقدس به نسل آینده برشمرد و بیان داشت: ما با حضور در جشنواره بولونیای ایتالیا 63 اثر کودک و نوجوان را با محوریت دفاع مقدس عرضه کرده و به فروش خواهیم رساند.

گرامی افزود: از بین هفت کتابی که آموزش و پرورش نسبت به برگزاری آزمون و مسابقه برای آن اقدام کرده بود یکی از آثار در حوزه دفاع مقدس بود که با هدف آشنایی دانش‌آموزان با فعالیت‌های این حوزه به انجام رسید.

وی مشارکت 3 هزار استاد را در آشنایی دانشجویان با معارف دفاع مقدس در فضای دانشگاهی یادآور شد و خاطرنشان کرد: به همت این اساتید در دانشگاه‌ها معارف دفاع مقدس به دیگران به خوبی انتقال داده شده است.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدوتس از برگزاری جشنواره داستان کاه یوسف در سال جاری اشاره کرد و افزود: بیش از یک هزار و 25 داستان کوتاه از نوجوانان و نوقلمان به دبیرخانه جشنواره رسیده بود که ما از برترین آثار تجلیل کردیم.

گرامی ادامه داد: همانطوری که دفاع مقدس ضامن تداوم انقلاب است شهدای مدافع حرم ما هم ضامن انقلاب و هم دفاع مقدس هستند که باید در بهترین شرایط جلوه‌هایی از ایثار و از خودگذشتگی آنها به تصویر درآید.

وی تصریح کرد: ما بهترین مبانی اقتصاد مقاومتی را می‌توانیم از دل معارف دفاع مقدس بیرون بکشیم چرا که ما در سخت‌ترین شرایط موفق به مدیریت دوران جنگ شدیم و امروز خوشحال هستیم که سازمان ملل به شکل رسمی عراق را متجاوز معرفی کرده و ما را در دفاع از حقوق مسلم‌مان به عنوان یک کشور صلح‌طلب معرفی می‌کند.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس در ادامه از برگزاری جشنواره داستان کوتاه یوسف از سال آینده در همه استان‌های کشور با تمرکززدایی از مرکز کشور خبر داد و گفت: سوم بهمن جشنواره برترین کتاب دفاع مقدس در تهران برگزار شد و سال آینده این جشنواره نیز در استان‌ها و مراکز استان‌های کشور و به شکل منطقه ای با یک ظرفیت خوب برگزار می‌شود.

گرامی اضافه کرد: بعد از دو سال وقفه جشنواره برترین کتاب دفاع مقدس را با ارسال هزار و 706 اثر در 23 گروه داوری با مشارکت 100 استاد برگزار کردیم تا به 115 منتخب در حوزه‌های مختلف جوایزی اهدا کنیم که این حرکت در نوع خود در حوزه کتاب و ناشران بی‌نظیر بوده است.

وی به تقویت برنامه‌های آموزشی، حمایت از نویسندگان زن و همچنین همراهی تولیدکنندگان آثار فاخر در حوزه دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: ما برگزاری کنگره شعر دفاع مقدس را رها نکردیم بلکه بیست و یکمین کنگره شعر دفاع مقدس را در سه ماهه اول سال آینده برگزار خواهیم کرد.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس در پایان با بیان اینکه هر سال 30 کتاب در هر استان‌ در حوزه دفاع مقدس تولید و روانه بازار می‌شود، متذکر شد: ما امروز امنیت این کشور را مرهون خون شهدا و معارف غنی ایثارگران هستیم و در کنار قدرشناسی این نعمت عظیم از تولید آثار فاخر در این حوزه به جد حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار